Klopt!
Op Pechstein na (die krijgt een trap na) en Timmer na, maar daar zegt hij werkelijk niets nieuws. Die bloedwaardeafwijking was al bekend.
Fiets Magazine nr. 11-2024, inclusief de trainings- en voedingsgids voor 2025, ligt nu in de winkel! Bestel 'm zonder verzendkosten in onze shop!
Ik snap de intentie van je verhaal volledig, maar hier neem je toch wel een klein beetje de binnenbocht.dc schreef: ↑08 mar 2019 10:51 Overigens, over dat overheersen, iemand al eens de medaille spiegels van de laatste twintig jaar op de OS bekeken? Welk land scoort steevast ontzettend hoog per capita? Welk land had een simultane renaissance in de atletiek, turnen, wielrennen en voetbal? *Hint, het is geen oostblokland*
Nothing to see here.
wel eerlijk gezegd, ik denk inderdaad dat Nederland wat sportieve vrouwen betreft een stapje voor heeft op de meeste landen.dc schreef: ↑08 mar 2019 11:23 @ Daniel:
Los dat we het hier niet eens zijn met wat "normaal is"(ik zie namelijk net als in de jaren 80 een Nederlandse sport die in de breedte sterk is, met navenante dopinggeur), is het in deze vooral om de woorden van Harm Kuipers belachelijk te maken.
Betreft vrouwensport: Ga je nu met droge ogen vertellen dat in Nederland vrouwen meer kansen krijgen dan in de omringende landen?
Dat we het beter dan de derde wereld geloof ik ook wel, maar dat we per capita zo ongeveer het beste zijn in Europa (zeker bij de dames) is op zijn zachts gezegd opvallend.
Het is ook niet alsof we traditioneel zo vrouwvriendelijk zijn, zie ook de acceptatie van vrouwen aan de top. Cultureel zijn we hier nou niet echt voorvechter. Sport is anders dan management, maar het idee dat we vrouwen zoveel kansen geven (tov bijvoorbeeld een Duitsland of Frankrijk) is wat mij betreft een heel dubieuze aanname.
@Mark Veenstra:
De schaatstop is voor minimaal 50% Nederlands.
Zelfs als hij alleen maar "Alle toppers"bevoordeelde hebben we hier een Nederlander die voornamelijk Nederlanders bevoordeelde.
Kwestie van de getallen....
Je onderschrijft exact wat ik zeg.., lees mijn 1e, en mijn laatste alinea nog eens na.Karl66 schreef: ↑08 mar 2019 12:12 @MarkVeenstra, het probleem is dat juist het wielrennen heeft laten zien dat het niet werkt om als bond de sport te beschermen. Als je als bond al iets doet, dan is het dopinggebruik versterken. Of denk je nou werkelijk dat die sporters die onder verscherpt toezicht stonden opeens stopten. Nee natuurlijk niet, die zagen dat als een signaal dat hun dopinggebruik iets te opvallend was geworden en dat ze een stapje terug moesten doen. Het enige wat je op die manier als sportbond doet is de paramaters aangeven waarbinnen je ongestoord doping kan blijven gebruiken, terwijl je gedekt wordt door de bond.
Het enige wat Harm Kuipers en de ISU deden, was actief het dopinggebruik stimuleren. Want als Pietje doping gebruikt en de ISU straft dat niet af, maar zegt tot hier en niet verder. want anders dan valt het teveel op, dan moet Jantje ook wel mee om te kunnen blijven presteren. Ik begin op deze manier zelfs begrip te krijgen voor Pechstein. Want als jij als enige binnen dit verhaal gepakt wordt, dan is dat keihard met twee maten meten.
Ik heb hier de europese cijfers...en Belgie en Nederland staan er niet tussen bij vrouwenparticipatie (dat is verrekte vervelend)daniel1975 schreef: ↑08 mar 2019 12:57 +1 voor Fiedoo
"ik denk inderdaad dat Nederland wat sportieve vrouwen betreft een stapje voor heeft op de meeste landen."