Tubeless
Meestal wel.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13785
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Doe dat maar niet, als je lint lekt, dan gaat het met een tweede laag ook snel weer lekken.
De kans dat het lekt door je lint is ongeveer 0, of je moet het er echt slecht ingelegd hebben. Mij is het nooit gelukt om een tl setup langs het lint te laten lekken.
Hoe hem onderwater, lekt ie langs de spaakgaten is het je lint of het ventiel, zo simpel is het.
De kans dat het lekt door je lint is ongeveer 0, of je moet het er echt slecht ingelegd hebben. Mij is het nooit gelukt om een tl setup langs het lint te laten lekken.
Hoe hem onderwater, lekt ie langs de spaakgaten is het je lint of het ventiel, zo simpel is het.
Helaas zal dat niet gaan. De tubelesstape is gewoon slecht geplakt. Het beste is gewoon overnieuw beginnen, maar dan goed, ruim over de spaakgaten heen plakken en met minimaal 30 cm overlapping tegenover het ventiel..!nielsve schreef: ↑28 mar 2021 09:30 Ik heb begin vorige week mijn velglint vervangen en sindsdien loopt m'n band langzaam leeg (na 4 dagen bijna volledig plat). Ik heb 1 laag velglint met kleine overlapping gelegd. Zou ik dit kunnen verhelpen met een extra laagje? Bij het ventiel lijkt het lek niet te zitten ..
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dat is mooi. Die van mij waren behoorlijk dorstig de eerste 3 dagen
Nog nooit zo lang er over gedaan om een set luchtdicht te krijgen.
Nog nooit zo lang er over gedaan om een set luchtdicht te krijgen.
Mijn andere set (WTB Sendero) was wel onmiddellijk dicht, daarom dat ik het wat vreemd vond.
Dat vind ik trouwens heerlijk banden, rollen best goed (voor een redelijk zwaar profiel) en bieden erg goede grip in alle modderige condities die je hier in de winter tegen komt. Daarom dat ik vrij snel naar de ByWay keek voor in de zomer/droog
Dat vind ik trouwens heerlijk banden, rollen best goed (voor een redelijk zwaar profiel) en bieden erg goede grip in alle modderige condities die je hier in de winter tegen komt. Daarom dat ik vrij snel naar de ByWay keek voor in de zomer/droog
Hoe kan ik eenvoudige oude latex/sealant verwijderen van mijn carbon velgen?
Ik ben er ieder jaar weer ruim een uur per wiel mee zoet en vroeg me af of iemand een eenvoudige oplossing voor het loskrijgen van deze latex.
Hoe verwijder ik de oude latex nu van mijn band?
Met een oude schuurspons en warm water. Hiermee wrijf ik dit er redelijk af. Niet mega snel, maar het gaat nog wel prima.
Hoe verwijder ik de oude latex nu van mijn velg?
Dit gaat een stuk lastiger. Mede doordat de sealant in de tubeless-"gleuf" blijft zitten. Mijn wielen zijn me erg dierbaar, dus ik ben graag voorzichtig. Tot nu toe heb ik geprobeerd om hier de sealant te verwijderen met een oude schuurspons met warm water, door met een plastic bandenlichter heen en weer door velgrand te gaan, door met mijn nagels door de tubeless-gleuf te gaan. Toch blijft er nog aardig wat restant in de vorm van een soort döner in de rand zitten.
Wie heeft er tips om de resterende latex schadevrij en gemakkelijk uit de velg te verwijderen?
Ik hoor graag wat jullie suggesties zijn!
Ik ben er ieder jaar weer ruim een uur per wiel mee zoet en vroeg me af of iemand een eenvoudige oplossing voor het loskrijgen van deze latex.
Hoe verwijder ik de oude latex nu van mijn band?
Met een oude schuurspons en warm water. Hiermee wrijf ik dit er redelijk af. Niet mega snel, maar het gaat nog wel prima.
Hoe verwijder ik de oude latex nu van mijn velg?
Dit gaat een stuk lastiger. Mede doordat de sealant in de tubeless-"gleuf" blijft zitten. Mijn wielen zijn me erg dierbaar, dus ik ben graag voorzichtig. Tot nu toe heb ik geprobeerd om hier de sealant te verwijderen met een oude schuurspons met warm water, door met een plastic bandenlichter heen en weer door velgrand te gaan, door met mijn nagels door de tubeless-gleuf te gaan. Toch blijft er nog aardig wat restant in de vorm van een soort döner in de rand zitten.
Wie heeft er tips om de resterende latex schadevrij en gemakkelijk uit de velg te verwijderen?
Ik hoor graag wat jullie suggesties zijn!
Nou rijd ik al meer dan 6 jaar tubeless op de racefiets en heb nog nooit zoveel tijd besteed aan het schoonmaken van de velgen en ben wel benieuwd wat voor latex er hier is gebruikt want dat komt mij niet bekend voor.
Met een staalborstel haal je de droge latex zo van de band af. Beter is het de band zodra deze van de velg komt schoon te maken voordat de latex opdroogt, ook kan je dan nog de opgedroogde latex makkelijker eraf trekken.
De achterblijvende latex verwijder je het beste met een staalborsteltje bijvoorbeeld die je voor een bougie gebruikt. Ook kan je proberen het eruit te krabben met een kleine schroevendraaier o.i.d. Verder is het zo dat als je de tubelesstape van rand tot rand plakt je de eventueel achterblijvende latex met de tubelesstape verwijderd.Brabander schreef: ↑03 apr 2021 15:49 Hoe verwijder ik de oude latex nu van mijn velg?
Dit gaat een stuk lastiger. Mede doordat de sealant in de tubeless-"gleuf" blijft zitten. Mijn wielen zijn me erg dierbaar, dus ik ben graag voorzichtig. Tot nu toe heb ik geprobeerd om hier de sealant te verwijderen met een oude schuurspons met warm water, door met een plastic bandenlichter heen en weer door velgrand te gaan, door met mijn nagels door de tubeless-gleuf te gaan. Toch blijft er nog aardig wat restant in de vorm van een soort döner in de rand zitten.
Wie heeft er tips om de resterende latex schadevrij en gemakkelijk uit de velg te verwijderen?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik heb tot nu toe alleen Continental Revo Sealant gebruikt.
Van de schuursponsjes gebruik ik met name de zachte kant. Voor de moeilijke stukken pak ik de andere kant. Doordat ze zo oud zijn schuurt dit nauwelijks meer. Maar goed voor het materiaal is 't nooit natuurlijk.