marsman schreef: ↑30 mei 2024 15:12
Als ik het goed begreep dan is Schoof pas afgelopen weekend gevraagd. Ga er maar aanstaan, om dan een juiste voorbereiding en mindset te hebben voor een persco een paar dagen later. Eigenlijk is het heel raar dat ze pas afgelopen weekend Schoof bereid hebben gevonden. Wellicht is hij al eens eerder gepolst, wie weet.
Van een MP mag je verwachten dat hij een persco kan geven op ieder moment over ieder thema.
Gaan we een MP eerst op een cursus sturen als er een terroristische aanslag is geweest? Even 5 dagen oefenen en dan het volk toespreken?
Idem plots overlijden koning
Idem zware natuurramp zoals 1953
Idem zware escalatie oorlog
Idem aanslag op een minister
Idem etc
Het hoort JUIST bij zo'n baan dat je dat kan. Verder had hij ook kunnen zeggen ik neem 2 dagen de tijd. PUNT. Hij heeft de regie niet en wat ik in een eerdere post zeg heeft hij het momentum voorbij laten gaan.
Hij moet echt heel snel een been bijtrekken anders zit hij in een heuse Chasse Patate.
Met een kind van 12 dat in een talentenshow last heeft van plankenkoorts heb ik te doen en kunnen we niet mild genoeg zijn.
Sterker dat heeft iets vertederends.
Dit is de belangrijkste functie in ons land en de persco was gewoon gênant.
We lachen om die Amerikanen dat op 300 miljoen DIT (Biden en Trump) de twee beste zijn............
En wij.............Plassterk, Keijzer en Schoof...........
Alle politieke leiders waar Schoof mee te doen gaat krijgen zullen gesmuld hebben van die persco. Die vreten we wel op zullen de meeste al gedacht hebben.
Een studiegenoot van Schoof heeft overigens eergister op de radio gezegd dat er al eerder gepraat was over zijn rol als MP.