Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 29 apr 2019 14:27

Inmiddels een setje 38mm tubeless met de Novatecs aangeklikt. Met Swisstop remblokken en duties prepaid kwam ik op $654 (rond de €600).

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 29 apr 2019 15:24

Joseba schreef: 29 apr 2019 14:23 En wat bedoel je met "makkelijker te servicen"? Een lagertje zal wel te vervangen zijn neem ik aan?
Jazeker, maar niet zonder tools. In tegenstelling tot de naven van DT Swiss die je tool vrij kan servicen. Verder is het Ratchet systeem belachelijk sterk dat je simpelweg een langere levensduur kunt verwachten van je hub.

Bodies zullen niet veel schelen, totaal gewicht waarschijnlijk wel. Verder zijn DT Swiss lagers (zeker de 240s) top en zullen die ongetwijfeld nog wat makkelijker rollen. Mijn punt is, dat investeren in dit geval echt zal lonen. Maar dat is mijn optiek.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 29 apr 2019 15:33

Gewicht scheelt niet heel veel. Setje naven Novatec 296gr.
DT350S komen op 361gr en DT240S op 319gr.

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 29 apr 2019 15:38

Joseba schreef: 29 apr 2019 15:33 Gewicht scheelt niet heel veel. Setje naven Novatec 296gr.
DT350S komen op 361gr en DT240S op 319gr.
Case closed dan. Welke novatecs heb je gekozen?

Vooralsnog kan ik even verder studeren. Spaargeld is op :p
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5262
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 29 apr 2019 16:04

TheUnexpected schreef: 29 apr 2019 15:24
Joseba schreef: 29 apr 2019 14:23 En wat bedoel je met "makkelijker te servicen"? Een lagertje zal wel te vervangen zijn neem ik aan?
Jazeker, maar niet zonder tools. In tegenstelling tot de naven van DT Swiss die je tool vrij kan servicen. Verder is het Ratchet systeem belachelijk sterk dat je simpelweg een langere levensduur kunt verwachten van je hub.

Bodies zullen niet veel schelen, totaal gewicht waarschijnlijk wel. Verder zijn DT Swiss lagers (zeker de 240s) top en zullen die ongetwijfeld nog wat makkelijker rollen. Mijn punt is, dat investeren in dit geval echt zal lonen. Maar dat is mijn optiek.
Eens. Naven gaan ook nooit stuk, dus mocht het wiel op zijn, kan je ze altijd nog weer laten inspaken in een nieuwe set.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 29 apr 2019 16:15

TheUnexpected schreef: 29 apr 2019 15:38
Case closed dan. Welke novatecs heb je gekozen?
Hun standaard combi van AS511SB en FS522SB-11S
Ben erg benieuwd naar het setje.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 29 apr 2019 19:46

TheUnexpected schreef: 29 apr 2019 15:24
Bodies zullen niet veel schelen, totaal gewicht waarschijnlijk wel. Verder zijn DT Swiss lagers (zeker de 240s) top en zullen die ongetwijfeld nog wat makkelijker rollen. Mijn punt is, dat investeren in dit geval echt zal lonen. Maar dat is mijn optiek.
Laat dat makkelijker rollen maar gewoon weg
DT Swiss gebruikt gewoon standaardmaten lagers die ze vast niet zelf maken, grote kogels zijn (theoretisch) 0,0001 % beter, maar men is beperkt door de oversize as...
met een goed uitgekiende geometrie zal de stijfheid optimaal zijn voor het gekozen spaakaantal en that's it, verder valt er met een naaf niks te winnen...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 29 apr 2019 19:55

NuitKor schreef: 29 apr 2019 16:04
TheUnexpected schreef: 29 apr 2019 15:24
Jazeker, maar niet zonder tools. In tegenstelling tot de naven van DT Swiss die je tool vrij kan servicen. Verder is het Ratchet systeem belachelijk sterk dat je simpelweg een langere levensduur kunt verwachten van je hub.

Bodies zullen niet veel schelen, totaal gewicht waarschijnlijk wel. Verder zijn DT Swiss lagers (zeker de 240s) top en zullen die ongetwijfeld nog wat makkelijker rollen. Mijn punt is, dat investeren in dit geval echt zal lonen. Maar dat is mijn optiek.
Eens. Naven gaan ook nooit stuk, dus mocht het wiel op zijn, kan je ze altijd nog weer laten inspaken in een nieuwe set.
@Nuitkor, volgens mij heb jij toch zelf voor de Novatecs gekozen?? Of vergis ik me nu?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 03 mei 2019 13:22

Toch Kyle van Farsports nog even gevraagd de alu nippels te vervangen door zwarte messing nippels van Sapim. Iets zwaarder maar wat ik her en der lees wel wat toekomstbestendiger.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5262
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 03 mei 2019 13:43

Joseba schreef: 29 apr 2019 19:55
NuitKor schreef: 29 apr 2019 16:04
TheUnexpected schreef: 29 apr 2019 15:24
Jazeker, maar niet zonder tools. In tegenstelling tot de naven van DT Swiss die je tool vrij kan servicen. Verder is het Ratchet systeem belachelijk sterk dat je simpelweg een langere levensduur kunt verwachten van je hub.

Bodies zullen niet veel schelen, totaal gewicht waarschijnlijk wel. Verder zijn DT Swiss lagers (zeker de 240s) top en zullen die ongetwijfeld nog wat makkelijker rollen. Mijn punt is, dat investeren in dit geval echt zal lonen. Maar dat is mijn optiek.
Eens. Naven gaan ook nooit stuk, dus mocht het wiel op zijn, kan je ze altijd nog weer laten inspaken in een nieuwe set.
@Nuitkor, volgens mij heb jij toch zelf voor de Novatecs gekozen?? Of vergis ik me nu?
Nee ik heb voor DTswiss 350 gekozen, omdat die gewoon goed afgedicht zijn. Ik zal mijn set ook we eens in de regen gebruiken (met koersen bijvoorbeeld) en geen zin dat ik dan keer op keer de lagers moet vervangen (ik weet niet dat dat bij novatec het geval is, maar wilde gewoon zeker weten dat ik goede naven had).

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 06 mei 2019 10:04

Dit weekend toch nog $60 bijgeplust en de upgrade gedaan van Novatec naar DT Swiss 350, Wat navraag gedaan over het type lager in de Novatecs, bleek niet een heel gangbare maat. Dus het wordt een iets zwaarder maar wel robuuster setje wielen.

meuk
Forum-lid
Berichten: 1173
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 06 mei 2019 15:36

Vandaag mijn Farsports wielen (50mm x 25mm Road disc brake Tubeless Wheels DT240S hub + Sapim cx-ray) binnengekregen die ik op 13 april had besteld. De optie "duty prepaid" zorgde inderdaad voor geen extra kosten aan de deur. Wielen zien er top uit icm met nieuwe Canyon! Foto's plaats ik zo in Canyon forum.

Plaats reactie