Canyon
Na een boel gereken heb ik op een ultimate maat L van een kennis proefgereden. Hij heeft een kortere stuurpen (80MM) want hij is wat korter dan ik. Fiets voelde heerlijk, ietwat klein (wat logisch is, staat afgesteld op een kleinere gebruiker), dus weet nu wel zeker dat het een L moet zijn voor mij. Besteld, wordt deze week al verstuurd als het goed is. Ben erg benieuwd!JKBiker schreef: ↑15 jan 2020 08:36 Dank voor jullie inzichten! De stack en reach van mijn huidige fiets komen meest overeen met de Ultimate L, maar daar heb ik dus wel een korte stuurpen op, plus dat mijn zadel vrij ver naar voren staat om goede zit te creëren.
Ik zal vanavond eens mijn torso opmeten, spanwijdte is in ieder geval 182cm, armlengte 67,5cm.
All enige tijd een Grail. Heel fijne fiets, in die mate dat ik voor de pure wegritten ook naar een canyon aan het kijken was maar merk nu dat die altijd met 52/36 komen
Altijd met 50/34 gereden tot tevredenheid. Wie heeft nog de overstap gemaakt en wat is de ervaring?
Altijd met 50/34 gereden tot tevredenheid. Wie heeft nog de overstap gemaakt en wat is de ervaring?
+1 hier ook van een 53/39 en 50/34 samenstelling naar 52/36 gegaan. Als het Shimano is kan er een 32 tands achterop en dan kan je heerlijk 18% bergjes omhoog, Mortirolo ofzo.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Ik snap je twijfel. Zelf ook altijd heel blij geweest met 34 voor (en 30 achter) als ik in de Ardennen/Limburg ben. Snap ook voordeel van een een 36 niet, alles ten Noorden van Valkenburg fiets ik op buitenblad, en zodra het binnenblad wordt wil je zo licht mogelijk kunnen.Pelep schreef: ↑11 feb 2020 06:57 All enige tijd een Grail. Heel fijne fiets, in die mate dat ik voor de pure wegritten ook naar een canyon aan het kijken was maar merk nu dat die altijd met 52/36 komen
Altijd met 50/34 gereden tot tevredenheid. Wie heeft nog de overstap gemaakt en wat is de ervaring?
Echter, de meeste renners rijden een zwaarder verzet en/of langzamer dan ik die klimmetjes op, dus een tandje zwaarder trappen zou gewoon moeten kunnen. Plus een canyon roadbike zal vermodelijk lichter zijn dan je huidige fiets, dus dat compenseert wat.
(Zo heb ik de 54/36 aan mezelf verkocht).
-
- Forum-lid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Ik rij nu 34x28. (voor x achter) Is dat te vergelijken met 36x30 of kom je dan eerder uit bij 36x32?
Wat ik zo opmerkelijk vind is dat Sram de Forcegroep met een andere verhouding in de crank aflevert: 48x35 en 46x33. Kleinere voorbladen dus. Niet dat ik heel vaak op de grote plaat rij, maar dit lijkt me zo licht. Waarom doen ze dat? Of waarom houdt Canyon vast aan een supercompact als 54x36?
Wat ik zo opmerkelijk vind is dat Sram de Forcegroep met een andere verhouding in de crank aflevert: 48x35 en 46x33. Kleinere voorbladen dus. Niet dat ik heel vaak op de grote plaat rij, maar dit lijkt me zo licht. Waarom doen ze dat? Of waarom houdt Canyon vast aan een supercompact als 54x36?
Michiel
-
- Forum-lid
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 28 nov 2011 11:45
Ja, 34x28 is nagenoeg gelijk aan 36x30
Dan ben je een prof als jij op de stuwwal van Nijmegen onder andere de Oude Holleweg bijvoorbeeld op het buitenbad omhoog rijd.jbams schreef: ↑11 feb 2020 19:58Ik snap je twijfel. Zelf ook altijd heel blij geweest met 34 voor (en 30 achter) als ik in de Ardennen/Limburg ben. Snap ook voordeel van een een 36 niet, alles ten Noorden van Valkenburg fiets ik op buitenblad, en zodra het binnenblad wordt wil je zo licht mogelijk kunnen.Pelep schreef: ↑11 feb 2020 06:57 All enige tijd een Grail. Heel fijne fiets, in die mate dat ik voor de pure wegritten ook naar een canyon aan het kijken was maar merk nu dat die altijd met 52/36 komen
Altijd met 50/34 gereden tot tevredenheid. Wie heeft nog de overstap gemaakt en wat is de ervaring?
Echter, de meeste renners rijden een zwaarder verzet en/of langzamer dan ik die klimmetjes op, dus een tandje zwaarder trappen zou gewoon moeten kunnen. Plus een canyon roadbike zal vermodelijk lichter zijn dan je huidige fiets, dus dat compenseert wat.
(Zo heb ik de 54/36 aan mezelf verkocht).
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Daar kom ik nooit . Maar je snapt het punt gok ik; in welk scenario is een groter binnenblad gunstig?nijkie schreef: ↑11 feb 2020 20:39Dan ben je een prof als jij op de stuwwal van Nijmegen onder andere de Oude Holleweg bijvoorbeeld op het buitenbad omhoog rijd.jbams schreef: ↑11 feb 2020 19:58Ik snap je twijfel. Zelf ook altijd heel blij geweest met 34 voor (en 30 achter) als ik in de Ardennen/Limburg ben. Snap ook voordeel van een een 36 niet, alles ten Noorden van Valkenburg fiets ik op buitenblad, en zodra het binnenblad wordt wil je zo licht mogelijk kunnen.Pelep schreef: ↑11 feb 2020 06:57 All enige tijd een Grail. Heel fijne fiets, in die mate dat ik voor de pure wegritten ook naar een canyon aan het kijken was maar merk nu dat die altijd met 52/36 komen
Altijd met 50/34 gereden tot tevredenheid. Wie heeft nog de overstap gemaakt en wat is de ervaring?
Echter, de meeste renners rijden een zwaarder verzet en/of langzamer dan ik die klimmetjes op, dus een tandje zwaarder trappen zou gewoon moeten kunnen. Plus een canyon roadbike zal vermodelijk lichter zijn dan je huidige fiets, dus dat compenseert wat.
(Zo heb ik de 54/36 aan mezelf verkocht).
-
- Forum-lid
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 28 nov 2011 11:45
Als je veel op het vlakke rijdt.
Ik rij met 53-39, en rij vaak hele ritten op mn binnenblad.
Als ik ergens heen ga waar het niet vlak is, doe ik achter een 11-28 of 11-32.
39x32 is even licht als 34-28.
Ik rij met 53-39, en rij vaak hele ritten op mn binnenblad.
Als ik ergens heen ga waar het niet vlak is, doe ik achter een 11-28 of 11-32.
39x32 is even licht als 34-28.