Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.
-
MarkVeenstra
- Forum-lid HC
MarkVeenstra
29 jul 2020 14:26
53x11 schreef: ↑29 jul 2020 13:40
Met glazen op sterkte (en de daarmee gebonden kosten) heb ik slechts 1 setje lenzen die ik in alle omstandigheden draag (van MTB'en in schemerige omstandigheden tot hikes in de Alpen bij felle zon, en alles daartussenin). In mijn geval zijn het Adidas LST glazen, die meen ik iets van 25% licht absorberen, maar die ook geoptimaliseerd zijn voor veranderende lichtomstandigheden. Werkt heel goed voor mij.
Jup de Adidas lst (is een hele range van) :
https://www.adidas.com/Eyewear/content/ ... _range.asp
Heb de bright (de oranje) en de polarized silver mirror voor het ècht zonnige weer.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
-
cyclinggeorgian
- Forum-lid
cyclinggeorgian
29 jul 2020 14:26
Dank voor jullie meningen. Ik heb vraag over photochromic lenzen - hoe zit het met contrast? Grootste bezwaar die ik heb met Ali brillen is volledig ontbreken van contrast. Alles wordt donker en homogeen vlak!
Op geen enkel manier verbeteren ze je zicht. Als ze van polycarbonaat zijn (dat is ook de vraag) dan beschermen ze je tegen de UV straling, maar dat is ook alles wat ze doen.
Ik heb altijd gevoel dat ik constant moeite moet doen om alles "goed zien". Wat uiteindelijk resulteert in snel vermoeiende ogen.
Terwijl ik hoor dat de Prism lenzen niet "gewoon" donker zijn, maar ook bijdragen aan het "scherper stellen" van je zicht.
Ik denk dat het heeft te maken juist met een "vaste" kleur van de lens...dus door bepaalde licht lengtes tegen te houden en zo.
Ik vraag mij af of photochromic lenzen ook in staat zijn om dezelfde effect op te leveren. Het zou eigenlijk beste oplossing kunnen zijn - een lens voor 80% van de tijd... een voor de rest zou ik mijn oude bril met clear lens kunnen gebruiken.
-
DarklyDreaming
- Forum-lid
DarklyDreaming
29 jul 2020 15:06
Ik heb 2 fietsbrillen, 1 voor gegarandeerd zonnig weer met donkere glazen.
Daarnaast een Oakley met photochromatic lenzen, voor mij perfect voor alle andere dagen.
Er zijn volgens mij geen photochromatic lenzen die van 0% - 100% gaan. Die van mij gaan van 10 - 66%.
Voor mij is dat genoeg voor de niet super-zonnige dagen. Glazen kleuren erg snel bij, vanuit de zon het bos in en de glazen worden vrijwel direct lichter. Vice versa hetzelfde.
Ik ben er zeer tevreden over.
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
29 jul 2020 15:32
DarklyDreaming schreef: ↑29 jul 2020 15:06
Er zijn volgens mij geen photochromatic lenzen die van 0% - 100% gaan.
Gelukkig niet
-
hayes
hayes
31 jul 2020 19:08
Mijn lenzen gaan van 15-89% en dat is gewoon prima.
Ik heb 'voor de gein' ook eens een Ali met meekleurende lenzen gekocht. Die voldoet. Op zich ok, tot ik daarna m'n Tifosi bril aandoe.