Schwalbe Pro One TLE ervaringen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4713
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Ik heb voor een oude pro one van 25mm en achter de nieuwe versie van 28mm. Beide vallen overigens even breed op 27mm. Maar ik ondervindt geen enkel probleem in de bochten, zelfs bij 3,5 bar niet.
Volgens de ENVE tyre pressure calculator is 3,5 bar acceptable voor een 25 mm tubelessband bij een rijders gewicht van 45 à 50 kg.! Terwijl die voor iemand van 95kg - - al is gestegen naar 6,35 bar.scottwilko schreef: ↑08 feb 2023 17:41 Ik heb voor een oude pro one van 25mm en achter de nieuwe versie van 28mm. Beide vallen overigens even breed op 27mm. Maar ik ondervindt geen enkel probleem in de bochten, zelfs bij 3,5 bar niet.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
De test komt uit het onvolprezen Roadbike.de. Alleen de doc blue bleek volgens hun test nog enigszins te werken bij hogere druk. Dit komt overeen met mijn persoonlijke ervaring helaas. Op mijn fiets (velgrem) passen in theorie banden tot 28 mm. Die kan ik rijden op ongeveer 5-5,5 bar. Maar die passen helaas niet heel lekker. En ik vond (de vorige generatie) Conti's ook erg zwaar. 25 mm past beter, maar met mijn 90 kg is 6,5-7 bar dan toch echt wel nodig.Orlok schreef: ↑08 feb 2023 10:28Als je mijn verhaal hier boven goed gelezen en begrepen hebt heeft de sealant zijn werk juist goed gedaan, zelfs boven de 5 bar want ik rijd met 6 en 6,5 bar, dus . . . . . . weet niet waar jij jouw test heb gelezen.HarryuitHilversum schreef: ↑08 feb 2023 08:58 Ik vind ze heerlijk rijden. Maar de ervaring met 25 mm is dat bij lekrijden de sealant door de hoge druk niet goed werkt. (blijft spuiten tot alle sealant eruit is). Ik las ook een test waaruit bleek dat de boven de vijf bar de latex niet goed zijn werk kan doen. Voor mij is dat de reden om op de wegfiets te stoppen met tubeless rijden.
Die combo werkt dus niet voor mij. Wel jammer, want ik vind het rijgevoel bij tubeless wel heel erg fijn. Ik wacht de technologische ontwikkelingen af. Er komen vast wel banden en sealants op de markt die het beter doen!
Ik zou zeggen gewoon de Schwalbe Pro One 25 mm met Schwalbe Doc Blue en dan met je 90 kg oppompen tot 5,5 en 6 bar want dat moet mijns inziens geen probleem zijn aangezien ik met mijn 95 kg en dus 6 en 6,5 bar al meerdere jaren met die tubeless combinatie zonder problemen op de racefiets rijdHarryuitHilversum schreef: ↑09 feb 2023 09:10De test komt uit het onvolprezen Roadbike.de. Alleen de doc blue bleek volgens hun test nog enigszins te werken bij hogere druk. Dit komt overeen met mijn persoonlijke ervaring helaas. Op mijn fiets (velgrem) passen in theorie banden tot 28 mm. Die kan ik rijden op ongeveer 5-5,5 bar. Maar die passen helaas niet heel lekker. En ik vond (de vorige generatie) Conti's ook erg zwaar. 25 mm past beter, maar met mijn 90 kg is 6,5-7 bar dan toch echt wel nodig.Orlok schreef: ↑08 feb 2023 10:28Als je mijn verhaal hier boven goed gelezen en begrepen hebt heeft de sealant zijn werk juist goed gedaan, zelfs boven de 5 bar want ik rijd met 6 en 6,5 bar, dus . . . . . . weet niet waar jij jouw test heb gelezen.HarryuitHilversum schreef: ↑08 feb 2023 08:58 Ik vind ze heerlijk rijden. Maar de ervaring met 25 mm is dat bij lekrijden de sealant door de hoge druk niet goed werkt. (blijft spuiten tot alle sealant eruit is). Ik las ook een test waaruit bleek dat de boven de vijf bar de latex niet goed zijn werk kan doen. Voor mij is dat de reden om op de wegfiets te stoppen met tubeless rijden.
Die combo werkt dus niet voor mij. Wel jammer, want ik vind het rijgevoel bij tubeless wel heel erg fijn. Ik wacht de technologische ontwikkelingen af. Er komen vast wel banden en sealants op de markt die het beter doen!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Hier ben ik weer, inmiddels mijn vorige set Schwalbe Pro One 25 mm banden bij 4200 km vervangen en met de nieuwe set Schwalbe Pro One 25 mm - sorry, ben geen type om elk fabrikaat band te gaan testen als de huidige voldoet - alweer bijna 1000 km gereden.
