Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

hopjes
Forum-lid
Berichten: 831
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 24 jul 2024 19:59

Lcsmet +1

De Marokkaanse gemeenschap zou zichzelf al enorm verbeteren als ze zelf het gespuis zouden beteugelen en niet vergoelijken, dat gebeurd echter minimaal.

@wasbeeer

De islam past inderdaad niet bij onze westerse beschaving... Ik weet alleen niet of harder aanpakken de oplossing is.

Ik betwijfel of de pvv er een grotere puinhoop van kan maken dan nu reeds het geval is. De financiële huishouding van het vorige kabinet, woning issues, Groningen, toeslagen, wijk verloedering, zorg en welzijn, polarisering tijdens corona, energie warboel... Tuurlijk er zijn ook veel dingen goed gegaan, maar er is veel weggekeken en een hoop theoretisch gelul. Foute zaken juist benoemen is al een lastig iets voor veel progressieve politici en media, niet gek dat mensen dan conservatief gaan stemmen. En daarmee hopen dat politiek en burgers weer dichter bij elkaar komen in plaats van wensdenken.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 jul 2024 20:08

Lcsmet schreef: 24 jul 2024 18:45 Ik blijf er verder bij dat we de islam in Europa moeten verbieden.
Hoe komt het dat de Westerse media zo begripvol is voor de islam en heel wat uitwassen met de mantel der liefde bedekt.
Wat mij betreft ieder geloof die man en vrouw niet gelijk stelt! Sterker de grondwet geeft daar toch wat houvast.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3202
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 24 jul 2024 20:16

hopjes schreef: 24 jul 2024 19:59 Lcsmet +1

De Marokkaanse gemeenschap zou zichzelf al enorm verbeteren als ze zelf het gespuis zouden beteugelen en niet vergoelijken, dat gebeurd echter minimaal.

@wasbeeer

De islam past inderdaad niet bij onze westerse beschaving... Ik weet alleen niet of harder aanpakken de oplossing is.

Ik betwijfel of de pvv er een grotere puinhoop van kan maken dan nu reeds het geval is. De financiële huishouding van het vorige kabinet, woning issues, Groningen, toeslagen, wijk verloedering, zorg en welzijn, polarisering tijdens corona, energie warboel... Tuurlijk er zijn ook veel dingen goed gegaan, maar er is veel weggekeken en een hoop theoretisch gelul. Foute zaken juist benoemen is al een lastig iets voor veel progressieve politici en media, niet gek dat mensen dan conservatief gaan stemmen. En daarmee hopen dat politiek en burgers weer dichter bij elkaar komen in plaats van wensdenken.
Dit is heel veel VVD beleid en bewindspersonen. Onder meer Stef Blok op gebied van wonen en ere-lid Henk Kamp op Groningen en toeslagenschandaal. Edith Schippers heeft zorg gedaan, Energie markt komt door liberalisering. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Dan begrijp ik niet waarom links dan de schuld krijgt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2024 20:29

Omdat links zwelgt in zelfmedelijden en het verhaal totaal niet kunnen verkopen. “Links” is echt niet alleen maar fout, maar er zijn gewoon niet de juiste vaandeldragers om dit goed te verkopen. Het is vrijwel altijd elitair of betweterig van toon.

Een wat overtrokken voorbeeld: als het te droog is komt dit door klimaatverandering, dit klote regenjaar komt ook door klimaatverandering en zonder enige toelichting wordt er ook nog even verteld dat bijna alle maanden van 2024 te warm zijn verlopen. Dit maakt kortsluiting bij mensen!
Leg uit dat dit door bijv nachttemperatuur komt onder dikke bewolking, etc.
Less is bore

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 617
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 24 jul 2024 20:44

daniel1975 schreef: 24 jul 2024 20:29 Een wat overtrokken voorbeeld: als het te droog is komt dit door klimaatverandering, dit klote regenjaar komt ook door klimaatverandering en zonder enige toelichting wordt er ook nog even verteld dat bijna alle maanden van 2024 te warm zijn verlopen. Dit maakt kortsluiting bij mensen!
Leg uit dat dit door bijv nachttemperatuur komt onder dikke bewolking, etc.
Denk je echt dat dat gaat helpen? Voor wie nu nog twijfelt aan klimaatverandering gaat m.i. geen enkele uitleg helpen.

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 617
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 24 jul 2024 20:52

lugosi schreef: 24 jul 2024 16:34
klaastuin schreef: 23 jul 2024 23:54 @Lugosi: prima artikel van Adekoya, maar de kwalificatie 'zelfhaat' komt van jou en niet van de auteur toch?

Je zou in deze context ook kunnen spreken van het tegenovergestelde nl 'zelfliefde'. We waarderen onze normen en waarden zodanig hoog dat we onszelf niet toestaan de lat lager te leggen.
Het klopt wat je zegt; het artikel is geschreven als tegenreactie op de negatieve evaluatie van het Westers systeem door de progressieve zijde.
Ik denk dat heel veel progressief denkende mensen zich prima kunnen herkennen in een genuanceerd verhaal waarin ruimte is voor zowel de positieve kanten van het westerse systeem als ook voor kritiek. Daar de term zelfhaat op plakken maakt het problematisch. Dat genuanceerde beeld is allereerst geen zelfhaat en daarbij is die 'westerse zelhaat' een label dat door conservatieven veel te liberaal gebruikt wordt. Bewaar dat soort termen gewoon voor de daadwerkelijk doorgeslagen progressieven. Dat komt het gesprek zeker ten goede.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4573
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 24 jul 2024 21:30

daniel1975 schreef: 24 jul 2024 19:54
wasbeer2006 schreef: 24 jul 2024 19:05
Het volgende vond ik ook bijzonder.
Pas zit er een meisje/vrouw in een talkshow te vertellen dat haar hoofddoek haar eigen keuze is.
Toen dacht ik lekker makkelijk ga dat tegen die vrouwen in Iran zeggen. Dan denk ik spoor je niet en helemaal geen vraag van de presentator. Onbegrijpelijk......
De groep vrouwen waarbij het wel verplicht is komt niet bij een talkshow….

