Het grote schijfremmentopic
-
- Forum-lid HC
Ik zou alleen geen DA schijven kopen, shimano heeft zo,n beetje de mist goed, meest lawaai makende schijven. Ik zou sram nemen of iets anders moois, Hope bv.
En als je shimano wil neem XTR
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik heb ism met Red Etap groep Dura Ace schijven gehad.wasbeer2006 schreef: ↑07 jul 2020 19:32 Ik zou alleen geen DA schijven kopen, shimano heeft zo,n beetje de mist goed, meest lawaai makende schijven. Ik zou sram nemen of iets anders moois, Hope bv.
Ik heb ze vervangen door de originele Sram schijven omdat de DA schijven bij het remmen een abnormaal, irriterend geluid maakten.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Iemand ervaring met de snelspanners van Tune i.s.m. schijfremmen? Tune zegt zelf dat het prima gaat. En eerlijk gezegd heb ik ook ooit nog op een MTB gereden met snelspanners en discs. Dus dat vertrouwen heb ik eigenlijk wel. Ben alsnog wel benieuwd naar ervaringen of er mogelijk sprake is van bijgeluiden vanuit het frame of de spanner zelf omdat de klemkracht misschien minder is dan bij 'normale' snelspanners o.i.d.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid HC
Tita zou ik niet (meer) doen, voel je echt. Met velgremmen was ik er ook eerder vanaf gestapt.
Titanium is super sterk en taai, maar niet stijf genoeg voor zo,n dunne as.
Titanium is super sterk en taai, maar niet stijf genoeg voor zo,n dunne as.
Titanium heeft ruim de helft van de massa van staal en de E-modulus is dito.
Moet dus voor dezelfde klemkracht 2x zover uitgerekt worden en die dingen zijn daar meestal niet op ontworpen.
Ergo , minder/te weinig klemkracht.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig