Ventoux afdalen op full-carbon?
- Infinito GB
- Forum-lid
Dat van die 85% is wat overdreven, en dan moet je nog afvragen hoeveel ervaringsdeskundigen daar tussen zitten. Een aantal ervaringsdeskundigen hebben dan wel weer bevestigd dat je heel goed met hoge carbonwielen in de bergen kunt rijden als je je verstand een beetje gebruikt.
Sommige mensen hier zien hun eigen mening als de absolute waarheid, en vinden het dan vreemd als ze tegenspraak krijgen.
@Rob. Mooie rit hoor. Fijn dat het gelukt is.
Sommige mensen hier zien hun eigen mening als de absolute waarheid, en vinden het dan vreemd als ze tegenspraak krijgen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als je al zo'n topic opent ben je duidelijk onzeker over de keuze. Blijkbaar heb je dan te weinig ervaring om zelf een keuze te maken. Dan is hoge velgen bij de Ventoux nooit verstandig.Infinito GB schreef: ↑18 aug 2019 08:39 Dat van die 85% is wat overdreven, en dan moet je nog afvragen hoeveel ervaringsdeskundigen daar tussen zitten. Een aantal ervaringsdeskundigen hebben dan wel weer bevestigd dat je heel goed met hoge carbonwielen in de bergen kunt rijden als je je verstand een beetje gebruikt.
Maar blijkbaar heeft hij dit topic geopend om van 1 te horen dat het kan. Zonde van onze tijd.
Ik zeg niet dat hoge carbon wielen nooit kan en vaak gaat het goed, maar je zal maar die ene zijn. Een gordel in de auto heb je ook 99.9 van de 100 niet nodig. Doe je hem dan ook nooit om?
Vorig jaar nog mee gemaakt dat een vriend zijn voorwiel stuk remde achter een rij auto's. Duur grapje. Bovendien is het vakantie, dus je hebt niets te verliezen met alu.
- Infinito GB
- Forum-lid
Fietsen is beleving. Het gaat er om dat degene op de fiets het naar zijn zin heeft. Als daar hoge carbon wielen voor nodig zijn, dan “so be it”.
Verder is het belangrijkste stukje materiaal wat je bij je kan hebben eigenlijk gewoon gezond verstand.
Waarom maken sommigen hier zich zo druk?
Rob K. vraagt hier of hij met zijn hoge carbon wielen de bergen in zou kunnen. In 1e plaats hoef je geen reactie te geven.
Een aantal mensen geeft vervolgens aan dat het absoluut niet wenselijk is. Een ander aantal mensen geeft aan dat het prima moet kunnen, ook omdat zijzelf al hebben aangetoond dat ze het zelf ook gewoon "overleeft" hebben.
Nogmaals; een mening van enkelen maakt dat nog niet de absolute waarheid.
Als we allemaal alleen nog maar rationele beslissingen zouden nemen, dan zou de wereld een hele rare omgeving gaan worden, toch?
Verder is het belangrijkste stukje materiaal wat je bij je kan hebben eigenlijk gewoon gezond verstand.
Waarom maken sommigen hier zich zo druk?
Rob K. vraagt hier of hij met zijn hoge carbon wielen de bergen in zou kunnen. In 1e plaats hoef je geen reactie te geven.
Een aantal mensen geeft vervolgens aan dat het absoluut niet wenselijk is. Een ander aantal mensen geeft aan dat het prima moet kunnen, ook omdat zijzelf al hebben aangetoond dat ze het zelf ook gewoon "overleeft" hebben.
Nogmaals; een mening van enkelen maakt dat nog niet de absolute waarheid.
Als we allemaal alleen nog maar rationele beslissingen zouden nemen, dan zou de wereld een hele rare omgeving gaan worden, toch?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Tja advies vragen en het vervolgens in de wind slaan is ergens wel een dingetje.
