Lange bib en shirt met lange mouwen
-
- Forum-lid
Hallo,
Ik heb nu een lange fietsbroek van craft, maar voor mij zit deze te stug waardoor ik niet soepel fiets. Is er een model broek die wat losser om mijn benen zit of meer stretch heeft? Ik fiets zo niet lekker en er gaat veel kracht verloren in mijn broek.
Ben daarnaast ook nog opzoek naar een lang shirt of dunne jas die ideaal is om dit herfstweer door te komen en ook in de lente nog goed valt te gebruiken.
Ik heb nu een lange fietsbroek van craft, maar voor mij zit deze te stug waardoor ik niet soepel fiets. Is er een model broek die wat losser om mijn benen zit of meer stretch heeft? Ik fiets zo niet lekker en er gaat veel kracht verloren in mijn broek.
Ben daarnaast ook nog opzoek naar een lang shirt of dunne jas die ideaal is om dit herfstweer door te komen en ook in de lente nog goed valt te gebruiken.
Laatst gewijzigd door Danny091283 op 27 okt 2023 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Tot ongeveer 200 euro.
Ik weet niet precies wat voor broek ik van Craft heb. Hij is 5 jaar oud ofzo. Zit een c2 zeem in en is voor temperatuur range van 5 tot 15 graden.
Ik weet niet precies wat voor broek ik van Craft heb. Hij is 5 jaar oud ofzo. Zit een c2 zeem in en is voor temperatuur range van 5 tot 15 graden.
Ik heb veel broeken van Castelli en Assos. Probeer de lange broek tutto nano van Castelli eens.
Wat ook een mogelijkheid is, is om een korte broek te combineren met beenwarmers. Lange broeken trekken vaak een beetje in je knieën.
De Castelli perfetto is echt een fijne jas voor dit weer.
Ik heb zelf ook een aantal jerseys van het Engelse Tørm.cc. Met afstand de fijnste kleding die ik heb.
Wat ook een mogelijkheid is, is om een korte broek te combineren met beenwarmers. Lange broeken trekken vaak een beetje in je knieën.
De Castelli perfetto is echt een fijne jas voor dit weer.
Ik heb zelf ook een aantal jerseys van het Engelse Tørm.cc. Met afstand de fijnste kleding die ik heb.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Maat groter? Op deze basis is het wel erg lastig om advies te geven. En voor je shirt/jas, kijk goed naar wat er wordt aangeven door de fabrikant. Maar vooral najaar/voorjaar is erg persoonlijk... Wordt experimenteren met laagjes, lange mouwen, korte mouwen met armstukken etc. Kan je onderweg nog iets aan- of uittrekken. Winddichte body is dan wel altijd fijn.
Ik heb relatief iets lange benen (bbl van 87 cm bij 1.83 m) en vind de pijpen van mijn lange Castelli-broek maar aan de korte kant.
Als herfst-jack zou ik je een Thermo Long Sleeve van Le Coffee Ride van harte willen aanraden. Heerlijk jack voor temperaturen tussen de 8-13 graden. Heb alleen een korte fietsbroek van ze en die bevalt goed, maar ik kan je dus niet vertellen hoe de lange fietsbroeken zijn.
Bij koudere temperaturen draag ik een Perfetto jack van Castelli. Dat is ook een absolute aanrader.
Als herfst-jack zou ik je een Thermo Long Sleeve van Le Coffee Ride van harte willen aanraden. Heerlijk jack voor temperaturen tussen de 8-13 graden. Heb alleen een korte fietsbroek van ze en die bevalt goed, maar ik kan je dus niet vertellen hoe de lange fietsbroeken zijn.
Bij koudere temperaturen draag ik een Perfetto jack van Castelli. Dat is ook een absolute aanrader.
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
-
- Forum-lid
Voor temperaturen onder de 10 graden heb ik 2 jacks van craft. Ik vind het alleen tussen de 10 en 15 graden lastig. Wat ik vaak heb is dat wanneer ik meer dan 2 uur op de fiets zit ik koud word door mijn eigen transpiratie vocht.
Broek heb ik een L terwijl ik normaal een M heb. Ik heb wel dikke boven benen, wat in de familie zit.
Aan goede beenstukken heb ik ook zitten denken. Deze heb ik ook van Craft en fiets ik idd lekker mee, alleen als ik ermee fiets krijg ik koude bovenbenen doordat ik alleen maar zomer bibs heb
Broek heb ik een L terwijl ik normaal een M heb. Ik heb wel dikke boven benen, wat in de familie zit.
Aan goede beenstukken heb ik ook zitten denken. Deze heb ik ook van Craft en fiets ik idd lekker mee, alleen als ik ermee fiets krijg ik koude bovenbenen doordat ik alleen maar zomer bibs heb
10 tot 15 graden is voor mij vaak shirt Lange mouw + body.
Qua broek zijn misschien beenstukken ook een optie? (Edit; niet goed gelezen )
Kijk ook eens op galibier.cc
Moet je voor het hele pakket aardig kunnen slagen
Qua broek zijn misschien beenstukken ook een optie? (Edit; niet goed gelezen )
Kijk ook eens op galibier.cc
Moet je voor het hele pakket aardig kunnen slagen
-
- Forum-lid
10 tot 15 graden is voor mij shirt met lange mouwen, nog een zomer ondershirt, windstopper, korte bib met beenstukken of die langere bib die niet al te dik is.
Ik heb alleen maar 1 shirt met lange mauwen die ik qua kleur niet zo vind. Is me wat te donker.
Ik heb alleen maar 1 shirt met lange mauwen die ik qua kleur niet zo vind. Is me wat te donker.
Laatst gewijzigd door Danny091283 op 25 okt 2023 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
We mauwen over het weer en nu ook over mouwen.
-
- Forum-lid
Is dat jack ook waterdicht?Chefske schreef: ↑24 okt 2023 23:34 Ik heb relatief iets lange benen (bbl van 87 cm bij 1.83 m) en vind de pijpen van mijn lange Castelli-broek maar aan de korte kant.