Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 07 jun 2024 17:04

Enzzo schreef: 07 jun 2024 16:59 Ernie behoort tot de “krasse knarren” dus ik vermoed dat er wat humor achter schuilt…
Ja en humor kun je niet lezen. Als het er zo staat. Trouwens vanaf wanneer ben je krasse knar? Als het uitkomt?

Mehekachtohapi
Forum-lid

Mehekachtohapi 07 jun 2024 17:34

50+

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 07 jun 2024 17:35

Als je oud/senior bent en vitaal. Ik denk dat dit forum geen bestaansrecht zou hebben zonder de krasse knar. Misschien ben je er zelf ook wel eentje.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 07 jun 2024 17:46

ColumsbusMJ schreef: 07 jun 2024 17:35 Als je oud/senior bent en vitaal. Ik denk dat dit forum geen bestaansrecht zou hebben zonder de krasse knar. Misschien ben je er zelf ook wel eentje.
Als ik de reactie van Mehekachtohapi zo lees dan ben ik wel een hele erge krasse knarrin, maar ik denk toch niet dat Mehekachtohapi al op zijn 50e in een krasse knarren hofje wil gaan wonen. Voor mij is die term toch meer voor 75 plussers. Maar wel wat je schrijft er zijn hier nogal wat, laten we zeggen, AOW'ers

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 07 jun 2024 18:42

Amerikaanse burgerrechtenbeweging EFF is fel tegen het plan van EU-voorzitter België om chatcontrole in Europa in te voeren, waarbij alle chatberichten van Europeanen worden gecontroleerd. Wie niet met de controle akkoord gaat kan foto's, video's en url's niet meer via zijn chatapp versturen.

We zijn in ieder geval gewaarschuwd door EFF , bij Op1 ga je het niet horen.

https://www.eff.org/deeplinks/2024/06/e ... e-rejected

senior
Forum-lid

senior 07 jun 2024 18:53

Mehekachtohapi schreef: 07 jun 2024 17:3450+
Dat is nog nat achter de oren :lol:

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 07 jun 2024 19:44

Jans schreef: 07 jun 2024 17:46
ColumsbusMJ schreef: 07 jun 2024 17:35 Als je oud/senior bent en vitaal. Ik denk dat dit forum geen bestaansrecht zou hebben zonder de krasse knar. Misschien ben je er zelf ook wel eentje.
Als ik de reactie van Mehekachtohapi zo lees dan ben ik wel een hele erge krasse knarrin….
👍🏻 die ga ik onthouden: de krasse knarrin 😉
Gezien je fietsprestaties ben je op jouw leeftijd in elk geval precies dat!
(Leuke reactie Jans!)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

dario
Forum-lid

dario 07 jun 2024 20:39

mao schreef: 07 jun 2024 18:42 Amerikaanse burgerrechtenbeweging EFF is fel tegen het plan van EU-voorzitter België om chatcontrole in Europa in te voeren, waarbij alle chatberichten van Europeanen worden gecontroleerd. Wie niet met de controle akkoord gaat kan foto's, video's en url's niet meer via zijn chatapp versturen.

Het is nog maar een voorstel, en in het Knack-ICT-tijdschrift (en dus mainstreeam-medium :o ) DataNews had ik er alvast wel al gewoon over gelezen hoor. Ook over de contra-argumenteerders trouwens. Zoals Ernie C. al zei: niet alles is een complot.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 07 jun 2024 21:00

dario schreef: 07 jun 2024 20:39
mao schreef: 07 jun 2024 18:42 Amerikaanse burgerrechtenbeweging EFF is fel tegen het plan van EU-voorzitter België om chatcontrole in Europa in te voeren, waarbij alle chatberichten van Europeanen worden gecontroleerd. Wie niet met de controle akkoord gaat kan foto's, video's en url's niet meer via zijn chatapp versturen.

Het is nog maar een voorstel, en in het Knack-ICT-tijdschrift (en dus mainstreeam-medium :o ) DataNews had ik er alvast wel al gewoon over gelezen hoor. Ook over de contra-argumenteerders trouwens. Zoals Ernie C. al zei: niet alles is een complot.
Volgens Mao wel. Vandaar ook de naam.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 07 jun 2024 23:39

Wie heeft het over complotten?
Waar het om gaat is dat blijkbaar men het heel vanzelfsprekend vind dat de overheden jou heel de dag maar kan volgen…
Het is toch van de zotte dat zonder je ergens van word verdacht je app verkeer word gelezen..

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 08 jun 2024 07:56

Dat wordt weer ouderwets brieven versturen met de postduif. Ik was in de veronderstelling dat met de sleepwet al ons berichtenverkeer al zichtbaar zou zijn voor de AIVD. Overigens denk ik dat het voor jou geen verschil gaat uitmaken Mao. Naar aanleiding van de berichtgeving op dit forum is mijn verwachting dat jij reeds 24/7 in de gaten wordt gehouden.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 08 jun 2024 08:22

Ik zie Mao nergens insinueren dat er een complot is, dus dat is nogal gratuit.

Heb je dan ook gelezen dat het aangepaste voorstel even problematisch blijft volgens de aanklagers (de 250 datawetenschappers die de open brief tegen het voorstel lanceerden).
Toch zou de aanpassing voldoende zijn om op Europees nveau de Fransen te overhalen om niet langer tegen te stemmen en dat zou genoeg zijn om de blokkeringsminderheid (waartoe Nederland behoort) te overrulen.

Of het nu in Knack staat of niet, dit is van zo'n groot belang dat alle voorpagina's hierover vol zouden moeten staan net als alle tv journaals hun reporters op politici zouden moeten afsturen voor een reactie over deze grondige aanslag op democratie.
En waarom gebeurt dat niet?
Ik heb hier al vaak de vraag gesteld; waarom brengt Europa geen verslag uit over Gonzalo Lira? Niemand die daar op in gaat. De media weigert ook lezerbrieven hierover te publiceren.
En neen het is geen complot, het is gewoon een systeem waar alle tijdschriften en tv -en radiojournalistiek onder vallen.
Nochtans is het simpel om dat systeem te benoemen. Het wordt besproken in het boek Manufacturing Consent - The Political Economy of the Mass Media uit 1988. Dit is een standaardwerk uit 1988 van S. Herman en Chomsky.
Helaas is het kritische niveau van de msm-journalist zo laag dat die zelfs niet weet over het bestaan van die studie, laat staan dat die zich zelf realiseert dat die er deel van uit maakt.

Neen het is dus geen complot, maar vanaf boven gezien, want het wordt dus wel van bovenaf geïnstrueerd is het zeker Orwelliaans te noemen.

Gesloten