Kettingblad voor 52 of 50
- Sweety2008
- Forum-lid
Ik hoop dat de fiets er in juli eindelijk is.
Ghost Nivolet 6LC
- Sweety2008
- Forum-lid
@Jans. Tja wat kan er aan mijn knie niet kloppen?
Een kijkoperatie laat ik niet doen eerst als ik pijn zal krijgen.
Ghost Nivolet 6LC
Sweety ik ben geen dokter, maar een knie die bij iedere omwenteling knakt hoort niet. Zoals al door iemand gesuggereerd is, een sportarts lijkt me de aangewezen persoon, maar misschien zou het dan wel goed zijn om eens een inspanningstest te doen. Dan kun je dat waarschijnlijk ook wel mee bespreken.Sweety2008 schreef: ↑14 jun 2017 16:52 @Jans. Tja wat kan er aan mijn knie niet kloppen?
Die glucosamine helpt prachtig goed als het aan je kraakbeen zou liggen (zoals bij mij), voor de gewrichten zal het niks doen.
Ik kampte vroeger (ondertussen bijna 10 jaar geleden, wat gaat de tijd snel) ook met erge kniepijn (spieren/pezen te kort, knieschijf werd tegen het kraakbeen getrokken), bij hielp de Glucosamine in combinatie met juist meer omwentelingen op de fiets (ik was altijd een 'stoemper' vroeger).
Deze omschakeling heeft me meer dan een jaar gekost en in het begin ging ik er serieus trager van (met hogere hartslag), ondertussen is het helemaal natuurlijk geworden en ik rijd sneller dan ooit (en dat terwijl ik toch echt de 40 nader)
Ik kampte vroeger (ondertussen bijna 10 jaar geleden, wat gaat de tijd snel) ook met erge kniepijn (spieren/pezen te kort, knieschijf werd tegen het kraakbeen getrokken), bij hielp de Glucosamine in combinatie met juist meer omwentelingen op de fiets (ik was altijd een 'stoemper' vroeger).
Deze omschakeling heeft me meer dan een jaar gekost en in het begin ging ik er serieus trager van (met hogere hartslag), ondertussen is het helemaal natuurlijk geworden en ik rijd sneller dan ooit (en dat terwijl ik toch echt de 40 nader)
- Sweety2008
- Forum-lid
Ik wacht tot de nieuwe fiets er is en dan probeer ik het met een hogere cadans te fietsen. Zal het wel langzaam opbouwen dus 2 min en dan weer normaal en dit een paar keer.
Is net als met hardlopen langzaam heeeeeel langzaam opbouwen anders word het bij mij nix.
Is net als met hardlopen langzaam heeeeeel langzaam opbouwen anders word het bij mij nix.
Ghost Nivolet 6LC
-
- Forum-lid
Wat is een knakknie?
Uitstelgedrag? Je kunt er toch vandaag mee beginnen. Heeft niets met nieuwe fiets te maken. toch?Sweety2008 schreef: ↑15 jun 2017 10:23 Ik wacht tot de nieuwe fiets er is en dan probeer ik het met een hogere cadans te fietsen. Zal het wel langzaam opbouwen dus 2 min en dan weer normaal en dit een paar keer.
- Sweety2008
- Forum-lid
Lees mijn thread dan weet je het.
Ghost Nivolet 6LC
Oef, dat kun je niemand aan doen!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Is dat deze thread? Zo ja, dan kom je niet veel verder dan dat je knie knakt...
Is het een bot wat kraakt, een vacuümknap of schiet er een pees over het bot?
-
- Forum-lid
Ik denk dat het komt door het feit dat ze geen meniscus heeft...remmiedepemmie schreef: ↑15 jun 2017 17:28
Is het een bot wat kraakt, een vacuümknap of schiet er een pees over het bot?
Dat lijkt me een plausibele verklaring, dr afrit. Maar waarom je daar dan blij mee moet zijn is mij een raadsel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?