“Eerwraak” en dergelijke misdrijven hebben niks met de Islam te maken. Dat is echt een cultureel (vooral patriarchaal) probleem. En feitelijk niks anders dan bij een Nederlandse man die vrouw en kinderen vermoord omdat hij de scheiding niet kan verdragen….daniel1975 schreef: ↑06 jun 2024 14:07 Als je vandaag de berichten leest over dat gevonden vermoordde meisje uit Joure zou je overigens per direct PVV stemmen.
Kutgeloof!!
Politiek
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik wil geen PVV stemmen omdat ik verdraagzamer hoop/denk te zijn dan waar de PVV voor staat. Ik heb puur inhoudelijk ook gewoon meerdere serieuze raakvlakken met PvdA/GL.
Een autochtoon die zijn gezin vermoord is net zo erg, maar om een of andere reden komt het toch anders binnen. Een meisje van 18 die een nederlands vriendje had, hoe verzin je het. En dat soort misdaden loskoppelen van het geloof gaat er bij mij niet in. Binnen de refo-kerk wordt een liefje uit een ander geloof ook niet geaccepteerd, maar je wordt er niet voor vermoord.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Je hebt inderdaad gelijk dat eerwraak niks met Islam te maken heeft, het is wel weer een sociaal-cultureel fenomeen waar we hier in het westen niet op zitten te wachten, als zo velen.....Hanz Bé schreef: ↑06 jun 2024 15:29“Eerwraak” en dergelijke misdrijven hebben niks met de Islam te maken. Dat is echt een cultureel (vooral patriarchaal) probleem. En feitelijk niks anders dan bij een Nederlandse man die vrouw en kinderen vermoord omdat hij de scheiding niet kan verdragen….daniel1975 schreef: ↑06 jun 2024 14:07 Als je vandaag de berichten leest over dat gevonden vermoordde meisje uit Joure zou je overigens per direct PVV stemmen.
Kutgeloof!!
Afijn je heb me weer in een hokje gezet alsof ik mn waarheid allen op internet vindt, prima.synapse schreef: ↑06 jun 2024 08:58
Praktisch opgeleiden?
Zijn dat mensen met een praktijk opleiding of die hun eigen opleiding in de praktijk (op internet met behulp van vage algoritmes) doen?
Ik behoor zelf tot de eerste categorie, maar dat leidt er bij mij niet toe dat ik mijn waarheid op internet zoek
Beperk jij je waarheid dan maar bij de Volkskrant of NPO , gebruik ik mn boeren verstand wel.
Ik gebruik die term ook wel eens, maar of alle boeren nou met hun verstand werken, vraag ik me echt af. Meer met de macht die boven ze staat. De veevoederbedrijven en de slachtbedrijven, met daarop een portie RABO.mao schreef: ↑06 jun 2024 17:29Afijn je heb me weer in een hokje gezet alsof ik mn waarheid allen op internet vindt, prima.synapse schreef: ↑06 jun 2024 08:58
Praktisch opgeleiden?
Zijn dat mensen met een praktijk opleiding of die hun eigen opleiding in de praktijk (op internet met behulp van vage algoritmes) doen?
Ik behoor zelf tot de eerste categorie, maar dat leidt er bij mij niet toe dat ik mijn waarheid op internet zoek
Beperk jij je waarheid dan maar bij de Volkskrant of NPO , gebruik ik mn boeren verstand wel.
Ps je wordt toevallig op je wenken bediend,
Gisteren heeft het demissionaire kabinet beslist dat door AI gegenereerde 'desinformatie' aanpakt zal worden , en zal er binnenkort een compleet maatregelenpakket bekendmaken, zo laat demissionair minister De Jonge ( niet mijn vriend ) van Binnenlandse Zaken weten in een brief aan de Tweede Kamer
https://open.overheid.nl/documenten/04f ... 11328/file
Oja , dit pluk ik van het internet, het zou dus kunnen dat het niet klopt,
Waarschijnlijk zal je het toe juichen, en zal je het een worst wezen dat de overheid gaat bepalen wat wel en niet juiste informatie is.
Tuurlijk. En kan je dat ook met cijfers hardmaken?Hanz Bé schreef: ↑06 jun 2024 15:29“Eerwraak” en dergelijke misdrijven hebben niks met de Islam te maken. Dat is echt een cultureel (vooral patriarchaal) probleem. En feitelijk niks anders dan bij een Nederlandse man die vrouw en kinderen vermoord omdat hij de scheiding niet kan verdragen….daniel1975 schreef: ↑06 jun 2024 14:07 Als je vandaag de berichten leest over dat gevonden vermoordde meisje uit Joure zou je overigens per direct PVV stemmen.
