Ik krijg m'n achterwiel niet in de achterpatten van mijn frame (Gazelle 531). Ik heb meerdere wielen geprobeerd en stuit steeds hetzelfde probleem. De opening / gleuf van de rechterpat is namelijk een fractie van een milimeter te smal.
Hoe los ik dit probleem op, gewoon vijlen? Of is er een betere manier?
Achterpat opening te smal
Dus dát kan de opening kleiner maken? Goed om te weten!
Bedankt, ik ga aan de slag.
Bedankt, ik ga aan de slag.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
- Enzzo
- Forum-lid HC
De opening wordt groter door te vijlen, niet kleiner
Maar inderdaad op die foto zie je wel wat braamvorming dus als je dat wegvijlt zou het moeten passen. Trouwens wel een uniek probleem dit, echt nog nooit meegemaakt en ik bouw echt al jaaaaren fietskes vanuit verschillende onderdelen.
Maar inderdaad op die foto zie je wel wat braamvorming dus als je dat wegvijlt zou het moeten passen. Trouwens wel een uniek probleem dit, echt nog nooit meegemaakt en ik bouw echt al jaaaaren fietskes vanuit verschillende onderdelen.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Ik heb het frame vorig jaar tweedehands aangeschaft en weet niet hoe die daarvóór is gebruikt. Hij ziet er voor de rest erg netjes uit, dus ik denk wel dat hij goed is behandeld. Maar wellicht is de achterwiel inderdaad één of meerdere keren te strak aangedraaid. Ik heb de opening een heel klein beetje gevijld en kon de wiel daarna gemakkelijk inschuiven.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Had ik gedaan. De verschillen vóór het vijlen:
Rechterpat
Linkerpat:
Wiel: