Specialized
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13730
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
XT Di2 komt eraan. XTR waarschijnlijk niet of het wordt een one size fit.
Dat heb ik ook raar gevonden de eerste XTR di2 was al op het niveau van de laatste di2 roadgroepen.
Raar dat di2 MTB nooit echt is aangeslagen en AXS wel.
Want het systeem was beter dan wat sram had voor transmission
Sram zet alles wat slimmer in de markt. Handleidingen en filmpjes zijn veel duidelijker.
Dat mis ik echt bij shimano, zoek op het www naar handleidingen en die van sram vind je in 2 klikken en bij shimano vraag je je af op je op een of ander spam site zit. Fimpjes zijn er amper van shimano zelf, zeg maar gewoon niet. Dat moetebn ze echt beter doen.
Dat mixen gaan ze nooit doen, en dat zou ik persoonlijk ook niet doen, vergeet dat maar, er is altijd weer een onverlaat die een road derrie op een MTB cassette zet en hem z,n wiel in jast. Waarom denk je dat sram met transmission is gekomen op de MTB, daar kan je weinig meer verkeerd aan afstellen, geen derrie pad, geen b schroef, geen limit schroef
Dat heb ik ook raar gevonden de eerste XTR di2 was al op het niveau van de laatste di2 roadgroepen.
Raar dat di2 MTB nooit echt is aangeslagen en AXS wel.
Want het systeem was beter dan wat sram had voor transmission
Sram zet alles wat slimmer in de markt. Handleidingen en filmpjes zijn veel duidelijker.
Dat mis ik echt bij shimano, zoek op het www naar handleidingen en die van sram vind je in 2 klikken en bij shimano vraag je je af op je op een of ander spam site zit. Fimpjes zijn er amper van shimano zelf, zeg maar gewoon niet. Dat moetebn ze echt beter doen.
Dat mixen gaan ze nooit doen, en dat zou ik persoonlijk ook niet doen, vergeet dat maar, er is altijd weer een onverlaat die een road derrie op een MTB cassette zet en hem z,n wiel in jast. Waarom denk je dat sram met transmission is gekomen op de MTB, daar kan je weinig meer verkeerd aan afstellen, geen derrie pad, geen b schroef, geen limit schroef
Ik ben even verder gegaan hierop in viewtopic.php?p=1610326#p1610326 aangezien het al een paar posts niet meer echt over Specialized gaat, maar het onderwerp zeker wel de moeite waard is .
Heel graag, want déze discussie híer was niet mijn bedoeling.nijkie schreef: ↑20 sep 2023 11:00 Kan dit niet beter in dit topic viewtopic.php?t=30941 (voort) gezet worden.
Maar het blijft vreemd (en voor mij dus een breekpunt) dat Specialized de nieuwe Roubaix niet aanbiedt met de toch echt nog steeds héél populaire Ultegra-groep. Mijns inziens een gemiste kans en in elk geval één nieuwe klant minder.
Voor gesloten spoor en open brug zijn alle fietsers even vlug.
Op de nieuwe Specialized Roubaix SL8 "Comp" en "Expert" staat de Future Shock 3.2
Over wat ik er al heb over kunnen lezen heeft de Future Shock 3.3 die op de duurdere "Pro" staat hydraulische demping + veren en is deze tijdens de rit via de knop op het stuur instelbaar in 7 standen van demping.
De Future Shock 3.2 op de goedkopere "Comp" en "Expert" hebben ook de hydraulische demping + veren maar is niet instelbaar.
Betekent dit dan dat de demping constant aan staat en niet kan worden uitgezet ?
Over wat ik er al heb over kunnen lezen heeft de Future Shock 3.3 die op de duurdere "Pro" staat hydraulische demping + veren en is deze tijdens de rit via de knop op het stuur instelbaar in 7 standen van demping.
De Future Shock 3.2 op de goedkopere "Comp" en "Expert" hebben ook de hydraulische demping + veren maar is niet instelbaar.
Betekent dit dan dat de demping constant aan staat en niet kan worden uitgezet ?
Op de site is te zien dat de door jou genoemde modellen ook de verstelbare draaiknop hebben. Ik vermoed dat de demping wel zal kunnen vastgezet worden maar er geen verschillende standen van demping zullen zijn. Bij het vorige model in deze versie kon dit niet en stond de demping constant aan. Het stoort niet maar je merkt het wel.
~ Each cyclist has its story ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~
-
- Forum-lid
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 27 jun 2012 11:10
Xtr wordt ook di2wasbeer2006 schreef: ↑20 sep 2023 11:38 XT Di2 komt eraan. XTR waarschijnlijk niet of het wordt een one size fit.
