Goedkope vermogensmeter
-
- Forum-lid
Dag allen
Nu ik na jaren terug erg actief met het fietsen en ook een garmin edge aankocht, overweeg ik de aankoop van een vermogensmeter.
Ik ben wel enorm geschrokken van de prijzen.
Iemand een tip welke vermogensmeter compatibel is met een garmin ede 530, die (in de mate van) goedkoop is? Dat het paar procent verschilt in accuratie is niet zo erg voor me, zolang het maar een indicatie geeft van... .
Alvast enorme dank!
Nu ik na jaren terug erg actief met het fietsen en ook een garmin edge aankocht, overweeg ik de aankoop van een vermogensmeter.
Ik ben wel enorm geschrokken van de prijzen.
Iemand een tip welke vermogensmeter compatibel is met een garmin ede 530, die (in de mate van) goedkoop is? Dat het paar procent verschilt in accuratie is niet zo erg voor me, zolang het maar een indicatie geeft van... .
Alvast enorme dank!
Compatibel met je garmin is niet het probleem.
De grootste uitdaging is je huidige setup.
Bv een sram Rival powermeter koop je voor 180 euro. Maar ik gok dat die niet compatibel is met je fiets.
Misschien moet je even duiden wat je wel een redelijke prijs vindt; misschien is je verwachting niet realistisch.
De grootste uitdaging is je huidige setup.
Bv een sram Rival powermeter koop je voor 180 euro. Maar ik gok dat die niet compatibel is met je fiets.
Misschien moet je even duiden wat je wel een redelijke prijs vindt; misschien is je verwachting niet realistisch.
Laatst gewijzigd door walter- op 02 nov 2022 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
2e hands 4iiii zal de goedkoopste optie zijn. Die zijn regelmatig wel te vinden.
Moet dat natuurlijk wel de juiste zijn voor jouw fiets.
Moet dat natuurlijk wel de juiste zijn voor jouw fiets.
Uitgangspunt nr1: budget
Uitgangspunt nr2: wat is jouw huidige aandrijflijn?
Uitgangspunt nr3: moet het in Europa gekocht worden of is Azië ook een optie?
Uitgangspunt nr2: wat is jouw huidige aandrijflijn?
Uitgangspunt nr3: moet het in Europa gekocht worden of is Azië ook een optie?
Black Friday komt eraan, dikke kans dat je dan wel een 4iii o.i.d. kan scoren voor 250 euro.
Ik heb sinds dit jaar een Rally rs100 pedaal als vermogensmeter (met een Edge 530). Inderdaad vrij prijzig maar ik vind het echt een superding. Voordeel is ook dat je 'm snel kan wisselen op een andere fiets. Pedaal heeft er 11.811 km opzitten en ik zit aan het derde batterijtje, vind ik ook goed meevallen
De vermogensmeters zijn de afgelopen jaren een stuk goedkoper en toegankelijker geworden.
In 2015 kocht ik mijn 1e powermeter een Quarq. Ik kon deze gelukkig via een vriend (dealer) kopen voor inkoopsprijs a 750 euro. Die dingen gingen toen nieuw voor boven de 1000 euro weg. Dat ding is onlangs pas stuk gegaan (waarschijnlijk door eigen fout) dus heeft het zo'n 8 jaar volgehouden en wel 90.000km. Het is dus soms een investering, maar op lange termijn zijn geld echt wel waard.
In 2015 kocht ik mijn 1e powermeter een Quarq. Ik kon deze gelukkig via een vriend (dealer) kopen voor inkoopsprijs a 750 euro. Die dingen gingen toen nieuw voor boven de 1000 euro weg. Dat ding is onlangs pas stuk gegaan (waarschijnlijk door eigen fout) dus heeft het zo'n 8 jaar volgehouden en wel 90.000km. Het is dus soms een investering, maar op lange termijn zijn geld echt wel waard.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Of een beetje geluk hebben op het forum als er 1 te koop komt
Less is bore
De vraag is dus met welk crankstel je nu fietst. Dat bepaalt al voor een groot deel wat er mogelijk is.
Zo rond de 250 gaat mogelijk zijn. Heel veel goedkoper wordt een grotere puzzel.
Als je weet wat je wil kun je bij alle grote winkels de prijzen in de gaten houden. Ik zou alvast een excelletje maken met de webwinkels zodat je straks als het zover is geen winkel vergeet.
Zo rond de 250 gaat mogelijk zijn. Heel veel goedkoper wordt een grotere puzzel.
Als je weet wat je wil kun je bij alle grote winkels de prijzen in de gaten houden. Ik zou alvast een excelletje maken met de webwinkels zodat je straks als het zover is geen winkel vergeet.
-
- Forum-lid
hi iedereen
Ik rijd met een campagnoloset. Ik merk op dat het meeste met Shimano is en dat meters voor campagnolo nog duurder zijn?
Dus als iemand iets goedkoper weet: shoot:)
Ik rijd met een campagnoloset. Ik merk op dat het meeste met Shimano is en dat meters voor campagnolo nog duurder zijn?
Dus als iemand iets goedkoper weet: shoot:)