Dit was het idee:

De eerste versie kwamen we er achter dat we de ronding van de bovenbuis er in moesten krijgen, dus goed meten om de ronding goed over te brengen in het ontwerp. Hij moest ook breder voor goede ondersteuning van de bidonhouder.

De tweede versie was direct goed qua ronding en de breedte ook..toch zaten de kabels teveel in de weg en kwam de bidon ook erg laag onder mijn armen wat minder aerodynamisch is...

De derde versie werd een stuk hoger. Hierdoor konden we ook een aansluiting realiseren onder de armpads. Dit zou extra stevigheid geven. Ik had wel een foutje gemaakt met het meten, omdat de houder nu tegen de brug aan kwam. Met een zaagje heb ik het prototype wat ingesneden zodat ik alsnog verder kon met passen.

Het begint er al op te lijken. Er zijn nog een aantal kleine dingen die aangepast moeten worden (zoals het stuk tegen de brug aan) en we gaan de gaten voor de bevestiging aan de armpads mee laten printen, dat maakt het steviger dan zelf boren). Wederom dus goed meten..nog een keer meten en check check dubbel check. Ik bedacht ook dat het handig zou zijn om 2 extra gaten te laten printen op de juiste plek, zodat ik de armpads ook nog 1cm naar voren kan schuiven en er ook een spacer van 1cm dik te laten ontwerpen zodat ik ook nog altijd de armpads 1cm kan verhogen mocht ik dat willen.

Dit is nu uiteindelijk de laatste versie met daarbij de spacer van 1cm. Onderin bij de aansluiting is ruimte gelaten voor een ring zodat de bout niet in het plastic kan snijden.

De gaten zaten ook precies goed, zodat ik ze met een schroef en boutje kon bevestigen aan de armpads. Het kan nu echt geen kant meer op.

Aan de onderkant is precies de maat van deze schroefdraadbusjes gemaakt, zodat die er precies inpassen. Aan de bovenkant gaan dan RVS inbusboutjes waarmee de bidonhouders op zijn plek worden gehouden. Die busjes worden er ingetrokken door de bout dus kan geen kant op.

Nu de boel nog in de primer en zwarte lak om goed te beschermen. Ben benieuwd hoe het straks rijdt. Het is sowieso een mooi proces om met de juiste mensen van een idee tot eindresultaat te komen. Qua geld kan het sowieso uit, want zo'n printje kost zo'n 5 euro aan materiaal.