TS moet het natuurlijk zelf weten en beslissen. Maar zelfs er van uitgaande dat ze hartje Avignon verbleven dan ben je binnen 40 km in Gordes I'm maar wat te noemen. Zolang je maar zorgt dat je het Rhone dal snel uit bent kan je 9 van de 10 dagen met mistral best fietsen, maar ik zou het niet proberen met 6 cm hoge velgen.
TS moet het natuurlijk zelf weten en beslissen. Maar zelfs er van uitgaande dat ze hartje Avignon verbleven dan ben je binnen 40 km in Gordes I'm maar wat te noemen. Zolang je maar zorgt dat je het Rhone dal snel uit bent kan je 9 van de 10 dagen met mistral best fietsen, maar ik zou het niet proberen met 6 cm hoge velgen.
Tsja er werd ook niet gezegd dat je met hoge carbon velgen meteen na de eerste bocht dodelijk verongelukt.
Wat mij betreft prima keuze van de TS met de kanttekening dat ie een bepaald risico neemt wat je niet elke dag van het jaar moet nemen. Daarnaast hadden we maar een beperkt beeld van de fietser en zijn daalkwaliteiten.
Wat mij betreft een prima topic voor een ieder die met dezelfde overweging zit zonder dat we nu direct iedereen met hoge carbon velgen in de bergen moeten verketteren.
Maar natuurlijk is het wel een beetje ijdelheid .
Wat mij betreft prima keuze van de TS met de kanttekening dat ie een bepaald risico neemt wat je niet elke dag van het jaar moet nemen. Daarnaast hadden we maar een beperkt beeld van de fietser en zijn daalkwaliteiten.
Wat mij betreft een prima topic voor een ieder die met dezelfde overweging zit zonder dat we nu direct iedereen met hoge carbon velgen in de bergen moeten verketteren.
Maar natuurlijk is het wel een beetje ijdelheid .
-
- Forum-lid HC
Leuke woord speling Amclassic-:)
Zelfs hier rond het garda meer heb ik laag gestoken, wel carbon, maar dat is omdat het disc is.
Ben er blij mee op de monte baldo toch twee maal een onverwachtse wind toen ik de hoek om kwam, had het waarschijnlijk best gered met 55mm, maar het had me zeker een meter gekost, rijd er dan weer zo,n debiele italiaan, kan het wel net ellende worden.
En ja ik vind 55 veel mooier staan dan iele 33, jammer dan.......... ik denk er maar aan dat ik door die 200gram minder toch harder omhoog ga
Zelfs hier rond het garda meer heb ik laag gestoken, wel carbon, maar dat is omdat het disc is.
Ben er blij mee op de monte baldo toch twee maal een onverwachtse wind toen ik de hoek om kwam, had het waarschijnlijk best gered met 55mm, maar het had me zeker een meter gekost, rijd er dan weer zo,n debiele italiaan, kan het wel net ellende worden.
En ja ik vind 55 veel mooier staan dan iele 33, jammer dan.......... ik denk er maar aan dat ik door die 200gram minder toch harder omhoog ga
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Deze vraag komt wel heel dikwijls terug natuurlijk. En telkens dezelfde antwoorden,
"dat het kan maar niet altijd".
Dat had TS met een heel klein beetje moeite zelf kunnen vinden op dit forum.
Maar waarschijnlijk wilde hij zelf bevestiging dat het kon.
En hij heeft bewezen dat het, gelukkig voor hem, kon.
Benieuwd of TS zijn wedervaren hier ook had gepost als hij ergens in het decor was gewaaid of zijn wielen kapot had geremd. Gelukkig hoeft hij nu niet te antwoorden op deze vraag.
Misschien volgende zomer een andere vraagsteller.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Ik ben aan het overwegen om wielen met hoge velgen te verhuren bovenop de Ventoux... dan kunnen de mensen klimmen en dalen met de lage alu velgen en kunnen ze op de foto met de hoge velgen
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!
Je hebt uiteraard gelijk. Ik baseerde mij op een uitspraak van onze campingbaas, maar kennelijk verspreidt die man fake news