Ik ben in de race voor een nieuwe racefiets, momenteel rijd ik op een Canyon Endurace 3XL uit 2018. Nu bevalt Canyon mij prima en met mijn lengte is het wel een uitdaging om een fiets te vinden in mijn maat.
Nu zag ik op de website van Canyon de nieuwe Ultimate CF SL met 105 Di2, maar die fiets heeft een D shape zadelpen, welke helaas niet hoog genoeg zal zijn voor mijn lange benen. Ook kan ik de D shape zadelpen nergens anders kopen welke in het Canyon frame zal passen. Iemand hier meer ervaring mee?
Mijn maten zijn:
Lengte 2.04m
BBL is 105cm dacht ik
Zadelhoogte is 92 of 93 cm
Wensenlijstje:
Carbon frame
105 Di2
Schijfremmen (is de standaard tegenwoordig, maar ik heb ze nog niet)
Kabels intern
Zadelpen intern
Hogere velgen en powermeter zijn dingen die ik wel zou willen, maar geen prio hebben.
Mogelijke opties:
Isaac Boson - De fietsenwinkel waar ik geweest ben, zegt dat ze wel vaker langere mannen op het grootste model hebben gekregen.
Orbea Orca M30i - De winkel waar ik geweest ben heeft hem in bestelling staan, eind Mei waarschijnlijk binnen en dan kan ik even kijken en testen.
Scott Addict 20 (2023) - zag ik op internet voorbij komen, iemand ervaringen met deze fiets voor een lange man?
Oja, budget is zo rond de € 3500,- / € 4000,-
Ik zag op het forum ook een rode Lapierre voorbij komen, echter kon ik het model/kleur niet vinden op internet?
Hebben jullie verder nog ideeen betreft merken en modellen?
Bedankt!