Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Soms niet heel blij met mijn nieuwe fiets - of ben ik een dinosaurus?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 11 okt 2024 12:49

N.eelis schreef: 11 okt 2024 12:19
kxlight schreef: 11 okt 2024 11:54 Eens, maar als je voor 3800 euro een DA groep koopt moet je niet nog 70 €/u voor opbouw op frame erbij rekenen... als je net 1600 euro marge hebt binnengeharkt.
Als die marge er op zit ga ik morgen nog beginnen als FM.
Ga je KvK-nummer dan maar vast aanvragen...

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 11 okt 2024 12:51

Overigens zijn die marges blijkbaar nodig... want het doet me herinneren aan een aloud grapje.... "hoe bereik je 1 miljoen met een fietsenzaak.... begin met 2 miljoen"

Vangalo74 2.0
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 feb 2024 15:29

Vangalo74 2.0 11 okt 2024 13:12

scottpch64 schreef: 11 okt 2024 07:16
Vangalo74 2.0 schreef: 10 okt 2024 15:45
scottpch64 schreef: 10 okt 2024 15:02 Campa Superrecord wireless!!
Maatje van me kreeg een Pinarello F met superrecord wireless te leen van Knoops Mierlo afgelopen weken, daar hij een nieuwe Pina wil kopen maar alleen met Campa wireless erop.
Geen Sram, geen Shimi, op een Pina hoort Campa vindt hij. Wel straks €15000,- lichter...
En wat zijn de ervaringen met de wireless groep van campa?
Hij heeft er nu zo'n 4 ritten mee gereden en schakelt probleemloos.
Heb er een paar keer achter gereden en wat opvalt is dat de achterderrie een flinke dikke jongen is.
Over die €15000,-, ze zijn met z'n 2en, nog geen kinderen, een eigen zaak en hij boert goed.
Zijn motto is 1x een superfiets aanschaffen die hij altijd al heeft willen hebben en daar lang van genieten!
Hij rijdt nu al een paar jaar op een S5 van Cervelo, 2ehands aangeschaft van Team Sunweb met Ultegra Di2.
Bedankt voor de feedback

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9218
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 okt 2024 13:14

scottpch64 schreef: 11 okt 2024 09:58 Je kan wel goedkoper uit zijn wanneer je 'm zelf samenstelt en opbouwt, maar dan moet je de opbouw uitsmeren over een paar maanden en wachten op evt. koopjes... ;)
Prima toch? Over mijn Supersix heb ik 9 maanden gedaan. Mijn RAAW Madonna een maand of 4, en over de Vpace van de mini en half jaar (dat is langer dan dat het duurde voordat hij zijn frame kapot sprong...). Dat is exclusief het eeuwige twijfelen van te voren over wat ik nou eigenlijk k wil. Misschien ook wel de reden dat ik gemiddeld zeker 10 jaar met dezelfde fiets doe?
Het zoeken naar de juiste onderdelen voor een redelijke prijs is deel van de lol.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13765
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 11 okt 2024 13:49

Dan wordt het nog goedkoper.
Ik heb het in 4 weken bij elkaar gehaald.
En dat was meer keuzes maken dan op koopjes wachten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40158
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 okt 2024 15:15

kxlight schreef: 11 okt 2024 11:54 Eens, maar als je voor 3800 euro een DA groep koopt moet je niet nog 70 €/u voor opbouw op frame erbij rekenen... als je net 1600 euro marge hebt binnengeharkt.
Dit dus. Alleen al daarom is het belachelijk wat sommige fabrikanten voor hun topmodellen vragen. Zelfs als je de adviesprijzen rekent kom je amper op die vraagprijs.
Dit was de ultieme fuckup: https://www.specialized.com/nl/nl/s-wor ... 521-184161
Die SoL collectie had een meerprijs die niet te verantwoorden was door de andere afmontage tov de normale Sworks.
(https://www.specialized.com/nl/nl/s-wor ... 620-199463)
Een ceramische BB en nog wat details anders, goed zoeken.

En dan het meest grappige: mensen kochten het gewoon. "Help mij alstublieft van mijn geld af!!"
Less is bore

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5307
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 11 okt 2024 15:28

Beam me up, Scotty schreef: 10 okt 2024 15:25 Gelijkwaardig is iets anders dan geen voordelen. Die fragiele draadjes heeft Sram niet, je kunt hun accu's uitwisselen en het ziet er veel beter uit. Gelukkig valt er wat te kiezen.
Shimano heeft geen fragiele palletjes waarachter de batterij vastklikt.
Gelukkig zelf geen ervaring mee, maar al aantal keer gelezen van mensen met dit probleem, mag je hele derailleur omwisselen.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6134
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 11 okt 2024 15:37

