Ga je KvK-nummer dan maar vast aanvragen...
Soms niet heel blij met mijn nieuwe fiets - of ben ik een dinosaurus?
-
- Forum-lid
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 12 feb 2024 15:29
Bedankt voor de feedbackscottpch64 schreef: ↑11 okt 2024 07:16Hij heeft er nu zo'n 4 ritten mee gereden en schakelt probleemloos.Vangalo74 2.0 schreef: ↑10 okt 2024 15:45En wat zijn de ervaringen met de wireless groep van campa?scottpch64 schreef: ↑10 okt 2024 15:02 Campa Superrecord wireless!!
Maatje van me kreeg een Pinarello F met superrecord wireless te leen van Knoops Mierlo afgelopen weken, daar hij een nieuwe Pina wil kopen maar alleen met Campa wireless erop.
Geen Sram, geen Shimi, op een Pina hoort Campa vindt hij. Wel straks €15000,- lichter...
Heb er een paar keer achter gereden en wat opvalt is dat de achterderrie een flinke dikke jongen is.
Over die €15000,-, ze zijn met z'n 2en, nog geen kinderen, een eigen zaak en hij boert goed.
Zijn motto is 1x een superfiets aanschaffen die hij altijd al heeft willen hebben en daar lang van genieten!
Hij rijdt nu al een paar jaar op een S5 van Cervelo, 2ehands aangeschaft van Team Sunweb met Ultegra Di2.
Prima toch? Over mijn Supersix heb ik 9 maanden gedaan. Mijn RAAW Madonna een maand of 4, en over de Vpace van de mini en half jaar (dat is langer dan dat het duurde voordat hij zijn frame kapot sprong...). Dat is exclusief het eeuwige twijfelen van te voren over wat ik nou eigenlijk k wil. Misschien ook wel de reden dat ik gemiddeld zeker 10 jaar met dezelfde fiets doe?scottpch64 schreef: ↑11 okt 2024 09:58 Je kan wel goedkoper uit zijn wanneer je 'm zelf samenstelt en opbouwt, maar dan moet je de opbouw uitsmeren over een paar maanden en wachten op evt. koopjes...
Het zoeken naar de juiste onderdelen voor een redelijke prijs is deel van de lol.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13690
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dan wordt het nog goedkoper.
Ik heb het in 4 weken bij elkaar gehaald.
En dat was meer keuzes maken dan op koopjes wachten.
Ik heb het in 4 weken bij elkaar gehaald.
En dat was meer keuzes maken dan op koopjes wachten.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40019
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dit dus. Alleen al daarom is het belachelijk wat sommige fabrikanten voor hun topmodellen vragen. Zelfs als je de adviesprijzen rekent kom je amper op die vraagprijs.
Dit was de ultieme fuckup: https://www.specialized.com/nl/nl/s-wor ... 521-184161
Die SoL collectie had een meerprijs die niet te verantwoorden was door de andere afmontage tov de normale Sworks.
(https://www.specialized.com/nl/nl/s-wor ... 620-199463)
Een ceramische BB en nog wat details anders, goed zoeken.
En dan het meest grappige: mensen kochten het gewoon. "Help mij alstublieft van mijn geld af!!"
Less is bore
Shimano heeft geen fragiele palletjes waarachter de batterij vastklikt.Beam me up, Scotty schreef: ↑10 okt 2024 15:25 Gelijkwaardig is iets anders dan geen voordelen. Die fragiele draadjes heeft Sram niet, je kunt hun accu's uitwisselen en het ziet er veel beter uit. Gelukkig valt er wat te kiezen.
Gelukkig zelf geen ervaring mee, maar al aantal keer gelezen van mensen met dit probleem, mag je hele derailleur omwisselen.
Allemaal begrijpelijk, alleen 'rijst alles de pan uit', die Pina van € 15.000 die je in de winkel koopt wordt fabriek af misschien voor € 2.500 verkocht terwijl fabriek zijn kostprijs dan misschien € 1.250 zal bedragen want het frame kost in China voor hem nog minder dan € 500. Bovenop die € 2.500 komen dan de transportkosten, kosten tussenpersonen, douanekosten, importeur etc. om uiteindelijk door de winkel ingekocht te worden voor € 7.500. Het is het verdienmodel, met handel valt het meeste geld te verdienen, niet met hard werken.daniel1975 schreef: ↑11 okt 2024 11:48Is toch ook logisch?kxlight schreef: ↑11 okt 2024 11:44Is nog steeds zo.Orlok schreef: ↑11 okt 2024 11:03 Mijn ogen zijn open gegaan toen ik op ong. 19 jarige leeftijd in een magazijn van een groot warenhuis ben gaan werken (voor verblijfs- en werkvergunning in Frankrijk) toen ik ook inzage kreeg in inkoopfacturen. Alle artikelen werden voor de helft van de verkoopprijs ingekocht, zelfs die bestemd waren voor de uitverkoop.!
