Het bollen van Easton EA70
Goedemorgen!
Afgelopen weekend heb ik een vrij nieuw setje easton ea70 kunnen testen omdat ik zelf op zoek ben naar nieuwe wielen. Wat me opviel was dat ze maar vrij matig bolden. Ik weeg ongeveer 100kg.
Toen ik op een gegevn moment een brug over fietste leken ze zelfs wat te remmen of mijn snelheid bleef gelijk, terwijl ik met mijn huidige wielset altijd hard versnel bij zulke situaties zonder er extra voor te trappen.
Heb ik gewoon een slechte set getroffen of bollen deze wielen gewoon niet zo lekker?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Afgelopen weekend heb ik een vrij nieuw setje easton ea70 kunnen testen omdat ik zelf op zoek ben naar nieuwe wielen. Wat me opviel was dat ze maar vrij matig bolden. Ik weeg ongeveer 100kg.
Toen ik op een gegevn moment een brug over fietste leken ze zelfs wat te remmen of mijn snelheid bleef gelijk, terwijl ik met mijn huidige wielset altijd hard versnel bij zulke situaties zonder er extra voor te trappen.
Heb ik gewoon een slechte set getroffen of bollen deze wielen gewoon niet zo lekker?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
-
- Forum-lid
gevoel is nooit maatgevend. meten is weten.
gaat niet, bestaat niet!
-
- Forum-lid
fredkarsten schreef:gevoel is nooit maatgevend. meten is weten.
en hoe is dit best te meten?
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!
-
- Forum-lid
te weten via wetenschappelijk verantwoorde vergelijkende metingen/testen.
gaat niet, bestaat niet!
-
- Forum-lid
Heb ze zelf in een red bull zitten. In het begin vond ik ze ook vrij zwaar rijden echter na verloop van tijd steeds soepeler. Denk zelf dat het misschien het vet in de body is geweest of iets dergelijks dat door gebruik beter verdeeld wordt. Weeg zelf 86 en heb er geen problemen mee.
patmaessen schreef:Heb ze zelf in een red bull zitten. In het begin vond ik ze ook vrij zwaar rijden echter na verloop van tijd steeds soepeler. Denk zelf dat het misschien het vet in de body is geweest of iets dergelijks dat door gebruik beter verdeeld wordt. Weeg zelf 86 en heb er geen problemen mee.
werd het uiteindelijk wat je mag verwachten of bleef het zwaar?
-
- Forum-lid
Stinus schreef:patmaessen schreef:Heb ze zelf in een red bull zitten. In het begin vond ik ze ook vrij zwaar rijden echter na verloop van tijd steeds soepeler. Denk zelf dat het misschien het vet in de body is geweest of iets dergelijks dat door gebruik beter verdeeld wordt. Weeg zelf 86 en heb er geen problemen mee.
werd het uiteindelijk wat je mag verwachten of bleef het zwaar?
Ze lopen in ieder geval nu een stuk lichter en heb er geen problemen mee.
-
- Forum-lid HC
Ik had ze, maar echt lekker vond ik ze niet rijden (door de massa bollen ze wel goed). Moet wel zeggen dat het niet de meest betrouwbare set op de markt is en dat spaakbreuk bij renners met een redelijk explosieve rijstijl (= wedstrijdrijder) ongeacht het gewicht aan de orde van de dag is.
Ik ben er tevreden over. Door de lange levertijd van de EA70, heb ik een hele tijd op een geleende set Mavic Ksyrium ES gereden. Beide zijn mooie wielen, maar ik kan niet zeggen dat de EA70 slechter 'bolt'.
Heb nu, ik dacht, zo'n 8.000 km er op zitten met de EA70 en geen spaakbreuk gehad. Zelf nog geen slag er in. Ik heb er toch al op behoorlijk slechte wegen mee gereden.
Heb nu, ik dacht, zo'n 8.000 km er op zitten met de EA70 en geen spaakbreuk gehad. Zelf nog geen slag er in. Ik heb er toch al op behoorlijk slechte wegen mee gereden.
Sharkman 1 schreef:Ik had ze, maar echt lekker vond ik ze niet rijden (door de massa bollen ze wel goed). Moet wel zeggen dat het niet de meest betrouwbare set op de markt is en dat spaakbreuk bij renners met een redelijk explosieve rijstijl (= wedstrijdrijder) ongeacht het gewicht aan de orde van de dag is.
Welke wielen zou jij voor 100kg en explosieve rijstijl adviseren dan? fulcrum3? of toch handgespaakt? Handgespaakt is meestal alleen zo zwaar...
-
- Forum-lid
Campa neutron, fulcrum racing 1, shimano c24 (dura ace).