Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden
-
vermeulen
- Forum-lid
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58
vermeulen
24 okt 2018 12:41
raassie schreef: ↑22 okt 2018 08:25
Ik denk dat ook de voornaamste reden is dat ze je niet de vrije keuze geven. Het sterke punt van Zwift is juist dat je met veel mensen op het parcours zit, en iid verdwijnt dat als je de world hack gebruikt. Als je ergens vrijwel alleen rondcrosst is dat ook niet aantrekkelijk. Misschien dat als het geen hack meer is, maar een vrije keuze dat de drukte wat gespreid wordt, waardoor er op alle parcoursen toch nog genoeg volk rondrijdt.
Ik vindt het persoonlijk niet echt een meerwaarde als er veel andere renners rondrijden, eerder een beetje chaotisch.
Als er een single-player versie van zwift, zonder abonnementskosten (of met lagere abonnementskosten), zou zijn, zou ik daar zo voor kiezen.
Ik heb trouwens ook nog nooit de chat gebruikt, of een kudos uitgedeeld.
-
BartNL
- Forum-lid
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01
BartNL
25 okt 2018 10:20
raassie schreef: ↑22 okt 2018 08:25
Ik denk dat ook de voornaamste reden is dat ze je niet de vrije keuze geven. Het sterke punt van Zwift is juist dat je met veel mensen op het parcours zit, en iid verdwijnt dat als je de world hack gebruikt.
volgens mij is het twee jaar(?) geleden ontstaan toe ze naast Watopia een 2e map toe hebben gevoegd. Destijds reden er nog bots rond omdat er sowieso wel eens weinig mensen op Zwift zaten.
De huidige situatie is heel anders. Nu zijn er duizenden mensen via Zwift online. Ik verwacht dat een vrije keuze met een default die per huidige kalender wijzigt prettiger is. Bijvoorbeeld bij group rides vind ik het nu al prettig wanneer ze de overige (niet tot de group ride behorende) rijders niet zichtbaar maken.
-
Trines
- Forum-lid
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 17 aug 2014 15:12
Trines
26 okt 2018 11:40
vraagje: ik heb de alp d`huez vorig jaar in het echt gefietst met een tandwiel van 30 voor en 28 achter. met een cadance van 90 is dit dan een gemiddelde snelheid van 12.15 km/h. als ik op mijn wahoo snap met dezelfde fiets en hetzelfde verzet de alp du zwift doe kom ik met een gelijke cadance van 90 maar op 6 km/h. alles staat verder goed ingesteld en calibratie is ook gedaan. waar kan dit aan liggen?
-
Trines
- Forum-lid
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 17 aug 2014 15:12
Trines
26 okt 2018 12:12
bedankt. hij stond idd op 50%. in de tekst waar jouw link naar verwijst staat nochtans dat het de snelheid niet beinvloed. maar ik ga het eens proberen...
-
Djemz
- Forum-lid
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08
Djemz
26 okt 2018 12:36
vermeulen schreef: ↑24 okt 2018 12:41
raassie schreef: ↑22 okt 2018 08:25
Ik denk dat ook de voornaamste reden is dat ze je niet de vrije keuze geven. Het sterke punt van Zwift is juist dat je met veel mensen op het parcours zit, en iid verdwijnt dat als je de world hack gebruikt. Als je ergens vrijwel alleen rondcrosst is dat ook niet aantrekkelijk. Misschien dat als het geen hack meer is, maar een vrije keuze dat de drukte wat gespreid wordt, waardoor er op alle parcoursen toch nog genoeg volk rondrijdt.
Ik vindt het persoonlijk niet echt een meerwaarde als er veel andere renners rondrijden, eerder een beetje chaotisch.
Als er een single-player versie van zwift, zonder abonnementskosten (of met lagere abonnementskosten), zou zijn, zou ik daar zo voor kiezen.
Ik heb trouwens ook nog nooit de chat gebruikt, of een kudos uitgedeeld.
Gran tours eens proberen. Zelfde principe een beetje als zwift, gratis en niet zoveel volk. Wel nog niet veel parcours maja.
