Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 600 Overveen (Haarlem) – Mooi Nederland, 8-6-2019

Nijenhoven
Forum-lid

Nijenhoven 25 mei 2019 20:31

Als relatief beginnende wielrenner heb ik vorig jaar en dit jaar een 600 gefietst (naast een aantal 200, 300 en 400’s), waaronder de 600 van Overveen (toen vanuit Merselo). Het is voor iedereen anders, maar ik vond het beide keren erg prettig dat ik op 300 respectievelijk 345 km een BnB had waar ik even kon douchen en kon liggen. Als alles voorspoedig loopt kun je altijd beslissen alsnog door te fietsen. Het gaf mij in elk geval rust dat ik een vangnet had.

Verder in elk geval zorgen voor voldoende eten en drinken om de nacht door te komen (wellicht grotere bidons dan normaal meenemen), voldoende kleding en goede verlichting. Zie https://www.randonneurs.nl/reglementen/ ... ndonneurs/ voor nog meer tips, evenals de bijdragen van ultra_ivo op dit forum.

Bij twijfel: gewoon inschrijven en starten, OV kaart en pinpas mee en je komt altijd weer thuis :). Ik vond het een superervaring. Succes!

slugbait
Forum-lid

slugbait 26 mei 2019 18:34

Nijenhoven schreef: 25 mei 2019 20:31 [...] maar ik vond het beide keren erg prettig dat ik op 300 respectievelijk 345 km een BnB had waar ik even kon douchen en kon liggen. Als alles voorspoedig loopt kun je altijd beslissen alsnog door te fietsen. [...]
Dit slaat de spijker op de kop.

De douche is overigens net zo belangrijk als het bed. Mijn idee is altijd dat ik als te langzaam ben voor een slaapstop (bij mij max. 3 uur slaap), dat ik dan altijd nog kan douchen, een schone broek kan aantrekken en weer door kan gaan.

Overigens: bij dit brevet is er na 300km bijna aan de route een hotel met 24-uurs receptie, nml. NH Best.

aloisvonesterhazy
Forum-lid

aloisvonesterhazy 27 mei 2019 08:58

Ik behoor tot nog een andere categorie. Ik heb tot nu toe drie keer een BRM 600 gefietst, waarbij ik telkens rond de 350 km ergens (bushokje, McDonalds) een uurtje ben gaan liggen waarna ik weer verder kon. Ik ben geen snelle fietser, en ik vind het wel prettig dat ik op die manier nog ergens 's middags finish (30-32 uur) en niet 's avonds laat.

tonnie
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar tonnie 04 jun 2019 13:12

Het weer ziet er redelijk uit voor a.s. Weekend. Laatste BRM voor mij ter kwalificatie voor PBP.
Ik heb me net ingeschreven.

slugbait
Forum-lid

slugbait 05 jun 2019 20:03

Het weer ziet er steeds beter uit.

Ik zie wel dat één van de (vrije) controles in Baarle-Hertog is. Dat wordt nog oppassen dat je niet per ongeluk in Baarle-Nassau je stempeltje haalt ;-)

ErnstH
Forum-lid

ErnstH 05 jun 2019 20:26

slugbait schreef: 05 jun 2019 20:03 Het weer ziet er steeds beter uit.

Ik zie wel dat één van de (vrije) controles in Baarle-Hertog is. Dat wordt nog oppassen dat je niet per ongeluk in Baarle-Nassau je stempeltje haalt ;-)
Net op de grens is ook leuk als controlefoto. Deze is van toen ik hem voorreed:
Afbeelding

slugbait
Forum-lid

slugbait 05 jun 2019 20:34

ErnstH schreef: 05 jun 2019 20:26
slugbait schreef: 05 jun 2019 20:03 Het weer ziet er steeds beter uit.

Net op de grens is ook leuk als controlefoto. Deze is van toen ik hem voorreed:
Afbeelding
Dat ga ik proberen! Als alles volgens plan gaat, dan ben ik daar zondagochtend in alle vroegte. Dus waarschijnlijk niks dat open is.

Vraag: Is er de mogelijkheid om een klein rugzakje achter te laten bij de start/finish?

ErnstH
Forum-lid

ErnstH 05 jun 2019 22:10

slugbait schreef: 05 jun 2019 20:34 ...
Vraag: Is er de mogelijkheid om een klein rugzakje achter te laten bij de start/finish?
Ik denk dat een klein rugzakje geen probleem is. Maar weet het niet zeker. Als veel mensen iets willen achterlaten wordt het misschien lastig.

DDX
Forum-lid HC

DDX 05 jun 2019 22:27

Misschien handiger om dan kluisje te huren op Station Haarlem ?
Neem tenminste aan dat je met trein komt ?

blurg
Forum-lid

blurg 05 jun 2019 23:09

Hoe werkt dat eigenlijk met die controle punten. Ik zal natuurlijk zo goed als mogelijk navigeren en ik neem aan dat het duidelijk is waar je een controlepunt hebt.

Maar hoe zit dat midden in de nacht dan? Ik blijf fietsen tot ik er bij neerval, dus waarschijnlijk zal ik in de nachtelijke uren ook nog fietsen.

Artikel 9 zegt:

"Wanneer de organisatie (wel een plaats heeft opgegeven maar) geen precies controlepunt heeft aangegeven, moet de deelnemer in de betreffende plaats een stempel halen waarop de plaatsnaam staat vermeld. Op elke controle moet de passagetijd worden ingevuld, bij meerdaagse ritten ook de datum. Wanneer bijvoorbeeld >s nachts geen stempel kan worden verkregen, moet de deelnemer een kaart posten waarop de plaatsnaam, de passagetijd, de naam en de club staan vermeld. Op zijn routekaart vermeldt de deelnemer CP, datum en uur (CP = Carte Postale)."

Dit snap ik niet helemaal. Een kaart posten waarop de plaatsnaam, de passagetijd etc staat? Wat wordt hier bedoeld?
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

ErnstH
Forum-lid

ErnstH 05 jun 2019 23:37

blurg schreef: 05 jun 2019 23:09 ...

Dit snap ik niet helemaal. Een kaart posten waarop de plaatsnaam, de passagetijd etc staat? Wat wordt hier bedoeld?
Dat van die kaart posten is waarschijnlijk van heel vroeger.
Als je door een controleplaats komt en je kan geen horeca vinden waar je een stempel, bonnetje, krabbel oid kan krijgen als bewijs dat je door die plaats bent gereden, neem je gewoon een foto. Bijvoorbeeld een selfie bij het plaatsnaambordje of een foto van je fiets bij een kerktoren of zo. En die laat je aan de finish zien als bewijs dat je daar langs bent geweest.
Zet bij doorkomst wel even de tijd bij die controle in je brevetkaart. Zijn vakjes voor.

DDX
Forum-lid HC

DDX 05 jun 2019 23:42

En stempel met plaatsnaam is ook oude regel (/een hele officiele regel?)
Vaak genoeg een zo goed als onleesbaar stempeltje gehad (opvallend hoeveel winkels nog een stempel kunnen zetten) of anders een krabbeltje.
Wel jammer dat er op deze route veel vrije controles zijn trouwens.
Zeker in de nacht is een stempelstop bij een tankstation wel prettig.

En vantevoren goed kijken op hoeveel km/welke plaats je een stempel oid moet halen.
Staat ook in de gpx track, maar afhankelijk van fietscomputer/wie de track gemaat heeft krijg je daar wel/niet een alert van.
Staat als het goed is ook op de stempelkaart.

Plaats reactie