Omdat ik voor het rijden altijd de bandenspanning controleer was mij al eerder opgevallen dat de achterband druk verloor. Afgelopen maandag bij het oppompen met de Xiaomi bleek de druk nu niet boven de 5 bar uit te komen en bleek er dus een lek te zitten net boven de velgrand. Omdat het gaatje vrij hoog boven het latex - Doc Blue - niveau zit kon dit niet worden gedicht dus heb ik het wiel eruit gehaald en horizontaal neergelegd zodat het gaatje kon worden gedicht. In eerste instantie had ik het idee dat het was opgelost maar toen ik het niveau van de vloeistof weer had bijgevuld met 30ml Doc Blue en het wiel weer horizontaal had neergelegd en de band weer op druk had gebracht naar 6bar sprong het gaatje open en spoot de volledige hoeveelheid latex eruit. Enfin, de band gedemonteerd en een reserve band gemonteerd om toch nog te kunnen fietsen.
De volgende dag opnieuw geprobeerd de band op te pompen omdat er naar mijn ervaring dan meestal het gaatje is gedicht, maar helaas er bleef lucht ontsnappen. Omdat het gaatje precies op de chaferrand - vulcanisatierand - zit heb ik de band opgestuurd naar Schwalbe.
Vandaag bericht gekregen dat het inderdaad om een lek van de chaferrand gaat en hebben zij mij een nieuwe band opgestuurd, hulde voor de garantie afhandeling van Schwalbe.!
Omdat ik voor het rijden altijd de bandenspanning controleer was mij al eerder opgevallen dat de achterband druk verloor. Afgelopen maandag bij het oppompen met de Xiaomi bleek de druk nu niet boven de 5 bar uit te komen en bleek er dus een lek te zitten net boven de velgrand. Omdat het gaatje vrij hoog boven het latex - Doc Blue - niveau zit kon dit niet worden gedicht dus heb ik het wiel eruit gehaald en horizontaal neergelegd zodat het gaatje kon worden gedicht. In eerste instantie had ik het idee dat het was opgelost maar toen ik het niveau van de vloeistof weer had bijgevuld met 30ml Doc Blue en het wiel weer horizontaal had neergelegd en de band weer op druk had gebracht naar 6bar sprong het gaatje open en spoot de volledige hoeveelheid latex eruit. Enfin, de band gedemonteerd en een reserve band gemonteerd om toch nog te kunnen fietsen.
De volgende dag opnieuw geprobeerd de band op te pompen omdat er naar mijn ervaring dan meestal het gaatje is gedicht, maar helaas er bleef lucht ontsnappen. Omdat het gaatje precies op de chaferrand - vulcanisatierand - zit heb ik de band opgestuurd naar Schwalbe.
Vandaag bericht gekregen dat het inderdaad om een lek van de chaferrand gaat en hebben zij mij een nieuwe band opgestuurd, hulde voor de garantie afhandeling van Schwalbe.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nou iedereen...... Ik zeg zo vaak, neem een zo breed mogelijk band die in je frame past.
28 is ook gewoon smal, maar met jouw velg zou ik daar wel voor gaan 30mm gaat teveel rollen op die velg verwacht ik.
28 is ook gewoon smal, maar met jouw velg zou ik daar wel voor gaan 30mm gaat teveel rollen op die velg verwacht ik.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40184
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hookless met 19mm iw ? Dat zie je ook niet vaak. Meestal is hookless toch juist breder?
Ik zelf zweer zelfs bij mijn 19mm hooked velgen bij 28mm, en weet zeker dat als BMC eindelijk eens komt met de nieuwe serie Roadmachines daar 32mm op komt te liggen. Hoe meer comfort hoe beter imho. Die 2w die ik evt verlies merk is met mijn snelheden van net onder de 30 solo toch niet. En ik rij geen wedstrijden, dus als ik op een uur 30s langzamer rij lig ik daar niet echt wakker van
Ik zelf zweer zelfs bij mijn 19mm hooked velgen bij 28mm, en weet zeker dat als BMC eindelijk eens komt met de nieuwe serie Roadmachines daar 32mm op komt te liggen. Hoe meer comfort hoe beter imho. Die 2w die ik evt verlies merk is met mijn snelheden van net onder de 30 solo toch niet. En ik rij geen wedstrijden, dus als ik op een uur 30s langzamer rij lig ik daar niet echt wakker van
Die 42mm Giant wielen zijn inderdaad 19,4mm. Die zaten ook op TCR van mijn zoon. In eerste instantie 25mm Pro ONE TLE erop gelegd. Dat sluit echt mooi aan op de velgen. Met 28mm krijg je natuurlijk een iets bollere band. Niet dat dat uitmaakt natuurlijk. Dus, either way, de keuze is aan jou. Ik denk dat je met beide niet fout kunt gaan. Ga je voor een racy gevoel en looks of meer comfort?
Ride bikes, not tanks!