Kutgeloof!!
Uit recente verklaringen van Politiediensten blijkt het omgekeerde en is dit wel degelijk terug te brengen op islamitische migranten.
(zie bijvoorbeeld hier https://wnl.tv/2023/01/06/forse-stijgin ... -migratie/)
Dat is interessant. Onafhankelijke journalistiek vind je alleen nog op internet en niet bij politiek/commercieel gemanagede en constant preventieve censuur (zowel in woordgebruik als feiten) uitoefende mediahuizen en omroepen.
Een voorbeeld; wat heeft u in de traditionele media gelezen over de dood van Gonzalo Lira? Ik ben echt benieuwd. Uiteraard bent u overspoeld geweest met emotionele verhaaltjes over de dood van Navalny, maar over Lira heeft u geen enkel artikel gelezen of in geen enkele radio -of tv-uitzending ook maar één woord gehoord in Europa. De reden is duidelijk. De traditionele media zitten in de zak van politiek en commercie.
Lees de wiki-leaks er op na, daar waar de traditionele media nul op rekest geeft. Gelukkig bestaan er zulke alternatieven waar informatie ongecensureerd gedeeld worden. Daar zitten mensen al jaren en jaren dus voor opgesloten.
Het schijnt inderdaad meer regionaal dan geloof te zijn. Enkel komt het vrijwel alleen voor in landen die islamitisch zijn en ging het hier om een vader die het niet goed vond dat zijn dochter met een ongelovige omging. En dus is dat wel religieus.
Het is zeer leuk en wel omdat zij die die constructie bedachten geen idee hebben hoe machtspolitiek werkt. Misschien eens wat materiaal van Kissinger bekijken in plaats van in een morele utopische wolk te leven.
Volgens mij is hier de tolerantie paradox van toepassing. Maar ja dat is lastiger dan het simpelweg belachelijk verklaren of omarmen van een voorstel.mao schreef: ↑06 jun 2024 18:33Ps je wordt toevallig op je wenken bediend,
Gisteren heeft het demissionaire kabinet beslist dat door AI gegenereerde 'desinformatie' aanpakt zal worden , en zal er binnenkort een compleet maatregelenpakket bekendmaken, zo laat demissionair minister De Jonge ( niet mijn vriend ) van Binnenlandse Zaken weten in een brief aan de Tweede Kamer
https://open.overheid.nl/documenten/04f ... 11328/file
Oja , dit pluk ik van het internet, het zou dus kunnen dat het niet klopt,
Waarschijnlijk zal je het toe juichen, en zal je het een worst wezen dat de overheid gaat bepalen wat wel en niet juiste informatie is.
Ik deel eigenlijk je mening over je eerste punt, het is geen legitimatie maar het is voor Trump een politieke justificatie die hij electoraal kan verzilveren. Het is gewoon een cadeau.klaastuin schreef: ↑05 jun 2024 11:32
Mijn punt is dat wat er op een spandoek hier staat toch nooit een legitimatie kan zijn voor het aanpakken van mensen elders? Wie daarin een justificatie ziet is voorbij alle gangbare rationaliteit. Dat hier mensen met zulke spandoeken lopen kan toch nooit legitimatie zijn van de huidige aanpak van Israël? Wat mij betreft kun je best discussiëren over de legitimatie van die aanpak, maar demonstranten in NL hebben daar niks mee te maken.
Daar komt bij dat het gedrag van Trump gewoon dat van een ordinaire schoolplein bully is. Hamas vormt voor hem geen gevaar, dus dan wil ie z'n vriendje wel helpen. Worden elders mensenrechten geschonden door een partij die potentieel wel een gevaar vormt, dan houdt ie zich liever afzijdig.
De historische band tussen Israel en de VS (eigenlijk heeft het niet zozeer met Trump te maken) is uniek en heeft niets met mensenrechten te maken. Alsof ze in de VS geven om mensenrechten, het gaat over onvoorwaardelijke steun aan Israel en dat is onlosmakelijk verbonden met het verleden. Je kan dat terecht vinden of net niet, maar dat gaat niet meteen veranderen.