Laat het stoppen: gezeur over banden en zadels in tests.
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Ik heb erg genoten van het april magazine. Vooral het Mc Gyveren spreekt me aan.
Wat me minder aanspreekt is dat ik in tests items tegen kom die niets over de fiets zeggen. Als je een fiets koopt met 28 mm banden, een bepaald zadel of een bepaald voorblad en het bevalt je niet, dan ruil je dat gewoon om. Zegt niets, maar dan ook niets over de fiets.
Wat me minder aanspreekt is dat ik in tests items tegen kom die niets over de fiets zeggen. Als je een fiets koopt met 28 mm banden, een bepaald zadel of een bepaald voorblad en het bevalt je niet, dan ruil je dat gewoon om. Zegt niets, maar dan ook niets over de fiets.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Harry leest kritisch. Laat hem. Feedback op een blad is toch mogelijk op een forum wat gerelateerd is aan datzelfde blad? Kan het alleen maar beter maken toch?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13940
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nouja de meeste hier zullen zelf veel opzoeken en zien dan weinig nieuws in het blad.
Ik heb het april nummer weer eens gekocht en ben het wel met Harry ee
1. De MTB bandentest is qua weerstand totaal niet representatief voor het echte werk.
2. De Leon van bon test is raar.
3. Ik zou toch graag iets uitleg hebben over de nieuwe beoordeling
1. Het is onmogelijk dat de snelste band ruim 8km sneller is dan de langzaamste (ik heb ze bijna allemaal, maar iig die gereden). Ik snap het wel dat het eruit komt omdat er zonder luchtweerstand is getest! Waardoor het compleet uit verband is. Maar dit geeft voor 90% van de lezers die dit niet zo lezen een heel verkeerd beeld. Er zit tussen een aero racers en MTB qua snelheid op asphalt max een km of 2 a 3 met een aantal banden uit de test, dat heb ik namelijk zelf gemeten
2. Ik snap zijn gevoel helemaal. (het klopt ook met mijn gevoel), Het is net als de foil een fiets met twee gezichten je kan hem hardcore race maken en er bijna een comfort racer van maken met twee aanpassingen.
Maar als je zo,n fiets een maand hebt, waarom, steek je dan niet even een paar 25mm banden? De spacers, hij heeft met minder gereden, dan is dat toch geen issue meer?
3. De nieuwe beoordeling en dan eigenlijk alleen de prijs/kwaliteit. Ik snap dat die lastig is maar en altijd een gevoel. Maar de SL7 voor 8400 euro met ultegra di2 prijs/kwaliteit 7.5 en cube litening AXS 7500 euro prijs kwaliteit 7.5. met gelijkwaardige wielen. Nu zit er toch een imago factor in dat cijfer.
Ik zou persoonlijk prijs/kwaliteit weglaten zeker in de topklasse wat het zegt niet over de fiets, alleen over de portemonee en dat kan iedereen met de prijs ook wel.
Goed overigens dat Imago weg is want dat is nietszeggend en heel persoonlijk.
Ik heb het april nummer weer eens gekocht en ben het wel met Harry ee
1. De MTB bandentest is qua weerstand totaal niet representatief voor het echte werk.
2. De Leon van bon test is raar.
3. Ik zou toch graag iets uitleg hebben over de nieuwe beoordeling
1. Het is onmogelijk dat de snelste band ruim 8km sneller is dan de langzaamste (ik heb ze bijna allemaal, maar iig die gereden). Ik snap het wel dat het eruit komt omdat er zonder luchtweerstand is getest! Waardoor het compleet uit verband is. Maar dit geeft voor 90% van de lezers die dit niet zo lezen een heel verkeerd beeld. Er zit tussen een aero racers en MTB qua snelheid op asphalt max een km of 2 a 3 met een aantal banden uit de test, dat heb ik namelijk zelf gemeten
2. Ik snap zijn gevoel helemaal. (het klopt ook met mijn gevoel), Het is net als de foil een fiets met twee gezichten je kan hem hardcore race maken en er bijna een comfort racer van maken met twee aanpassingen.
Maar als je zo,n fiets een maand hebt, waarom, steek je dan niet even een paar 25mm banden? De spacers, hij heeft met minder gereden, dan is dat toch geen issue meer?
3. De nieuwe beoordeling en dan eigenlijk alleen de prijs/kwaliteit. Ik snap dat die lastig is maar en altijd een gevoel. Maar de SL7 voor 8400 euro met ultegra di2 prijs/kwaliteit 7.5 en cube litening AXS 7500 euro prijs kwaliteit 7.5. met gelijkwaardige wielen. Nu zit er toch een imago factor in dat cijfer.
Ik zou persoonlijk prijs/kwaliteit weglaten zeker in de topklasse wat het zegt niet over de fiets, alleen over de portemonee en dat kan iedereen met de prijs ook wel.
Goed overigens dat Imago weg is want dat is nietszeggend en heel persoonlijk.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16536
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
En toch, als je sommige posts in het " nieuwe fiets topic" leest, heb je mensen die een bepaalde fiets zouden laten staan omdat de cassette niet de vertandig heeft die ze willen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40463
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Deze moet je echt even uitleggen, want wat hier staat klopt natuurlijk helemaal niet.wasbeer2006 schreef: ↑06 apr 2021 14:24 . Er zit tussen een aero racers en MTB qua snelheid op asphalt max een km of 2 a 3 met een aantal banden uit de test, dat heb ik namelijk zelf gemeten
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13940
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is mijn eigen test met 40 ritten MTB op asphalt en 40 ritten racer naast elkaar gelegd, met nagenoeg dezelfde rondjes. Daar had ik een snelheids verschil van 8%
Ik heb pas een rit met 180 watt racer gereden rond de 29 en twee dagen later met MTB en dat was met 180watt net ff 27.
Hier heb ik midden op de pagina ook twee ritten gepost, was dezelfde discussie
viewtopic.php?f=5&t=94566&start=12
Ik heb pas een rit met 180 watt racer gereden rond de 29 en twee dagen later met MTB en dat was met 180watt net ff 27.
Hier heb ik midden op de pagina ook twee ritten gepost, was dezelfde discussie
viewtopic.php?f=5&t=94566&start=12