Dat heb ik ook raar gevonden de eerste XTR di2 was al op het niveau van de laatste di2 roadgroepen.
Raar dat di2 MTB nooit echt is aangeslagen en AXS wel.
Want het systeem was beter dan wat sram had voor transmission
Sram zet alles wat slimmer in de markt. Handleidingen en filmpjes zijn veel duidelijker.
Dat mis ik echt bij shimano, zoek op het www naar handleidingen en die van sram vind je in 2 klikken en bij shimano vraag je je af op je op een of ander spam site zit. Fimpjes zijn er amper van shimano zelf, zeg maar gewoon niet. Dat moetebn ze echt beter doen.
Dat mixen gaan ze nooit doen, en dat zou ik persoonlijk ook niet doen, vergeet dat maar, er is altijd weer een onverlaat die een road derrie op een MTB cassette zet en hem z,n wiel in jast. Waarom denk je dat sram met transmission is gekomen op de MTB, daar kan je weinig meer verkeerd aan afstellen, geen derrie pad, geen b schroef, geen limit schroef
Kan iemand iets zeggen over deze wielen op de nieuwe Specialized Roubaix SL8 Comp ? Zie beschrijving onderstaand zoals ze beschreven staan op de website van Specialized.
G540 slaat eigenlijk gewoon op de velg als ik op de website van DT Swiss kijk. Verder vind ik er geen enkele review of gebruikerservaringen over. Moeilijk te beoordelen als er niets over geschreven wordt, zelfs gewicht vind ik niet.
Front Wheel
DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples
Rear Wheel
DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples
G540 slaat eigenlijk gewoon op de velg als ik op de website van DT Swiss kijk. Verder vind ik er geen enkele review of gebruikerservaringen over. Moeilijk te beoordelen als er niets over geschreven wordt, zelfs gewicht vind ik niet.
Front Wheel
DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples
Rear Wheel
DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples
Ik vermoed dat ze een Formula hub monteren.ludwig schreef: ↑21 sep 2023 12:49 Kan iemand iets zeggen over deze wielen op de nieuwe Specialized Roubaix SL8 Comp ? Zie beschrijving onderstaand zoals ze beschreven staan op de website van Specialized.
G540 slaat eigenlijk gewoon op de velg als ik op de website van DT Swiss kijk. Verder vind ik er geen enkele review of gebruikerservaringen over. Moeilijk te beoordelen als er niets over geschreven wordt, zelfs gewicht vind ik niet.
Front Wheel
DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples
Rear Wheel
DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples
Gewicht zal wel rond de 1900 gram zijn.
Basic wielen om de prijs laag te houden.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ik ben mij in mijn zoektocht naar een bikepacking-gravelbike een beetje in de Diverge Expert carbon aan het verdiepen, maar ik ben wel benieuwd naar de keuzes voor samengestelde groepset waarmee de fiets geleverd wordt.
Bij de cassette + rear derailleur wordt bijv. gekozen voor onderdelen uit de Eagle lineup (goedkoopste NX Eagle cassette / GX Eagle derailleur) terwijl de shifters en remmen Rival eTAP AXS zijn. Eagle kwam ik bij andere merken in de gravelbike-sectie eigenlijk nergens tegen, dus ben ik daar even verder over gaan lezen. Zo lees ik dat de cassette eigenlijk voor mtb gemaakt is en de ervaringen over de levensduur schrikbarend kort, slechts een paar duizend, soms zelfs maar 1500km? Mag je verwachten dat wanneer je er enkel op de weg en op lichte gravel mee rijdt, hij net zo lang mee kan gaan als een wielren-cassette, zeg 8-9k? De Eagle cassettes zijn ook nog eens 2x zo duur in aanschaf tov 105 11 speed bijv.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat voor een fiets van 6300,- , de gekozen onderdelen wat 'goedkoop' aanvoelen als je marktbreed kijkt naar de aangeboden vergelijkbare gravelbikes in die prijsklasse. Ik wil hier niet een 'bij specialized betaal je enkel voor de naam' -discussie aanzwengelen hoor, maar de keuze in chainsets is bij alle Diverge modellen eigenlijk zo beperkt gebleven, overal 1by en de Eagle cassette.
Ik ben met name benieuwd naar hoe het rijgedrag van zo'n setup aanvoelt tov m'n huidige racefiets (34-50 met 11-30) wanneer je er mee gaat bikepacken; is zo'n 11-50t eagle cassette ook prima geschikt als je veel op normale wegen rijdt bijv? Of gaat je cadans bij iedere shift gigantisch op en neer? En kan ik als gematigd getrainde wielrenner met zo'n range toch eenvoudig klimmetjes aan (niveau 10% bijv). Als ik nu bijv. een stoplicht nader, switch ik enkel naar klein voorblad, en bij voldoende snelheid weer naar groot. Ben je met 1by 12-speed dan niet heel druk aan het schakelen steeds?