Overigens ken ik ook islamitische dames die vrijwillig een hoofddoek dragen. Maar die veroordelen ook de groepen waarbij het wel verplicht is. Moet een keuze zijn.
Ik heb werkelijk het idee dat de vrouwen vinden dat een hoofddoek een vrije keuze is. Alleen als ze die niet dragen worden ze uitgesloten van de eigen gemeenschap. Dus dragen ze toch de hoofddoek.

Wat de straffen voor de mannen betreft, hard straffen met opsluiting helpt niet. Volgens mij heeft een openlijke maatschappelijke werkstraf veel meer effect. Ze moeten openlijk afgaan tegenover hun vrienden en familie. Die schaamte straft veel harder dan opsluiten met hun vrienden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2024 21:38

klaastuin schreef: 24 jul 2024 20:44
daniel1975 schreef: 24 jul 2024 20:29 Een wat overtrokken voorbeeld: als het te droog is komt dit door klimaatverandering, dit klote regenjaar komt ook door klimaatverandering en zonder enige toelichting wordt er ook nog even verteld dat bijna alle maanden van 2024 te warm zijn verlopen. Dit maakt kortsluiting bij mensen!
Leg uit dat dit door bijv nachttemperatuur komt onder dikke bewolking, etc.
Denk je echt dat dat gaat helpen? Voor wie nu nog twijfelt aan klimaatverandering gaat m.i. geen enkele uitleg helpen.
Daar heb je waarschijnlijk ook wel weer gelijk in :-( :-(

Maar dan nog blijf ik erbij dat de boodschap ook niet goed wordt verteld.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 25 jul 2024 07:41

daniel1975 schreef: 24 jul 2024 19:54

Overigens ken ik ook islamitische dames die vrijwillig een hoofddoek dragen. Maar die veroordelen ook de groepen waarbij het wel verplicht is. Moet een keuze zijn.
De vraag is, vanaf welke leeftijd ben je bekwaam om keuzes te maken en heb je in je opvoeding voldoende pro - en contra argumenten op je bord gekregen tegen dat je die leeftijd bereikt. Je kan ervan uitgaan dat een cultuur zelf daar niet open mee omgaat en ligt er dus een belangrijke rol weggelegd voor het onderwijs, dat in mijn opinie best religie -en zuil vrij is.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 25 jul 2024 07:47

klaastuin schreef: 24 jul 2024 20:44
Denk je echt dat dat gaat helpen? Voor wie nu nog twijfelt aan klimaatverandering gaat m.i. geen enkele uitleg helpen.
Twijfel is de basis van de wetenschappelijke methode.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16716
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 jul 2024 08:04

Gastheerg schreef: 24 jul 2024 20:08
Lcsmet schreef: 24 jul 2024 18:45 Ik blijf er verder bij dat we de islam in Europa moeten verbieden.
Hoe komt het dat de Westerse media zo begripvol is voor de islam en heel wat uitwassen met de mantel der liefde bedekt.
Wat mij betreft ieder geloof die man en vrouw niet gelijk stelt! Sterker de grondwet geeft daar toch wat houvast.
Dat dus! De islam heeft echt niet het patent op achterlijkheid en intolerantie.

In de Koran staat echt niet: "Gij zult meisjes lastig vallen en telefoons jatten in een Nederlands zwembad".
(Dat had Mohammed wel meteen gekwalificeerd als echte profeet :mrgreen: )

Het gaat om een samenloop van omstandigheden. Ze zijn de meest gehate groep binnen de samenleving, groeien op in armoede, in een gezin waar de juiste skills ontbreken om iemand klaar te stomen voor de Nederlandse maatschappij, in een wijk met allemaal gezinnen waar hetzelfde speelt en bepaalde culturele eigenschappen werken niet mee.

Dan kun je mensen de schuld geven van één of meerdere van die factoren, dat versterkt dan weer de eerste en als gevolg daarvan vaak ook de tweede.

Investeren in politie, jeugdzorg, armoedebestrijding en onderwijs is wat moet gebeuren om die cirkel te doorbreken. Dat geldt ook echt niet alleen voor de Marokkaanse jeugd. Oa ook bij de Nederlanders dreigen er hordes buiten de boot te gaan vallen.

Rechts denkt dat vooral via de Politie te kunnen oplossen. Dat gaat het probleem alleen naar groter maken. Als je denkt dat je het alleen met de politie gaat redden, hoef je maar naar de VS te kijken om te zien dat dat niet gaat werken.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 25 jul 2024 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8870
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 25 jul 2024 08:08

lugosi schreef: 25 jul 2024 07:47
klaastuin schreef: 24 jul 2024 20:44
Denk je echt dat dat gaat helpen? Voor wie nu nog twijfelt aan klimaatverandering gaat m.i. geen enkele uitleg helpen.
Twijfel is de basis van de wetenschappelijke methode.
Ik twijfel er niet aan dat het gedrag,normen en waarden niet weer op niveau gaat komen.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gesloten