Korte introductie van me zelf en dan meteen de grote hamvraag.
Ben Mike uit Zaandam..45 ..70kg en 1.88 en fiets zins een jaar op een cube Hyde race hybride en een beetje aangepast voor woon werk.....
Nu de vrienden groep zins een paar jaar zijn gestopt met motor rijden en zijn gaan fietsen wil ik nu ook graag mee en ben me gaan verdiepen in racefietsen.
Nouw ben ik bij verschillende grote zaken geweest.. bij de wel bekende om gewoon eens te kijken.
Ik heb een budget van 3000 euro ex kleding en aanverwanten.
Me vrienden en de meeste winkeliers zeiden wat ik al dacht en las als je een carbon fiets kiest en Shimano 105 dat zit je wel goed met de gekozen fietsen..
Alleen dat maakt voor mij de keuze niet makkelijker

Heb hier 8 fietsen die ik goed gezien heb.
Meeste met 105 ..1 met 105di2 en een als ik het goed had 2 met Ultegra..
Welke zouden jullie kiezen en waarom.
Ik heb het zelf niet zo op zwarte fietsen..maar das persoonlijk en vindt afwerking en kleur ook wel belangrijk.
Het zal meestal worden gebruikt voor zondags ritjes en 1 tot 3 x per week..en een enkele x naar België of Frankrijk..
Niet voor me woon werk.
Dit zijn mijn keuzes....
Trek Emonda SL 5 2022..105
BH Bikes RS1 3.0 2023...105
Merida Scultura 5000 2023 Ultegra
Lapierre Xelius SL 5.0 2023...105
Scott Addict 30 2023...105
Cube Agree C:62 2023 ..DI2
MMR adrenaline aero 50 2022..ultegra
Giant Propel Advanced 2 Disc 2022....105
Mijn keuze zou zijn de MMR de Lapierre of de BH zijn..
Gewoon door uiterlijk en afwerking ..
De MMR is wel net over de 3000 maar wel Ultegra en leuke velgen, maar denk ik vrij lastig te vinden ..zelfde geld in mindere maten voor de BH.
Welke zouden jullie boven aan je lijst zetten en waarom..of welke juist niet ivm je ervaring met een model of type of door de vele slechte verhalen..
Alvast mijn dank