Zoals Amclassic al stelt, het team steekt veel energie in Lucinda, terecht het rendeert.ottorongo schreef: ↑24 jan 2021 11:44 Zeer goede visie van Sven VT , ik sta er volledig achter. Meer zelfs ik denk er al een langere tijd net hetzelfde over en zeker ivm het promoten van het product Thibaut, het stoorde mij enorm. S.Nys laat hier in de (te) vele interviews,een te gekunstelde houding blijken. Bewijs hiervoor vind ik in het veelvuldig opvoeren van zoon Thibaut in de media.
En dat is zorgvuldig geprogrammeerd. (PR heet dat)
Verder heeft Nys in z'n plan twee sterkhouders; dat zijn Toon en Lars. Ook deze krijgen alle kansen. De rest moet passen in die omkadering. En wie daar niet in past of z'n zin wil doen mag inpakken. Dat is z'n goed recht.
De rol van Thibau staat hier helemaal los van. Hij krijgt alle kansen, maar moet nog alles bewijzen.
Het is ook Thibaus goed recht (hij is meerderjarig) om zich als een merk te verkopen (hij heeft nu eenmaal een achternaam die dat mogelijk maakt) en de media smult er van; het is twee -richtingsverkeer.
Dat Vanthourenhout Thibau niet meeneemt naar het wk dat kan een terechte beslissing zijn; al hoor ik van mensen die er meer van kennen dat het onterecht is.
Maar bon dat is het voorrecht van de bondscoach en ook zijn verantwoordelijkheid als zijn keuze niet rendeert.
Dat hij in een interview daarentegen in die context zo'n verklaringen aflegt waarbij hij zelf een koppeling maakt tussen zijn persoonlijke meningsverschil met Nys omtrent de ploegwerking van zijn ex-ploeg en de niet-selectie van Thibau is ,gewoonweg een blunder. Het zou me verwonderen als dit zomaar gaat passeren.
Gelukkig reageerden zowel Sven als Thibau erg volwassen op de niet selectie, zonder natrappen.