Canyon
Ja klopt, maar bij hem heeft het merk canyon nu wel een knauw gekregen
Ik heb mijn net mijn 6e Canyon ontvangen en ben er zeer tevreden over
1 x een probleem gehad met een losse press-fit , maar werd toen zeer goed geholpen in Utrecht toendertijd
Ik heb volgens mijn strava logboek al met enkele fietsen +10000km afgelegd en heb nog geen enkel lager moeten vervangen
Heb wel bij m'n ultimate mijn balhoofd moeten bijstellen
Ik heb mijn net mijn 6e Canyon ontvangen en ben er zeer tevreden over
1 x een probleem gehad met een losse press-fit , maar werd toen zeer goed geholpen in Utrecht toendertijd
Ik heb volgens mijn strava logboek al met enkele fietsen +10000km afgelegd en heb nog geen enkel lager moeten vervangen
Heb wel bij m'n ultimate mijn balhoofd moeten bijstellen
Sworks Venge
@ refie, @Lcsmet, @brekson
Bedankt voor jullie reacties!
Had zelf ook al goede dingen gehoord van Canyon, daarom heb ik het risico genomen (+ vind het ook gewoon mooie fietsen ).
Denk dat ik moet besluiten dat ik gewoon pech heb gehad met het plaatje en de lagers, en ongelukkig geholpen ben door Canyon.
Zou de fiets aanraden, maar het bedrijf niet... Volgende fiets zal van bij een lokale fm komen.
Groeten
Bedankt voor jullie reacties!
Had zelf ook al goede dingen gehoord van Canyon, daarom heb ik het risico genomen (+ vind het ook gewoon mooie fietsen ).
Denk dat ik moet besluiten dat ik gewoon pech heb gehad met het plaatje en de lagers, en ongelukkig geholpen ben door Canyon.
Zou de fiets aanraden, maar het bedrijf niet... Volgende fiets zal van bij een lokale fm komen.
Groeten
1100€ voor 100gr besparing op disc versie voor electrisch schakelen
Voor de rest hetzelfde
Maar ik kan het mis hebbn
Sworks Venge
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39946
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Bij de Endurace lijkt het ook alleen 140gr te zijn op het frame. Vork en stuur zijn zelfde.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 feb 2014 11:01
Lcsmet schreef: ↑30 mei 2017 19:46 @stefverv:
Je hebt een fiets gekocht bij een internet aanbieder aan een, hopelijk voor jou, scherpe prijs.
Een ketting kan er afvallen, hoeft niet persé een slechte afstelling te zijn.
Balhoofdlagers zouden langer moeten meegaan maar het is nu even anders, geen man overboord.
Een nieuw plaatje kan je met twee-componentenlijm of mogelijk Tec 7 zelf terug plaatsen.
Als je geen nieuwe lagers in garantie krijgt van Canyon meet ze dan op en koop je 2 losse lagers bij je fm of een andere aanbieder. Afhankelijk van de kwaliteit kan je al voor 15 Euro klaar zijn. Deze lagers kan je heel goed zelf plaatsen hoor, kijk eens op youtube.
Een verhaal van het sop en de kool en het anders gekunnen maar het is nu even niet anders.
Een alternatief is een fiets kopen bij een lokale fm, dan heb je voor elk al dan niet klein probleem een aanspreekpunt dat dichtbij is.
Ik zou er niet te zwaar aan tillen en gewoon gaan fietsen
Ik zou niet aan de gang gaan met lijm of tec7 maar gewoon met dubbelzijdige tape, bijvoorbeeld Bison car fix, is de kans groter dat de lak erop blijft zitten als het plaatje er nog eens af valt. Bij mij viel ook het plaatje eraf maar gewoon netjes een nieuwe gekregen van Canyon.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39946
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik zat net nog eens naar de Ultimates te kijken nav de vraag hierboven, en toen viel mij op dat de WMN 8.0di2 versie mooie lichte lage DT Swiss wielen en Schwalbe One banden krijgt en dat de heren versie die belachelijk zware Mavic cosmics (+300gr!!!) met huismerkbandjes heeft. Verder H31 stuur vs. H36 stuur en that's it. En vervolgens moeten mannen ook nog eens €600 meer betalen voor die karrewielen..... wie legt mij dit uit of wat zie ik over het hoofd?
Less is bore
daniel1975 schreef: ↑01 jun 2017 20:00 Ik zat net nog eens naar de Ultimates te kijken nav de vraag hierboven, en toen viel mij op dat de WMN 8.0di2 versie mooie lichte lage DT Swiss wielen en Schwalbe One banden krijgt en dat de heren versie die belachelijk zware Mavic cosmics (+300gr!!!) met huismerkbandjes heeft. Verder H31 stuur vs. H36 stuur en that's it. En vervolgens moeten mannen ook nog eens €600 meer betalen voor die karrewielen..... wie legt mij dit uit of wat zie ik over het hoofd?
Ik vind deze nieuwe vrouwenfietsen ook aantrekkelijker. Geometrie op een wmn ultimate gaat naar een endurace voor de mannen. Kan interessant zijn; gewoon zadel vervangen en klaar.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39946
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Iets luiere stuurhoek toch dacht ik in een flits te zien en iets comfortabelere stack en reach.
Less is bore