Banden parijs roubaix 2018
-
- Forum-lid
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 31 aug 2015 21:17
Met 25 mm bandjes rij je de tocht gewoon uit. Reserve bandje mee en gaan. Zelf rij ik op Vredestein Fortezza Senso All Weather.
Mijn advies zou zijn om weg te blijven van de banden die door de fabriekanten worden geprofileerd als extreem lekbestendig zoals durano's, gatorskins en dergelijke.
Ga op zoek naar een soepele band en ga op zoek naar de juiste bandendruk. Die combinatie zal je het meeste opleveren qua comfort en nog belangrijker grip.
Uit je shortlist zou ik dan de G-one kiezen, al ziet de suggestie van Ernie er veelbelovend uit.
De Parigi Roubaix van challenge is een soepele 30mm slick en ook het overwegen waard.
Ga op zoek naar een soepele band en ga op zoek naar de juiste bandendruk. Die combinatie zal je het meeste opleveren qua comfort en nog belangrijker grip.
Uit je shortlist zou ik dan de G-one kiezen, al ziet de suggestie van Ernie er veelbelovend uit.
De Parigi Roubaix van challenge is een soepele 30mm slick en ook het overwegen waard.
Challenge Strada Bianca kan ook een optie zijn. Ik gebruik deze zelf voor ritten op de crosser op verhard en licht off road. Bandjes doen het goed op het verharde en op keienstroken geven ze (voor zover mogelijk...) relatief veel comfort.
Ik zou lekker met die 32mm gatorskins gaan rijden. Tenzij je natuurlijk geld wil uitgeven voor 1 tocht, dan zou je speciaal hiervoor 2 nieuwe bandjes kunnen kopen. Dus, ik zou gewoon voor een 32mm racebandje gaan.
Tubeless of niet-tubeless (ik heb geen ervaring met tubeless), kan prima niet-tubeless, natuurlijk is er altijd kans op een stootlek, dus niet als een zoutzak op het zadel blijven zitten en niet idioot laag gaan met de druk, dan is dat risico ook beperkt.
Tubeless of niet-tubeless (ik heb geen ervaring met tubeless), kan prima niet-tubeless, natuurlijk is er altijd kans op een stootlek, dus niet als een zoutzak op het zadel blijven zitten en niet idioot laag gaan met de druk, dan is dat risico ook beperkt.
Ik ben ook ingeschreven voor de 150km.
Ik weet wel nog niet of ik de tocht met de koersfiets doe of met de mtb.
Ik heb geen zin om mijn koersfiets kapot te rijden, de mtb bolt dan weer niet zo lekker op asfalt
Ik weet wel nog niet of ik de tocht met de koersfiets doe of met de mtb.
Ik heb geen zin om mijn koersfiets kapot te rijden, de mtb bolt dan weer niet zo lekker op asfalt
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Een koersfiets rij je echt niet kapot op een kasseien strook tenzij je misschien een onfortuinlijke val maakt, maar dat kan je op asfalt ook overkomen!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
Beste allen,
Allereerst bedankt voor de reacties, ik heb een setje specialized Roubaix 30/32 gevonden. Deze ga ik eens testen. Ik ga niet met 25 of 28 rijden want ik kan breder. (Crosser) ik heb 300 km keien en gravel gereden met een groep met verder racefietsen en 25/28 banden. Ik op mn 32mm gators. Ging prima, de planet X overweeg ik ook nog. (Beetje proberen vind ik wel leuk)
Allereerst bedankt voor de reacties, ik heb een setje specialized Roubaix 30/32 gevonden. Deze ga ik eens testen. Ik ga niet met 25 of 28 rijden want ik kan breder. (Crosser) ik heb 300 km keien en gravel gereden met een groep met verder racefietsen en 25/28 banden. Ik op mn 32mm gators. Ging prima, de planet X overweeg ik ook nog. (Beetje proberen vind ik wel leuk)
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
Volgende link naar PlanetX dus zodat mensen niet hoeven te zoeken: https://www.planetx.co.uk/i/q/TYCHOPPAR ... lding-tyre
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Deze is toch prima:
Volgens mij heeft colnagofreak het prima verwoordcolnagofreak schreef: ↑26 jan 2018 09:25 Rij gewoon met een wat bredere variant met de band die je altijd gewend bent, met een wat lagere druk, mensen maken zich altijd druk over P-R en doen net of de keuze van de band rocket-science is voor deze tocht. Gewoon een tocht van 250 kilometer met iets meer dan 50 kilometer slecht wegdek....so what!
Kan elke moderne band van nu gewoon aan!
Als iemand zich zorgen maakt dat hij/zij een fiets in elkaar rijdt dan zou ik op die fiets zeker geen berg afrijden.
Ik heb zelfs diverse keren de finale met 23mm's gereden en ik ben verre van een lichte jongen.
28mm is voor een volledige editie echt meer dan genoeg. Brede banden sturen helemaal niet lekker en het is ook een heel stuk asfalt.
Overigens een keer lek rijden is toch zo erg niet. Ik rij echt op de grens qua bandendruk wat kan en als ik dan een keer lek rij accepteer ik.
Niet lekrijden in de hel is geen kunst. Gewoon 8 bar in je banden en niet in het kantje (kleine scherpe steentjes, glas) rijden. Alleen hangen de vellen dan aan je handen als je het velodrome oprijdt.
Je druk maken over wat voor fiets neem je om de Stelvio af te rijden is heel wat relevanter dan waarmee rij je PR
En je kan natuurlijk altijd nog NAAST de kasseien gaan rijden. Ik rij hier (Het Bos) dus wel op de kasseien