Stadsfiets trekt naar links
Misschien niet de juiste plek voor deze vraag, maar hopelijk weten jullie wel de oplossing.
Ik heb mijn stadsfiets naar de fm gebracht om een spaak te vervangen en het wiel te laten richten. Dit was nodig nadat ik bijna omver was gereden door een automobilist. Ze gaven aan het achterwiel ook gericht te hebben. Maar als ik nu met losse handen fiets trekt de fiets naar links. Ik moet dus naar rechts overhangen om balans te vinden. Kan ik dit zelf makkelijk oplossen door de wielen los te halen en opnieuw vast te zetten bijv? Of iets anders? Of moet ik terug naar de fm?
Ik heb mijn stadsfiets naar de fm gebracht om een spaak te vervangen en het wiel te laten richten. Dit was nodig nadat ik bijna omver was gereden door een automobilist. Ze gaven aan het achterwiel ook gericht te hebben. Maar als ik nu met losse handen fiets trekt de fiets naar links. Ik moet dus naar rechts overhangen om balans te vinden. Kan ik dit zelf makkelijk oplossen door de wielen los te halen en opnieuw vast te zetten bijv? Of iets anders? Of moet ik terug naar de fm?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
LOL, ik zou terug gaan naar de fietsenmaker.JPAR schreef: ↑10 dec 2022 10:11 Misschien niet de juiste plek voor deze vraag, maar hopelijk weten jullie wel de oplossing.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
Je frame/vork heeft/hebben ook een tik gekregen. Die is/zijn niet meer recht.JPAR schreef: ↑10 dec 2022 10:11 Misschien niet de juiste plek voor deze vraag, maar hopelijk weten jullie wel de oplossing.
Website: https://www.maatwielen.nl
Een wiel kan wellicht niet meer goed in het midden zitten na het opnieuw richten maar ze blijven dan nog steeds recht vooruit in dezelfde lijn als het andere wiel.
Grootste kans is dat het frame niet meer 100% recht is. Of het wiel is niet correct gemonteerd als daar ruimte voor is in deze fiets.
Grootste kans is dat het frame niet meer 100% recht is. Of het wiel is niet correct gemonteerd als daar ruimte voor is in deze fiets.
Voordat ik de spaak liet vervangen en het wiel liet richten ging hij nog wel gewoon rechtdoor.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
Dan gok ik dat een wiel scheef zit of dat beide wielen scheef zitten.
Website: https://www.maatwielen.nl
Ga eens door je knieën achter spatbord en kijk dan naar voren. Wat zie je dan? Details svp.
Voer de fiets eens aan het zadel voorwaarts? Wat gebeurt er dan? Details svp.
Zo heb je wat meer input als je teruggaat naar de FM.
Voer de fiets eens aan het zadel voorwaarts? Wat gebeurt er dan? Details svp.
Zo heb je wat meer input als je teruggaat naar de FM.
hun fietsen.
Het is natuurlijk wel heel vervelend dat juist nu je niet meer met beide handen in je jaszakken, dus met losse handen kan fietsen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless