Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Commentaar op commentaar

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 mar 2025 21:15

kxlight schreef: 31 mar 2025 16:23 In de volksmond hier hebben we het wel over belgische bonbons of pralines... maar voor de goede orde zijn dat nou vlaamse of waalse?
En je kunt ook nog de bons krijgen…. :mrgreen:
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 31 mar 2025 21:49

Dubbeldekker schreef: 31 mar 2025 20:21
Orlok schreef: Ik tel er maar drie….
Dat zegt dan veel over je kennis op dit gebied.
Vlaams
Frans
Duits
En het Brusselse gewest wat technisch gezien twee-talig is.

Dat betekent dat je in Brussel alle naambordjes, formulieren etc. In zowel Nederlands als Frans zou moeten zien.
In de praktijk blijkt dat nogweleens een probleem te zijn maar officieel heeft België dus 4 taalgebieden.

Ook hierbij: lees je eens in! Net als over de prijzen van brood in Frankrijk (39 cent voor een baguette)
Vlaams is geen officiële taal. 😉
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 31 mar 2025 22:01

CampaYolo schreef: 31 mar 2025 20:56 En hoe zit t dan met met Bavikhove?
Mensen van daar worden standaard altijd ondertiteld door de VRT heb ik vernomen.

Maar goed we dwalen af.
Van mij mag t wel hoor, al het geneuzel rondom de voorjaarskoersen.
Voorbeschouwinkje hier, podcastje daar en de media vol met elke scheet die er gelaten wordt.
Bij tijd en wijle best vermakelijk, maar al te veel waarde moet je er ook weer niet aan hechten.
Westvlaams moet ook in Vlaanderen ondertiteld worden ja.
Plat Antwerps kunnen ze nog volgen maar de taal van Harelbeke is nog steeds lastig 😉
Adversity is the Catalyst of Change

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 31 mar 2025 22:34

Vanavond een speciale Vive le velo in het kader van de aanstaande ronde van Vlaanderen. De hele week nog trouwens.
Maar ik was wel enigszins verbaasd over de aanwezigheid van Tom Waes aldaar…. Blijkbaar zijn eerste tv optreden na zijn crash en hij kwam toch wat ongemakkelijk over.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 31 mar 2025 22:48

Orlok schreef: 31 mar 2025 21:49
Orlok schreef: Ik tel er maar drie….
Vlaams
Frans
Duits

Dat betekent dat je in Brussel alle naambordjes, formulieren etc. In zowel Nederlands als Frans zou moeten zien.
In de praktijk blijkt dat nogweleens een probleem te zijn maar officieel heeft België dus 4 taalgebieden.

Ook hierbij: lees je eens in! Net als over de prijzen van brood in Frankrijk (39 cent voor een baguette)
Kwestie van definitie. Het is inderdaad geen officiële taal maar eerder een dialect van het Nederlands.
Maar in Vlaanderen wordt Nederlands gesproken en het taalgebied waar Nederlands wordt gesproken in België noemt men het Vlaamstalige gebied.
En daarnaast heb je dus nog drie andere taalgebieden in België.

Ik heb het zelf niet verzonnen hoor! Het is gewoon een feit.
Net als de prijs van stokbrood in Frankrijk

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 01 apr 2025 00:00

geeuw

fatmodul
Forum-lid

fatmodul 01 apr 2025 06:58

Dubbeldekker schreef: 31 mar 2025 22:48
Orlok schreef: 31 mar 2025 21:49

Vlaams
Frans
Duits

Kwestie van definitie. Het is inderdaad geen officiële taal maar eerder een dialect van het Nederlands.
Maar in Vlaanderen wordt Nederlands gesproken en het taalgebied waar Nederlands wordt gesproken in België noemt men het Vlaamstalige gebied.
En daarnaast heb je dus nog drie andere taalgebieden in België.

Ik heb het zelf niet verzonnen hoor! Het is gewoon een feit.
Net als de prijs van stokbrood in Frankrijk
Nee hoor, dat is geen feit, dat is gewoon het Nederlandstalige gebied en wordt ook zo genoemd. Nog nooit gehoord dat iemand het het vlaamstalig gebied noemt.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 01 apr 2025 08:54

Dubbeldekker schreef: 31 mar 2025 22:34 Maar ik was wel enigszins verbaasd over de aanwezigheid van Tom Waes aldaar…. Blijkbaar zijn eerste tv optreden na zijn crash en hij kwam toch wat ongemakkelijk over.
Ik hoop dat hij zich te pletter schaamt (als ik het las in het nieuws deed hij dat ook). En ja, dat is ongemakkelijk. Dat lijkt me normaal, terecht, en geeft in ieder geval aan dat hij zelf ook snapt dat het niet ok was. Gelukkig zijn er geen doden gevallen en was hij er zelf het beroerdst aan toe (niet dat ik hem dat gun, maar liever de veroorzaker dan een willekeurige andere persoon)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 apr 2025 09:09

Ik ben blij dat onze vlaamse vrienden er minder krampachtig mee om gaan dan hier in NL. Ja het was oerstom, ja als publiek figuur heb je ook een voorbeeldfunctie. Maar ben benieuwd of alle criticasters nooit een glas teveel hebben gedronken voor het rijden of iets anders stoms.
In NL wordt je carrière gesloopt zonder proces (Borsato na 4 jr nog steeds geen zaak of bewijs) of omdat de woke-groepering niet tegen een (misschien wat té) gedreven fanatieke werkethos kunnen (Van Nieuwkerk).
Dus hulde dat TW weer zijn werk op kan pakken.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 01 apr 2025 09:18

Gelukkig reed hij alleen de auto in de prak en deels zichzelf. Ik wil over zoiets best krampachtig doen als je het zo wilt noemen. Ach toch maar een klein beetje teveel alcohol. Je kunt het vergoelijken met "een glas teveel".

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 apr 2025 09:25

Zeker niet, was oerstom en veel te veel.
Maar die publieke afstraffingen anno nu zijn niets beter dan de schandpalen uit de Middeleeuwen. Jij en ik zouden ook weer aan het werk mogen na onze straf te hebben ontvangen.

fatmodul
Forum-lid

fatmodul 01 apr 2025 09:28

daniel1975 schreef: 01 apr 2025 09:09 Ik ben blij dat onze vlaamse vrienden er minder krampachtig mee om gaan dan hier in NL. Ja het was oerstom, ja als publiek figuur heb je ook een voorbeeldfunctie. Maar ben benieuwd of alle criticasters nooit een glas teveel hebben gedronken voor het rijden of iets anders stoms.
In NL wordt je carrière gesloopt zonder proces (Borsato na 4 jr nog steeds geen zaak of bewijs) of omdat de woke-groepering niet tegen een (misschien wat té) gedreven fanatieke werkethos kunnen (Van Nieuwkerk).
Dus hulde dat TW weer zijn werk op kan pakken.
Wat heeft met een glas teveel achter het stuur in vredesnaam met woke te maken. Dat vergoeilijken van drankmisbruik en met alcohol rijden is echt kwalijk. Soms is het gewoon tijd om iets dat al nooit mocht ook daadwerkelijk zo te benoemen in plaats het meesmuilend met de mantel der liefde te bedekken. Is dat woke? Dacht het niet.
En neen, nog nooit met een glas teveel op gaan rijden om je vraag te beantwoorden.

Edit: dit staat los van tweede kansen die eenieder verdient.
Laatst gewijzigd door fatmodul op 01 apr 2025 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie