Iemand die dit kan bevestigen of er meer over kan vertellen uit ervaring?
Het grote mix & match topic
-
- Forum-lid
Mijn Sram X9 (ESP 9) derailleur wordt bediend met sram XO ESP draaischakelaars. Deze schakelaars wil ik vervangen door Shimano verstellers. Kan dit zonder problemen?
Als ik het goed begrijp uit de allereerste post kan ik dus zonder probleem een 2x11 speed (105) crank gebruiken met een 10speed schakelsysteem... Het is niet zo makkelijk om momenteel een 2x10 crank te vinden. Het zou me heel wat opzoekwerk besparen.
Hi,
Ik heb een prachtige racefiets staan met een Shimano RX100 groep.
Nu wil de rechter 8-speed shifter kuren vertonen. Deze wil ik dus gaan vervangen.
Echter vind ik nergens zo'n RX100 8-speed shifter.
Ik kan wel goedkoop aan een Shimano Claris ST-R2000 8 speed shifter komen.
Mijn vraag is hierbij: Kan ik zomaar die RX100 shifter vervangen voor die van Claris en de rest van de groep behouden?
Zal de fiets nog altijd soepel schakelen?
Hoor graag jullie mening
Ik heb een prachtige racefiets staan met een Shimano RX100 groep.
Nu wil de rechter 8-speed shifter kuren vertonen. Deze wil ik dus gaan vervangen.
Echter vind ik nergens zo'n RX100 8-speed shifter.
Ik kan wel goedkoop aan een Shimano Claris ST-R2000 8 speed shifter komen.
Mijn vraag is hierbij: Kan ik zomaar die RX100 shifter vervangen voor die van Claris en de rest van de groep behouden?
Zal de fiets nog altijd soepel schakelen?
Hoor graag jullie mening
Zo'n oude shifter die kuren vertoont is naar mijn ervaring meestal een kwestie van proper maken. Waarschijnlijk zit de shifter vol opgedroogd vet waardoor de palletjes niet meer goed aangrijpen. Ik gebruik ruim WD40, wasbenzine of allesreiniger naar wat voorhanden is. Volspuiten en de shifter zoveel mogelijk bewegen, alle versnellingen op en af gaan tot de shifter goed werkt. Nadien schoon blazen met compressor en een beetje lichte olie in doen.
Ik ga er natuurlijk vanuit dat je de schakelkabels nagezien en eventueel vervangen hebt.
Nee, cablepull is volkomen verschillend.Bert Kremer schreef: ↑07 jul 2021 23:11 Mijn Sram X9 (ESP 9) derailleur wordt bediend met sram XO ESP draaischakelaars. Deze schakelaars wil ik vervangen door Shimano verstellers. Kan dit zonder problemen?
Niet zijken maar reiden !
Alleen als je ook de derailleur vervangt voor hetzelfde type als de verstellers.Bert Kremer schreef: ↑07 jul 2021 23:11 Mijn Sram X9 (ESP 9) derailleur wordt bediend met sram XO ESP draaischakelaars. Deze schakelaars wil ik vervangen door Shimano verstellers. Kan dit zonder problemen?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Een vraag voor de kenners hier:
Kan ik een Campagnolo Veloce FB (Flatbar) 10s shifter gebruiken op een Record 11s groep ?
Wil immers mijn koersfiets switchen naar een recht stuur en zie enkel die mogelijkheid of ben ik fout ?
Alle andere oplossingen ook welkom natuurlijk.
Shimano 11s shifters zullen wss niet werken met mijn Campa Record 11s ?
Alvast bedankt voor alle nuttige info
Kan ik een Campagnolo Veloce FB (Flatbar) 10s shifter gebruiken op een Record 11s groep ?
Wil immers mijn koersfiets switchen naar een recht stuur en zie enkel die mogelijkheid of ben ik fout ?
Alle andere oplossingen ook welkom natuurlijk.
Shimano 11s shifters zullen wss niet werken met mijn Campa Record 11s ?
Alvast bedankt voor alle nuttige info