-
raassie
- Forum-lid
- Berichten: 947
- Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37
raassie
26 okt 2018 12:38
Trines schreef: ↑26 okt 2018 12:12
bedankt. hij stond idd op 50%. in de tekst waar jouw link naar verwijst staat nochtans dat het de snelheid niet beinvloed. maar ik ga het eens proberen...
Wat er veranderd is het geleverde vermogen, bij een hogere setting moet je meer vermogen leveren, is meer snelheid. En omgekeerd. Zet de setting laag zul je minder vermogen leveren, maar aan snelheid inboeten. Het gaat dan makkelijker, maar je bent dus langer onderweg.
-
raven14
- Forum-lid
- Berichten: 3586
- Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25
raven14
26 okt 2018 12:43
Trines schreef: ↑26 okt 2018 12:12
bedankt. hij stond idd op 50%. in de tekst waar jouw link naar verwijst staat nochtans dat het de snelheid niet beinvloed. maar ik ga het eens proberen...
Het beïnvloedt de snelheid natuurlijk wel wanneer je in dezelfde versnelling (als buiten) hetzelfde aantal omwentelingen (als buiten) trapt. Je levert dan maar half zoveel vermogen dus gaat maar half zo snel vooruit.
-
Trines
- Forum-lid
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 17 aug 2014 15:12
Trines
26 okt 2018 12:45
raassie schreef: ↑26 okt 2018 12:38
Trines schreef: ↑26 okt 2018 12:12
bedankt. hij stond idd op 50%. in de tekst waar jouw link naar verwijst staat nochtans dat het de snelheid niet beinvloed. maar ik ga het eens proberen...
Wat er veranderd is het geleverde vermogen, bij een hogere setting moet je meer vermogen leveren, is meer snelheid. En omgekeerd. Zet de setting laag zul je minder vermogen leveren, maar aan snelheid inboeten. Het gaat dan makkelijker, maar je bent dus langer onderweg.
bedankt voor je reactie. ik heb hem op 100% gezet en dat is idd wel wat zwaarder. de snelheid komt echter nog steeds niet overeen.
je kunt in zwift geen aparte snelheidssensor koppelen. het is OF de wahoo snap OF een andere snelheidssensor. dan ga ik er vanuit dat de snap de snelheid registreert. als ik dus met de 30 voor en 28 achter fiets met een cadans van 90 zou ik 12.15 km/h moet gaan. ik kom met deze instellingen nog steeds niet boven de 11 uit. meestal zegt die 10 km/h.
-
Trines
- Forum-lid
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 17 aug 2014 15:12
Trines
26 okt 2018 12:48
raven14 schreef: ↑26 okt 2018 12:43
Trines schreef: ↑26 okt 2018 12:12
bedankt. hij stond idd op 50%. in de tekst waar jouw link naar verwijst staat nochtans dat het de snelheid niet beinvloed. maar ik ga het eens proberen...
Het beïnvloedt de snelheid natuurlijk wel wanneer je in dezelfde versnelling (als buiten) hetzelfde aantal omwentelingen (als buiten) trapt. Je levert dan maar half zoveel vermogen dus gaat maar half zo snel vooruit.
wat ik wil zeggen is dat je met deze gegevens precies 12.15 km/h zal gaan. vlak of bergop, dat maakt niet uit.
het vermogen wat je levert is dan uiteraard wel verschillend. maar als ik met 30/28 90rpm maak ga ik per definitie 12.15 km/h.
-
raven14
- Forum-lid
- Berichten: 3586
- Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25
raven14
26 okt 2018 12:49
Dat is niet wat de tekst bedoelt. Die bedoelt dat je even snel blijft vooruit gaan bij eenzelfde vermogen.
-
Trines
- Forum-lid
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 17 aug 2014 15:12
Trines
26 okt 2018 12:52
raven14 schreef: ↑26 okt 2018 12:49
Dat is in IRL
maar je wil het zo realistisch mogelijk hebben. dat is het op deze manier dus niet.