Canyon
-
- Forum-lid
Die kleur bedoel ik ja, nu is ultegra met schijfrem alleen in zwart en soort grijs.
Vind de blauwe toch het mooiste
Vind de blauwe toch het mooiste
Hallo fietskanon,Fietskanon schreef: ↑22 dec 2019 09:33 Vrijdag retourtje Koblenz gehad, resultaat: Netjes geholpen en zoals verwacht zat ik tussen M en L in. uiteindelijk voelde de L het fijnste voor me.
Baal er wel van dat de schijfrem + ultegra niet in de blauwe kleur er is.
Dus denk dat het de 105 gaat worden in de blauwe kleur.
Heb me aangemeld op dit forum omdat ik ook geïnteresseerd ben in een Canyon, ter vervanging van mijn huidige cube attain racefiets.
Ik ben 184cm en lees dat sommige fietsers voorkeur hebben naar maat M en andere juist naar maat L. Mag ik vragen waarom jij naar een L neigt?
-
- Forum-lid
Voelde gewoon fijner aan, iets meer ruimte ofzo.Eurie schreef: ↑22 dec 2019 14:49Hallo fietskanon,Fietskanon schreef: ↑22 dec 2019 09:33 Vrijdag retourtje Koblenz gehad, resultaat: Netjes geholpen en zoals verwacht zat ik tussen M en L in. uiteindelijk voelde de L het fijnste voor me.
Baal er wel van dat de schijfrem + ultegra niet in de blauwe kleur er is.
Dus denk dat het de 105 gaat worden in de blauwe kleur.
Heb me aangemeld op dit forum omdat ik ook geïnteresseerd ben in een Canyon, ter vervanging van mijn huidige cube attain racefiets.
Ik ben 184cm en lees dat sommige fietsers voorkeur hebben naar maat M en andere juist naar maat L. Mag ik vragen waarom jij naar een L neigt?
Vind ook de zadelpen van de 105 minder mooi. Maar goed kan altijd nog vervangen worden
Maat L, zadelhoogte 79,8cm, stuurpen 120 (standaard wordt een 110 geleverd)
-
- Forum-lid
@fietskanon
Ik volg je niet helemaal wat betreft je kleurkeuze. Je kunt gewoon de blauwe bestellen, heb ik ook gedaan (levertijd 5 maanden ). Is het dat er in Koblenz alleen nog een zwarte (sorry, stealth) stond?
Kurt (in blijde afwachting van de blauwe cf sl di2 disc aero)
Ik volg je niet helemaal wat betreft je kleurkeuze. Je kunt gewoon de blauwe bestellen, heb ik ook gedaan (levertijd 5 maanden ). Is het dat er in Koblenz alleen nog een zwarte (sorry, stealth) stond?
-
- Forum-lid
Ik heb een blauwe en zwarte gezien.(disc)Kurt Retroica schreef: ↑23 dec 2019 20:39 @fietskanon
Blauw is te bestellen met 105 (direct leverbaar)
Zwart is te bestellen met ultegra
Liefst heb ik blauwe + ultegra. Helaas is dat niet mogelijk.
Blauw met ultegra is mogelijk inc di2 a 3300 euro. Iets te veel voor beginners fiets
-
- Forum-lid
Ik zou als 'beginner' al heel blij zijn met 105. Prima groep. Zoek maar eens op youtube naar de (blindfolded) vergelijking die GCN heeft gedaan tussen 105 en ik meen zelfs Dura Ace. Ze kunnen het verschil niet voelen. Tuurlijk zal Dura Ace subliem zijn en Ultegra perfect, een CF SL met 105 is een prima fiets om mee te starten. En die geplande upgrades zou ik ook nog eens over nadenken, wat win je er nu mee?
Zowel een fiets met ultegra als met 105. In de praktijk is er idd heel weinig verschil.
Dan zou ik echt voor het frame kiezen. Op termijn kan je de groep opwaarderen als er stukken vervangen moeten worden.
IK ben geen top fietser maar ik zou zo opnieuw 105 kiezen. De Ultegra fiets (Sensa) kon ik overjaars kopen tegen een prijs die ik echt niet kon weerstaan.
Dan zou ik echt voor het frame kiezen. Op termijn kan je de groep opwaarderen als er stukken vervangen moeten worden.
IK ben geen top fietser maar ik zou zo opnieuw 105 kiezen. De Ultegra fiets (Sensa) kon ik overjaars kopen tegen een prijs die ik echt niet kon weerstaan.
Ik heb hier enkele pagina's terug een link gedeeld met een gedetailleerd verschil tussen 105 en Ultegra. De verschillen tussen de huidige versies (R7000 en R8000) zijn kleiner dan ooit (vroeger waren de verschillen duidelijker en groter (gewicht, afwerking,..)).
Indien ik vandaag zou moeten/mogen kiezen zou ik ook een 105 overwegen.
Beide fietsen hebben wel nog 2 andere verschillen:
1) De zadelpen (lichter exemplaar op de Ultimate 8,0 met meer setback) en
2) De wielen (degelijke maar zwaardere DT Swiss wielen op de Ultimate 7,0).
Upgraden van groepset zou ik nooit doen. Dat is niet rendabel.
Upgrade van wieset valt te overwegen en de zware wielset uitrusten met nog bredere 28mm Continental 4Season voor de winterritten.
Indien ik vandaag zou moeten/mogen kiezen zou ik ook een 105 overwegen.
Beide fietsen hebben wel nog 2 andere verschillen:
1) De zadelpen (lichter exemplaar op de Ultimate 8,0 met meer setback) en
2) De wielen (degelijke maar zwaardere DT Swiss wielen op de Ultimate 7,0).
Upgraden van groepset zou ik nooit doen. Dat is niet rendabel.
Upgrade van wieset valt te overwegen en de zware wielset uitrusten met nog bredere 28mm Continental 4Season voor de winterritten.