Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?

i-mac

i-mac 10 apr 2023 19:06

Orlok schreef: 10 apr 2023 19:01 Hèe, waarom trek/verwijder je de latex uit de tubelessband en dan ook nog wel met een injectiespuit . . . . ? :roll:
Je kan de latex optrekken. Dan zie je in de spuit hoeveel er nog in zat, en kan je preciezer bijvullen.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6025
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 10 apr 2023 19:27

i-mac schreef: 10 apr 2023 19:06
Orlok schreef: 10 apr 2023 19:01 Hèe, waarom trek/verwijder je de latex uit de tubelessband en dan ook nog wel met een injectiespuit . . . . ? :roll:
Je kan de latex optrekken. Dan zie je in de spuit hoeveel er nog in zat, en kan je preciezer bijvullen.
Laat mij niet lachen want met de spuit zal jij nooit 'precies' weten hoeveel sealant er nog in zit, laat staan dat je preciezer kan bijvullen. :roll: Je wilt niet weten hoeveel ml sealant er nog naar beneden druipt als je de band ophangt nadat je de sealant er met een spuit in één keer hebt uitgezogen. Het maakt voor de werking van de sealant geen reet uit of er nu 29, 30, 31 of 59, 60, 61 ml sealant erin zit. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

i-mac

i-mac 10 apr 2023 19:31

Orlok schreef: 10 apr 2023 19:27
i-mac schreef: 10 apr 2023 19:06
Orlok schreef: 10 apr 2023 19:01 Hèe, waarom trek/verwijder je de latex uit de tubelessband en dan ook nog wel met een injectiespuit . . . . ? :roll:
Je kan de latex optrekken. Dan zie je in de spuit hoeveel er nog in zat, en kan je preciezer bijvullen.
Laat mij niet lachen want met de spuit zal jij nooit 'precies' weten hoeveel sealant er nog in zit, laat staan dat je preciezer kan bijvullen. :roll: Je wilt niet weten hoeveel ml sealant er nog naar beneden druipt als je de band ophangt nadat je de sealant er met een spuit in één keer hebt uitgezogen. Het maakt voor de werking van de sealant geen reet uit of er nu 29, 30, 31 of 59, 60, 61 ml sealant erin zit. ;)
:mrgreen: Rustig .... je hart. Laat me heel eerlijk zijn, ik heb nog nooit de latex gemeten. Maar bijvullen is wel gemakkelijk.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6025
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 10 apr 2023 19:40

i-mac schreef: 10 apr 2023 19:31
Orlok schreef: 10 apr 2023 19:27
i-mac schreef: 10 apr 2023 19:06
Je kan de latex optrekken. Dan zie je in de spuit hoeveel er nog in zat, en kan je preciezer bijvullen.
Laat mij niet lachen want met de spuit zal jij nooit 'precies' weten hoeveel sealant er nog in zit, laat staan dat je preciezer kan bijvullen. :roll: Je wilt niet weten hoeveel ml sealant er nog naar beneden druipt als je de band ophangt nadat je de sealant er met een spuit in één keer hebt uitgezogen. Het maakt voor de werking van de sealant geen reet uit of er nu 29, 30, 31 of 59, 60, 61 ml sealant erin zit. ;)
:mrgreen: Rustig .... je hart. Laat me heel eerlijk zijn, ik heb nog nooit de latex gemeten. Maar bijvullen is wel gemakkelijk.
:lol: Geen last van mijn hart wel van al die betuttelingen die mensen op het forum zetten, pff. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

i-mac

i-mac 10 apr 2023 19:51

Orlok schreef: 10 apr 2023 19:40 :lol: Geen last van mijn hart wel van al die betuttelingen die mensen op het forum zetten, pff. ;)
Ach, dat is net het mooie aan dit forum. Ieder van ons die op zijn/haar eigen manier geniet van alles wat met de fiets heeft te maken. Natuurlijk zijn bepaalde zaken overkill. Maar toch is het altijd plezant om bepaalde nieuwigheden eens van naderbij te bekijken. En we moeten het ook niet kopen hé.

abdr
Forum-lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 mar 2019 14:16

abdr 10 apr 2023 22:24

Ik had ook zo'n Milkit systeem, was één van de backers op kickstarter, maar met Stan's race sealant verstopt de hele spuit. De ventielen zijn al niet veel beter, vanaf het moment dat er een beetje sealant in het ventiel zit, verstopt het onherroepelijk omdat dat staafje in de weg zit. Akkoord, in ideale omstandigheden mag er geen sealant in het ventiel komen maar als je met een ge-burpte band langs een pad in de Hoge Venen met een mini-pompje staat te pompen loopt er al eens sealant in het ventiel.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13454
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 11 apr 2023 09:49

Stans race sealant is niet perse voor de racefiets. Sterker eigenlijk niet.
Die is ontwikkeld als MTB vloeistof om grotere gaten te dichten en is ook heel snel uitgedroogd en zorgt vaak voor proppen/balletjes in je band.

Ik zou deze vloeistof niet gebruiken.

abdr
Forum-lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 mar 2019 14:16

abdr 11 apr 2023 13:02

Ik gebruik geen Stan's meer maar dat is naast de kwestie. Je zou toch hopen dat elke sealant een gat van om en bij 2mm, zijnde de grootte van de spuitmond van de Milkit-spuit, dicht.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13454
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 11 apr 2023 13:42

Dat hangt erg van de plaats en staat van de vloeistof af.
Ik heb nu een bus muc off om te proberen.

Eerste voordeel, de vloeistof wordt dikker naarmate ouder en niet zoals bv notubes water.
Hij klontert niet en je spoelt de band met water veel makkelijker schoon als je dat wilt, dat is ook wel handig, Bij MTB wissel ik nog wel eens een band.
Bij race komt dat niet voor, monteren en oprijden.
En je fiets en jezelf worden niet wit als je lek rijd

Alhoewel ik notubes nogsteeds gewoon hele goede vloeistof vind

leon1
Forum-lid
Berichten: 3272
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 16 apr 2023 15:56

Bij het richten van de pad van de CAAD is deze ondertussen zo verbogen dat er geen land meer mee te bezeilen valt..... Nieuwe besteld maar....

Ik heb het richten al een tijdje voor mij uitgeschoven. Op het oog stond de derailleur er schuin onder maar het schakelde verder prima. Dus er was ook geen haast om het aan te passen. Nu dan toch maar het richtijzer ter hand genomen....met dus een slecht resultaat.. :roll:
Ride bikes, not tanks!

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1321
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 17 apr 2023 11:53

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Meestal scheelt het maar een paar millimeter en met een beetje geduld moet dat wel lukken, zonder ongelukken.
Maar in jouw relaas krijg ik de indruk dat deze er dwars onder staat!
...

leon1
Forum-lid
Berichten: 3272
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 17 apr 2023 12:34

Nou...door iets teveel kracht toe te passen trok ik een boutje uit de pad en toen is ie onherstelbaar verbogen vermoed ik. De pad zit nl. met 2 boutjes vast. Maar goed, deze de prullenbak in en de nieuwe is net bezorgd.

Ik vraag mij nu eigenlijk af of zo'n dikke alu-pad eigenlijk wel te buigen valt? Die padrichter is misschien wel alleen voor (stalen?) frames waar het schakeloog aan het frame vast zit? Nou ja, maakt ook niet uit. Ik heb nu een stuk gereedschap liggen dat ik waarschijnlijk nooit meer ga gebruiken :lol: ik kijk wel uit. :mrgreen:
Ride bikes, not tanks!

Plaats reactie