daniel1975 schreef: 11 okt 2024 11:48
kxlight schreef: 11 okt 2024 11:44
Orlok schreef: 11 okt 2024 11:03 Mijn ogen zijn open gegaan toen ik op ong. 19 jarige leeftijd in een magazijn van een groot warenhuis ben gaan werken (voor verblijfs- en werkvergunning in Frankrijk) toen ik ook inzage kreeg in inkoopfacturen. Alle artikelen werden voor de helft van de verkoopprijs ingekocht, zelfs die bestemd waren voor de uitverkoop.!
Inmiddels is dat dan wel meer dan 50 jaar geleden maar kan mij niet indenken dat dat nu anders is, integendeel denk dat het nu zelfs nog minder is dan de helft van de inkoopprijs en dan moet de tussenhandel en fabrikant er ook nog aan verdienen. :roll: :lol: ;)
Is nog steeds zo.
Is toch ook logisch?
Van die marge moet personeel betaald worden, afschrijvingen, huur/hypotheek en dan wil de ondernemer ook nog wat verdienen.
Allemaal begrijpelijk, alleen 'rijst alles de pan uit', die Pina van € 15.000 die je in de winkel koopt wordt fabriek af misschien voor € 2.500 verkocht terwijl fabriek zijn kostprijs dan misschien € 1.250 zal bedragen want het frame kost in China voor hem nog minder dan € 500. Bovenop die € 2.500 komen dan de transportkosten, kosten tussenpersonen, douanekosten, importeur etc. om uiteindelijk door de winkel ingekocht te worden voor € 7.500. Het is het verdienmodel, met handel valt het meeste geld te verdienen, niet met hard werken. 🙂

Ook al had ik het geld daarvoor geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om die Pina voor € 15.000 of 2022 S-Works Tarmac SL7 voor € 16.000 te kopen. 😉
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

prjz
Forum-lid
Berichten: 1566
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 11 okt 2024 16:09

Ja, waar is de tijd gebleven, dat als je een nieuwe fiets wilde je eerst een frame koos, vervolgens de groep en de wielen. Daarna pedalen, zadel en stuur en een bijpassend stuurlint natuurlijk. Dat was bij het kopen al genieten. Nu hebben veel merken allemaal hun eigen merk wielen, stuur enz. Je weet dus niet wat voor kwaliteit dat is en wat de bocht van het stuur is en hoe breed het zadel is.
Maar ja het zal mijn tijd wel duren als ouwe zak.
prj

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 11 okt 2024 17:44

daniel1975 schreef: 11 okt 2024 15:15
kxlight schreef: 11 okt 2024 11:54 Eens, maar als je voor 3800 euro een DA groep koopt moet je niet nog 70 €/u voor opbouw op frame erbij rekenen... als je net 1600 euro marge hebt binnengeharkt.
Dit dus. Alleen al daarom is het belachelijk wat sommige fabrikanten voor hun topmodellen vragen. Zelfs als je de adviesprijzen rekent kom je amper op die vraagprijs.
Dit was de ultieme fuckup: https://www.specialized.com/nl/nl/s-wor ... 521-184161
Die SoL collectie had een meerprijs die niet te verantwoorden was door de andere afmontage tov de normale Sworks.
(https://www.specialized.com/nl/nl/s-wor ... 620-199463)
Een ceramische BB en nog wat details anders, goed zoeken.

En dan het meest grappige: mensen kochten het gewoon. "Help mij alstublieft van mijn geld af!!"
Als ik lees: "Duisternis, Licht & Snelheid - drie elementen die zo verweven zijn dat ze niet zonder elkaar kunnen. Niets in het universum beweegt sneller dan het licht, maar ervoor en erna is constante duisternis. Geïnspireerd door deze wisselwerking en de futuristische landschappen waar onze rijders doorheen rijden, is de Speed of Light-collectie even verweven - fiets en uitrusting worden één - om onze meest verbluffende collectie ooit te creëren.

Waarom zou je moeten kiezen tussen aerodynamica en gewicht, of tussen rijkwaliteit en snelheid? Het is simpel, dat zou je niet moeten doen. Betreed de nieuwe Tarmac - klim op de lichtste fiets die de UCI toestaat en daal vervolgens in een recordtijd af. We hebben onze meest geavanceerde technologieën van onze FreeFoil Shape Library gebruikt, om een geheel nieuw Rider-First Engineered ™ frame te leveren die geen compromissen kent. De dagen van opoffering tussen "aero" en "lichtgewicht" fietsen zijn voorbij - de geheel nieuwe Tarmac is de snelste racefiets ooit. “One bike to rule them all”.

Om het snelste frame ter wereld compleet te maken, volstaan alleen de beste componenten - daarom is er gekozen voor SRAM's RED eTap AXS 12-speed groep met vermogensmeter en Roval's nieuwe CLX Rapide-wielen, met hun uitzonderlijke stabiliteit en aerodynamische vaardigheden. De S-Works Tarmac is een topmodel racemachine van 6,8kg, direct uit de doos.
" zit mijn beeldscherm volgeproest.

chris80
Forum-lid
Berichten: 1283
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 11 okt 2024 17:46

Wat een pakkende tekst, ik zou er gelijk 1 kopen 🤣

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1111
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 11 okt 2024 18:44

prjz schreef: 11 okt 2024 16:09 Ja, waar is de tijd gebleven, dat als je een nieuwe fiets wilde je eerst een frame koos, vervolgens de groep en de wielen. Daarna pedalen, zadel en stuur en een bijpassend stuurlint natuurlijk. Dat was bij het kopen al genieten.
Dat kan nog steeds. Ik heb, alles bij elkaar, behoorlijk wat tijd en kilometers gestoken in mijn zoektocht. En als ik de spullen, ruimte, geduld en vaardigheden had, zou ik het ook nog zelf in elkaar zetten. Helaas heb ik een behoorlijk gebrek aan een groot deel daarvan, dus laat ik het in elkaar zetten over aan iemand die het allemaal wel heeft.
Time is (almost) on my site, 3 more days

Plaats reactie