Mijn gevoel zegt dat ik voor zekerheid een 2by fiets zou moeten kiezen met meer range/kleinere stapjes maar de eenvoud/minder slijtage+onderhoud en looks van 1by spreken me ook enorm aan.
Een lange tijd lag mijn focus op de Canyon Grizl CF SLX8 met shimano di2, maar het DTC-principe (zelf in elkaar moeten zetten), de niet juist beschikbare maten en de kleur maakten dat ik m'n horizon ging verbreden en 1by mijn aandacht greep.
Een hoop uiteenlopende gedachtes en vragen en tevens een beetje een cross-over naar bikepacking, ben benieuwd naar de antwoorden.
Bij de cassette + rear derailleur wordt bijv. gekozen voor onderdelen uit de Eagle lineup (goedkoopste NX Eagle cassette / GX Eagle derailleur) terwijl de shifters en remmen Rival eTAP AXS zijn. Eagle kwam ik bij andere merken in de gravelbike-sectie eigenlijk nergens tegen, dus ben ik daar even verder over gaan lezen. Zo lees ik dat de cassette eigenlijk voor mtb gemaakt is en de ervaringen over de levensduur schrikbarend kort, slechts een paar duizend, soms zelfs maar 1500km? Mag je verwachten dat wanneer je er enkel op de weg en op lichte gravel mee rijdt, hij net zo lang mee kan gaan als een wielren-cassette, zeg 8-9k? De Eagle cassettes zijn ook nog eens 2x zo duur in aanschaf tov 105 11 speed bijv.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat voor een fiets van 6300,- , de gekozen onderdelen wat 'goedkoop' aanvoelen als je marktbreed kijkt naar de aangeboden vergelijkbare gravelbikes in die prijsklasse. Ik wil hier niet een 'bij specialized betaal je enkel voor de naam' -discussie aanzwengelen hoor, maar de keuze in chainsets is bij alle Diverge modellen eigenlijk zo beperkt gebleven, overal 1by en de Eagle cassette.
Ik ben met name benieuwd naar hoe het rijgedrag van zo'n setup aanvoelt tov m'n huidige racefiets (34-50 met 11-30) wanneer je er mee gaat bikepacken; is zo'n 11-50t eagle cassette ook prima geschikt als je veel op normale wegen rijdt bijv? Of gaat je cadans bij iedere shift gigantisch op en neer? En kan ik als gematigd getrainde wielrenner met zo'n range toch eenvoudig klimmetjes aan (niveau 10% bijv). Als ik nu bijv. een stoplicht nader, switch ik enkel naar klein voorblad, en bij voldoende snelheid weer naar groot. Ben je met 1by 12-speed dan niet heel druk aan het schakelen steeds?
Mijn gevoel zegt dat ik voor zekerheid een 2by fiets zou moeten kiezen met meer range/kleinere stapjes maar de eenvoud/minder slijtage+onderhoud en looks van 1by spreken me ook enorm aan.
Een lange tijd lag mijn focus op de Canyon Grizl CF SLX8 met shimano di2, maar het DTC-principe (zelf in elkaar moeten zetten), de niet juist beschikbare maten en de kleur maakten dat ik m'n horizon ging verbreden en 1by mijn aandacht greep.
Een hoop uiteenlopende gedachtes en vragen en tevens een beetje een cross-over naar bikepacking, ben benieuwd naar de antwoorden.
Zeker een 10-52 Eagle cassette lijkt mij heel prettig op een beladen gravelfiets. Anders blijf je klooien met wolftoothadapters. Op de weg zal het niet zo hard slijten, zeker als je je ketting op tijd vervangt.
Reken vooraf uit welke verzetten je denkt nodig te hebben. Harder dan 35/uur zul je niet vaak bij hoeven trappen.
Reken vooraf uit welke verzetten je denkt nodig te hebben. Harder dan 35/uur zul je niet vaak bij hoeven trappen.
Niet zijken maar reiden !
Bijtrappen met bagage is overrated. Je moet ook nog kunnen remmen.
Dit jaar de MTB meegenomen naar Italië en ook wat stukken op de weg gereden en zo'n Eagle cassette is dan best ruk.
Een GRX 2x groepset zou mijn voorkeur hebben (eventueel wachten op de nieuwe 12 speed).
Dit jaar de MTB meegenomen naar Italië en ook wat stukken op de weg gereden en zo'n Eagle cassette is dan best ruk.
Een GRX 2x groepset zou mijn voorkeur hebben (eventueel wachten op de nieuwe 12 speed).
Campagnolo Ultra Dork