Tubes for Dummies
Een beetje aan het inlezen. Klopt het dat je voor de Pro LTD geluk moet hebben dat er ergens een (al dan niet gebruikte) partij opduikt bij een internet aanbieder?
Verder vind ik dit:https://www.bike24.com/p2343319.html
Volgens de persverhaal een stapje lager dan de LTD maar op dit moment het meest tegen aan schurkend?
Wat maakt tubular beter dan bijvoorbeeld tubeless? (ben echt nieuwsgierig, is geen retorische vraag)
Verder vind ik dit:https://www.bike24.com/p2343319.html
Volgens de persverhaal een stapje lager dan de LTD maar op dit moment het meest tegen aan schurkend?
Wat maakt tubular beter dan bijvoorbeeld tubeless? (ben echt nieuwsgierig, is geen retorische vraag)
Wat een zalige rit gisterenavond. Die tubes (in combi met de mavic ultimates) rijden echt wel super vlot en soepel. Ik denk dat ik de 22mm inderdaad eerst nog wat ga 'oprijden', Zo heb ik dan ook een reserve tube als ik mij er andere aanschaf.
Ik zou vooral voor de 25mm omdat ik ze ook eens de bergen mee wil ingaan. En dan is iets bredere band toch aan te raden zeggen ze.
Ik zou vooral voor de 25mm omdat ik ze ook eens de bergen mee wil ingaan. En dan is iets bredere band toch aan te raden zeggen ze.
Dat is wel heel veel geluk!
Vroeger was lek rijden = tube er af halen en de reservetube, die onder je zadel zat, er op leggen en daarna iedere scherpe bocht heel voorzichtig nemen, want de reservetube zat niet erg vast op de velg.
* Voor de Pro LTD is het inderdaad geluk hebben. Ik had eens geluk door er een aantal tegelijk te kopen. Er zijn dan 2 zaken belangrijk : geld hebben, en tijd om er om te gaan. Ik heb ze uit België ( tegen de Franse grens ), koste wat tijd om er om te gaan maar ik had er 8 te pakken.Philippos schreef: ↑03 jun 2020 08:55 Klopt het dat je voor de Pro LTD geluk moet hebben dat er ergens een (al dan niet gebruikte) partij opduikt bij een internet aanbieder?
Verder vind ik dit:https://www.bike24.com/p2343319.html
Volgens de persverhaal een stapje lager dan de LTD maar op dit moment het meest tegen aan schurkend?
Wat maakt tubular beter dan bijvoorbeeld tubeless? (ben echt nieuwsgierig, is geen retorische vraag)
* De bike24 tubular Conti TDF zou een fijne tube kunnen zijn. Ik heb er geen ervaring mee - ik weet wel dat het grote verschil tussen de normale Conti Comp en de LTD versie het profiel is ( de ALX versie ) en de LTD heeft een latex biba tov butyl bij de normale. Of de LTD versie een butyl of latex biba heeft weet ik dus niet.
*Ik denk -zoals kees zegt - dat tube rijden niet beter of slechter is dan tubeless. Tubeless is iets toegankelijker omdat vaak een normale velg een tubeless velg is tegenwoordig. Tubes rijden is vaak voor de liefhebbers.
@patrickvb : ik vind dat geen geluk hebben, ( Maar tijden veranderen inderdaad ). Een goede sealant voor eventueel een gaatje werkt perfect. En hoeveel mensen gaan op pad met een reserve buitenband tegenwoordig. En daar geldt vlgs mij hetzelfde. Grote scheur in buitenband is ook meestal einde reis.
https://www.youtube.com/watch?v=G2OqwuhNGfg
Hier testen ze sealant, wel voor tubeless wielen / ATB. Vanaf ca 8 minuten Orange Sealant. Ik heb de normale versie van de Orange Sealant bij - niet de endurance. En ik gebruik het niet preventief, maar heb een 30ml. injector mee wat genoeg zou zijn voor 2 x lekrijden.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Sjoene Tube! Heb nog wat Competition de normale liggen, bij de volgende bestelling dan maarPhilippos schreef: ↑03 jun 2020 08:55 Verder vind ik dit:https://www.bike24.com/p2343319.html
Wat maakt tubular beter dan bijvoorbeeld tubeless? (ben echt nieuwsgierig, is geen retorische vraag)
Tubular is niet beter als Tubeless/Clincher, het ligt er gewoon aan wat jezelf eist. Voor mezelf vind ik het leuk dat je een vreselijk licht gewicht wielset kunt gebruiken daarbij rijdt/rolt het net wat lekkerder als de Tubeless/Clincher optie - daarbij moet ik wel zeggen dat Tubeless er erg dicht bij komt.
YFood !!!
Oké
Het seizoen start hier bijna in belgië.
Mijn clincher wielset heeft het begeven ik heb dus een tubular set gekocht. Om vooral mee te koersen en de snellere ritten mee af te werken.
Ik twijfel dus wat tussen het lijmen en het gebruiken van tape.
Wat het lijmen betreft. Ik heb zelf geen wiel richter dus is het moeilijker om de velg mooi recht te krijgen. of is dit doenbaar zonder richter.
Is bv het gebruiken van tape ook veilig bij het rijden van een GrandFondo?
Kan iemand me wat info tips en ook voor en nadelen van beide methodes.
+ benodigde spullen.
Alvast bedankt!
Jens
Het seizoen start hier bijna in belgië.
Mijn clincher wielset heeft het begeven ik heb dus een tubular set gekocht. Om vooral mee te koersen en de snellere ritten mee af te werken.
Ik twijfel dus wat tussen het lijmen en het gebruiken van tape.
Wat het lijmen betreft. Ik heb zelf geen wiel richter dus is het moeilijker om de velg mooi recht te krijgen. of is dit doenbaar zonder richter.
Is bv het gebruiken van tape ook veilig bij het rijden van een GrandFondo?
Kan iemand me wat info tips en ook voor en nadelen van beide methodes.
+ benodigde spullen.
Alvast bedankt!
Jens
Ik gebruik de richter om de lijm aan te brengen. Om te zien of de tube goed aangebracht is heb ik die nog niet gebruikt. Dat is me altijd 'op het oog gelukt.
Je kan altijd oefenen zonder lijm als je twijfelt. Je ziet wel of de tube in het midden ligt. En als je de tube licht oppompt na aanbrengen brengt je die met de hand relatief eenvoudig, net na verlijmen, meer naar het midden waar nodig.
Walter
Je kan altijd oefenen zonder lijm als je twijfelt. Je ziet wel of de tube in het midden ligt. En als je de tube licht oppompt na aanbrengen brengt je die met de hand relatief eenvoudig, net na verlijmen, meer naar het midden waar nodig.
Walter
Voor continental tubes of niet stretchbare tubes ( Mavic / Goedkope Vredestein ) gebruik ik Continental voor Carbon. Voor de stretchbare tubes ( Vittoria - Veloflex en A_Dugast gebruik ik Vittoria Mastic. )
Ik heb diverse merken geprobeerd - ook diverse lijm methodes. o.a. de watermethode bij Continental tubes & Conti lijm. Zorg bij Continental dat de tube goed leeg is voordat je hem plakt, anders krijg je die er echt niet rond.
Bij stretchbare tubes is het belangrijk een tufje lucht er in te laten zodat ze makkelijk monteren. Bij beide methodes goed kracht zetten direct vanaf het ventiel zodal ook de tube bij het ventiel wat rekt. Anders krijg je zo'n vreselijke hobbel bij het ventiel.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless