Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Bagagedrager voor op een mountainbike

maarten_e
Forum-lid

maarten_e 12 mei 2010 02:46

Is het mogelijk om achteraf op een Mountainbike een bagagedrager te zetten?
Ik ben namelijk op zoek naar een mountainbike rond de 400-500 euro (2ehands), om in het buuitenland te rijden. (Lees, Frankrijk,België, Spanje)
Ik wil dan wel bagage meenemen, zoals kleren ed, dus een bagagedrager zou handg zijn.
Maar de fietsen die als mountainbike worden aangegeven en een bagagedrager hebben, zijn verouderd.
Hebben jullie tips, ook mbt het kiezen van een mountainbike?

Alvast bedankt, Maarten
Sensa Trentino SL '19 | Bianchi Pro Race Team '03

pfff
Forum-lid

pfff 12 mei 2010 11:22

Rose heeft daar allerlei oplossing voor in de catalogus staan, de meeste worden aan de zadelpen bevestigd en mogen daardoor ook maar een relatief laag gewicht hebben als belasting, maar toch, het is volgens mij de eenvoudigste oplossing

http://rose.nl/output/controller.aspx?c ... agedragers

ciclista
Forum-lid

ciclista 12 mei 2010 12:01

Afbeelding

Je kunt op een mountainbike prima een bagagedrager monteren. Ik vind het zelf een stuk prettiger dan een rugzak, als je wat spullen mee wil nemen. Mooi is het natuurlijk niet.

Zelf heb ik een Blackburn achterdrager. Je zou deze inderdaad kunnen monteren met de beugelset zoals rose verkoopt, zie bovenstaand topic. Ik heb zelf beugels gemaakt en steuntjes voor de poten.

Op een mountainbike heb je niet heel veel ruimte voor tassen. Je zit er al snel met je hakken tegenaan, vandaar dat ze bij mij wat schuin omhoog staan en ver naar achteren. Ik heb er echt gave afdalingen mee gemaakt op onverharde wegen en het blijft prima zitten.

Op plekken waar de tas of de drager tegen het frame komt, plak ik stukken binnenband als bescherming.

Overigens zou een titel voor dit topic als: 'bagagedrager op mtb' wel beter zijn.

Op vakantie maakt het niet zoveel uit wat voor fiets je meeneemt, als alles maar goed onderhouden is.

bvdberkmortel
Forum-lid

bvdberkmortel 18 jun 2010 11:26

Maarten,

Ik las dat je op zoek bent naar een mtb om om te bouwen naar 'vakantiefiets'. Daar ik net een nieuwe heb aangeschaft heb ik mijn 'oude' in de aanbieding. Het is een BeOne met Xt-afmontage, nieuw truvativ crankstel (overgezet van mijn Lefty). Fiets heeft geen schades oid en is goed onderhouden. Vlgs. mij kan op de achterbrug een drager gemonteerd worden.

Het is trouwens een BeOne Drone, met alu frame van Columbus buizen (zeer degelijk). En.......... hij past in je budget!

Laat maar effe weten of je nog op zoek bent.

Groeten Bart

Hierbij de link naar 'Mijn Marktplaats':

http://verkopers.marktplaats.nl/9444339
BBE

-eric-
Forum-lid

-eric- 18 jun 2010 13:12

Kijk ook eens op het forum van de Wereldfietser: http://www.wereldfietser.nl/
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

Plaats reactie