Inmiddels is dat dan wel meer dan 50 jaar geleden maar kan mij niet indenken dat dat nu anders is, integendeel denk dat het nu zelfs nog minder is dan de helft van de inkoopprijs en dan moet de tussenhandel en fabrikant er ook nog aan verdienen.
Van die marge moet personeel betaald worden, afschrijvingen, huur/hypotheek en dan wil de ondernemer ook nog wat verdienen.
Ook al had ik het geld daarvoor geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om die Pina voor € 15.000 of 2022 S-Works Tarmac SL7 voor € 16.000 te kopen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ja, waar is de tijd gebleven, dat als je een nieuwe fiets wilde je eerst een frame koos, vervolgens de groep en de wielen. Daarna pedalen, zadel en stuur en een bijpassend stuurlint natuurlijk. Dat was bij het kopen al genieten. Nu hebben veel merken allemaal hun eigen merk wielen, stuur enz. Je weet dus niet wat voor kwaliteit dat is en wat de bocht van het stuur is en hoe breed het zadel is.
Maar ja het zal mijn tijd wel duren als ouwe zak.
Maar ja het zal mijn tijd wel duren als ouwe zak.
prj
Als ik lees: "Duisternis, Licht & Snelheid - drie elementen die zo verweven zijn dat ze niet zonder elkaar kunnen. Niets in het universum beweegt sneller dan het licht, maar ervoor en erna is constante duisternis. Geïnspireerd door deze wisselwerking en de futuristische landschappen waar onze rijders doorheen rijden, is de Speed of Light-collectie even verweven - fiets en uitrusting worden één - om onze meest verbluffende collectie ooit te creëren.daniel1975 schreef: ↑11 okt 2024 15:15Dit dus. Alleen al daarom is het belachelijk wat sommige fabrikanten voor hun topmodellen vragen. Zelfs als je de adviesprijzen rekent kom je amper op die vraagprijs.
Dit was de ultieme fuckup: https://www.specialized.com/nl/nl/s-wor ... 521-184161
Die SoL collectie had een meerprijs die niet te verantwoorden was door de andere afmontage tov de normale Sworks.
(https://www.specialized.com/nl/nl/s-wor ... 620-199463)
Een ceramische BB en nog wat details anders, goed zoeken.
En dan het meest grappige: mensen kochten het gewoon. "Help mij alstublieft van mijn geld af!!"
Waarom zou je moeten kiezen tussen aerodynamica en gewicht, of tussen rijkwaliteit en snelheid? Het is simpel, dat zou je niet moeten doen. Betreed de nieuwe Tarmac - klim op de lichtste fiets die de UCI toestaat en daal vervolgens in een recordtijd af. We hebben onze meest geavanceerde technologieën van onze FreeFoil Shape Library gebruikt, om een geheel nieuw Rider-First Engineered ™ frame te leveren die geen compromissen kent. De dagen van opoffering tussen "aero" en "lichtgewicht" fietsen zijn voorbij - de geheel nieuwe Tarmac is de snelste racefiets ooit. “One bike to rule them all”.
Om het snelste frame ter wereld compleet te maken, volstaan alleen de beste componenten - daarom is er gekozen voor SRAM's RED eTap AXS 12-speed groep met vermogensmeter en Roval's nieuwe CLX Rapide-wielen, met hun uitzonderlijke stabiliteit en aerodynamische vaardigheden. De S-Works Tarmac is een topmodel racemachine van 6,8kg, direct uit de doos." zit mijn beeldscherm volgeproest.
Dat kan nog steeds. Ik heb, alles bij elkaar, behoorlijk wat tijd en kilometers gestoken in mijn zoektocht. En als ik de spullen, ruimte, geduld en vaardigheden had, zou ik het ook nog zelf in elkaar zetten. Helaas heb ik een behoorlijk gebrek aan een groot deel daarvan, dus laat ik het in elkaar zetten over aan iemand die het allemaal wel heeft.
Time is (almost) on my site