BRM 600 Overveen (Haarlem) – Mooi Nederland, 8-6-2019
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 jun 2018 09:00
Als relatief beginnende wielrenner heb ik vorig jaar en dit jaar een 600 gefietst (naast een aantal 200, 300 en 400’s), waaronder de 600 van Overveen (toen vanuit Merselo). Het is voor iedereen anders, maar ik vond het beide keren erg prettig dat ik op 300 respectievelijk 345 km een BnB had waar ik even kon douchen en kon liggen. Als alles voorspoedig loopt kun je altijd beslissen alsnog door te fietsen. Het gaf mij in elk geval rust dat ik een vangnet had.
Verder in elk geval zorgen voor voldoende eten en drinken om de nacht door te komen (wellicht grotere bidons dan normaal meenemen), voldoende kleding en goede verlichting. Zie https://www.randonneurs.nl/reglementen/ ... ndonneurs/ voor nog meer tips, evenals de bijdragen van ultra_ivo op dit forum.
Bij twijfel: gewoon inschrijven en starten, OV kaart en pinpas mee en je komt altijd weer thuis . Ik vond het een superervaring. Succes!
Verder in elk geval zorgen voor voldoende eten en drinken om de nacht door te komen (wellicht grotere bidons dan normaal meenemen), voldoende kleding en goede verlichting. Zie https://www.randonneurs.nl/reglementen/ ... ndonneurs/ voor nog meer tips, evenals de bijdragen van ultra_ivo op dit forum.
Bij twijfel: gewoon inschrijven en starten, OV kaart en pinpas mee en je komt altijd weer thuis . Ik vond het een superervaring. Succes!
Dit slaat de spijker op de kop.Nijenhoven schreef: ↑25 mei 2019 20:31 [...] maar ik vond het beide keren erg prettig dat ik op 300 respectievelijk 345 km een BnB had waar ik even kon douchen en kon liggen. Als alles voorspoedig loopt kun je altijd beslissen alsnog door te fietsen. [...]
De douche is overigens net zo belangrijk als het bed. Mijn idee is altijd dat ik als te langzaam ben voor een slaapstop (bij mij max. 3 uur slaap), dat ik dan altijd nog kan douchen, een schone broek kan aantrekken en weer door kan gaan.
Overigens: bij dit brevet is er na 300km bijna aan de route een hotel met 24-uurs receptie, nml. NH Best.
-
- Forum-lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49
Ik behoor tot nog een andere categorie. Ik heb tot nu toe drie keer een BRM 600 gefietst, waarbij ik telkens rond de 350 km ergens (bushokje, McDonalds) een uurtje ben gaan liggen waarna ik weer verder kon. Ik ben geen snelle fietser, en ik vind het wel prettig dat ik op die manier nog ergens 's middags finish (30-32 uur) en niet 's avonds laat.
Dat ga ik proberen! Als alles volgens plan gaat, dan ben ik daar zondagochtend in alle vroegte. Dus waarschijnlijk niks dat open is.
Vraag: Is er de mogelijkheid om een klein rugzakje achter te laten bij de start/finish?
Hoe werkt dat eigenlijk met die controle punten. Ik zal natuurlijk zo goed als mogelijk navigeren en ik neem aan dat het duidelijk is waar je een controlepunt hebt.
Maar hoe zit dat midden in de nacht dan? Ik blijf fietsen tot ik er bij neerval, dus waarschijnlijk zal ik in de nachtelijke uren ook nog fietsen.
Artikel 9 zegt:
"Wanneer de organisatie (wel een plaats heeft opgegeven maar) geen precies controlepunt heeft aangegeven, moet de deelnemer in de betreffende plaats een stempel halen waarop de plaatsnaam staat vermeld. Op elke controle moet de passagetijd worden ingevuld, bij meerdaagse ritten ook de datum. Wanneer bijvoorbeeld >s nachts geen stempel kan worden verkregen, moet de deelnemer een kaart posten waarop de plaatsnaam, de passagetijd, de naam en de club staan vermeld. Op zijn routekaart vermeldt de deelnemer CP, datum en uur (CP = Carte Postale)."
Dit snap ik niet helemaal. Een kaart posten waarop de plaatsnaam, de passagetijd etc staat? Wat wordt hier bedoeld?
Maar hoe zit dat midden in de nacht dan? Ik blijf fietsen tot ik er bij neerval, dus waarschijnlijk zal ik in de nachtelijke uren ook nog fietsen.
Artikel 9 zegt:
"Wanneer de organisatie (wel een plaats heeft opgegeven maar) geen precies controlepunt heeft aangegeven, moet de deelnemer in de betreffende plaats een stempel halen waarop de plaatsnaam staat vermeld. Op elke controle moet de passagetijd worden ingevuld, bij meerdaagse ritten ook de datum. Wanneer bijvoorbeeld >s nachts geen stempel kan worden verkregen, moet de deelnemer een kaart posten waarop de plaatsnaam, de passagetijd, de naam en de club staan vermeld. Op zijn routekaart vermeldt de deelnemer CP, datum en uur (CP = Carte Postale)."
Dit snap ik niet helemaal. Een kaart posten waarop de plaatsnaam, de passagetijd etc staat? Wat wordt hier bedoeld?
Dat van die kaart posten is waarschijnlijk van heel vroeger.
Als je door een controleplaats komt en je kan geen horeca vinden waar je een stempel, bonnetje, krabbel oid kan krijgen als bewijs dat je door die plaats bent gereden, neem je gewoon een foto. Bijvoorbeeld een selfie bij het plaatsnaambordje of een foto van je fiets bij een kerktoren of zo. En die laat je aan de finish zien als bewijs dat je daar langs bent geweest.
Zet bij doorkomst wel even de tijd bij die controle in je brevetkaart. Zijn vakjes voor.
En stempel met plaatsnaam is ook oude regel (/een hele officiele regel?)
Vaak genoeg een zo goed als onleesbaar stempeltje gehad (opvallend hoeveel winkels nog een stempel kunnen zetten) of anders een krabbeltje.
Wel jammer dat er op deze route veel vrije controles zijn trouwens.
Zeker in de nacht is een stempelstop bij een tankstation wel prettig.
En vantevoren goed kijken op hoeveel km/welke plaats je een stempel oid moet halen.
Staat ook in de gpx track, maar afhankelijk van fietscomputer/wie de track gemaat heeft krijg je daar wel/niet een alert van.
Staat als het goed is ook op de stempelkaart.
Vaak genoeg een zo goed als onleesbaar stempeltje gehad (opvallend hoeveel winkels nog een stempel kunnen zetten) of anders een krabbeltje.
Wel jammer dat er op deze route veel vrije controles zijn trouwens.
Zeker in de nacht is een stempelstop bij een tankstation wel prettig.
En vantevoren goed kijken op hoeveel km/welke plaats je een stempel oid moet halen.
Staat ook in de gpx track, maar afhankelijk van fietscomputer/wie de track gemaat heeft krijg je daar wel/niet een alert van.
Staat als het goed is ook op de stempelkaart.