Dat mag je eens uitgebreid uitleggen dan wat een sportief afgestelde fiets is t.ov een endurance model.jbams schreef: ↑17 jul 2019 10:36Je benen moeten het doen en lenigheid helpt, maar een fiets die sportiever is afgesteld helpt ook. Anders zou iedereen wel op een endurance fietsen.
Cannondale
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Inderdaad, de schijfremmen worden gewoon door de fietsindustrie doorgedrukt met de Amerikaanse fabrikanten voorop. Weer een mooie impuls voor hun verdienmodel. De direct mount velgremmen hebben voldoende remkracht voor het gebruik bij een racefiets. Bij slecht weer pak ik toch de mtb. Daarnaast als je een slechte afdaler bent met velgremmen, dan blijf je ook een slechte afdaler met schijfremmen. Schijfremmen kunnen zelfs dan gevaarlijker zijn omdat ze een gevoel van schijnveiligheid geven.
Laatst gewijzigd door Michael op 18 jul 2019 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een endurance kan je ook diep zitten,lange benen kort bovenlijf.
En idd het kan rond de 14 watt verschil zijn met dezelfde fiets.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Met een vork kan je ook snijden, Maar doorgaans gaat het met een mes makkelijker. Of geometrie uitmaakt lijkt me verder geen discussie voor dit Cannondale topic.
Wat ik jammer vind aan de CAAD12; lijkt vooral geleverd te worden met 'beroerde' wielen; fulcrum racing sports kosten 80 euro op internet en worden in bijna alle artikelen over wielen niet eens genoemd. Iemand die toevallig een caad12 (of een andere Cannondale) heeft met deze wielen?
Wat ik jammer vind aan de CAAD12; lijkt vooral geleverd te worden met 'beroerde' wielen; fulcrum racing sports kosten 80 euro op internet en worden in bijna alle artikelen over wielen niet eens genoemd. Iemand die toevallig een caad12 (of een andere Cannondale) heeft met deze wielen?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
In heel erg veel fietsen, ook niet die van 2500-3000 euro, steken bij de eerste montage geen, om een understatement te maken, topwielen.
Maar dat is nu net wat aan een fiets het gemakkelijkste te upgraden is.
Maar dat is nu net wat aan een fiets het gemakkelijkste te upgraden is.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Bah, wat een verschrikkelijk kleur gebruik. Dat witte en zwarte streepje slaat werkelijk de plank mis mijn inziens.
Waarom heb je die sensor op deze wijze op je voorvork geplaatst, is toch wel een andere oplossing mogelijk?
Kortom: Veel plezier met je fiets
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid
Hij is mooi wel even wenne aan de nieuwe looks van de Caad 13. Hij ziet er chique zonder de grote letters Cannondale er op.