En je kunt ook nog de bons krijgen….

Fiets Magazine nr. 5-2025 (incl. de zomer special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Vlaams is geen officiële taal.Dubbeldekker schreef: ↑31 mar 2025 20:21Dat zegt dan veel over je kennis op dit gebied.Orlok schreef: Ik tel er maar drie….
Vlaams
Frans
Duits
En het Brusselse gewest wat technisch gezien twee-talig is.
Dat betekent dat je in Brussel alle naambordjes, formulieren etc. In zowel Nederlands als Frans zou moeten zien.
In de praktijk blijkt dat nogweleens een probleem te zijn maar officieel heeft België dus 4 taalgebieden.
Ook hierbij: lees je eens in! Net als over de prijzen van brood in Frankrijk (39 cent voor een baguette)
Westvlaams moet ook in Vlaanderen ondertiteld worden ja.CampaYolo schreef: ↑31 mar 2025 20:56 En hoe zit t dan met met Bavikhove?
Mensen van daar worden standaard altijd ondertiteld door de VRT heb ik vernomen.
Maar goed we dwalen af.
Van mij mag t wel hoor, al het geneuzel rondom de voorjaarskoersen.
Voorbeschouwinkje hier, podcastje daar en de media vol met elke scheet die er gelaten wordt.
Bij tijd en wijle best vermakelijk, maar al te veel waarde moet je er ook weer niet aan hechten.
Kwestie van definitie. Het is inderdaad geen officiële taal maar eerder een dialect van het Nederlands.Orlok schreef: ↑31 mar 2025 21:49Vlaams is geen officiële taal.Dubbeldekker schreef: ↑31 mar 2025 20:21Dat zegt dan veel over je kennis op dit gebied.Orlok schreef: Ik tel er maar drie….
Vlaams
Frans
Duits
Dat betekent dat je in Brussel alle naambordjes, formulieren etc. In zowel Nederlands als Frans zou moeten zien.
In de praktijk blijkt dat nogweleens een probleem te zijn maar officieel heeft België dus 4 taalgebieden.
Ook hierbij: lees je eens in! Net als over de prijzen van brood in Frankrijk (39 cent voor een baguette)![]()
Nee hoor, dat is geen feit, dat is gewoon het Nederlandstalige gebied en wordt ook zo genoemd. Nog nooit gehoord dat iemand het het vlaamstalig gebied noemt.Dubbeldekker schreef: ↑31 mar 2025 22:48Kwestie van definitie. Het is inderdaad geen officiële taal maar eerder een dialect van het Nederlands.Orlok schreef: ↑31 mar 2025 21:49Vlaams is geen officiële taal.Dubbeldekker schreef: ↑31 mar 2025 20:21
Dat zegt dan veel over je kennis op dit gebied.
Vlaams
Frans
Duits
Ook hierbij: lees je eens in! Net als over de prijzen van brood in Frankrijk (39 cent voor een baguette)![]()
Maar in Vlaanderen wordt Nederlands gesproken en het taalgebied waar Nederlands wordt gesproken in België noemt men het Vlaamstalige gebied.
En daarnaast heb je dus nog drie andere taalgebieden in België.
Ik heb het zelf niet verzonnen hoor! Het is gewoon een feit.
Net als de prijs van stokbrood in Frankrijk
Ik hoop dat hij zich te pletter schaamt (als ik het las in het nieuws deed hij dat ook). En ja, dat is ongemakkelijk. Dat lijkt me normaal, terecht, en geeft in ieder geval aan dat hij zelf ook snapt dat het niet ok was. Gelukkig zijn er geen doden gevallen en was hij er zelf het beroerdst aan toe (niet dat ik hem dat gun, maar liever de veroorzaker dan een willekeurige andere persoon)Dubbeldekker schreef: ↑31 mar 2025 22:34 Maar ik was wel enigszins verbaasd over de aanwezigheid van Tom Waes aldaar…. Blijkbaar zijn eerste tv optreden na zijn crash en hij kwam toch wat ongemakkelijk over.
Wat heeft met een glas teveel achter het stuur in vredesnaam met woke te maken. Dat vergoeilijken van drankmisbruik en met alcohol rijden is echt kwalijk. Soms is het gewoon tijd om iets dat al nooit mocht ook daadwerkelijk zo te benoemen in plaats het meesmuilend met de mantel der liefde te bedekken. Is dat woke? Dacht het niet.daniel1975 schreef: ↑01 apr 2025 09:09 Ik ben blij dat onze vlaamse vrienden er minder krampachtig mee om gaan dan hier in NL. Ja het was oerstom, ja als publiek figuur heb je ook een voorbeeldfunctie. Maar ben benieuwd of alle criticasters nooit een glas teveel hebben gedronken voor het rijden of iets anders stoms.
In NL wordt je carrière gesloopt zonder proces (Borsato na 4 jr nog steeds geen zaak of bewijs) of omdat de woke-groepering niet tegen een (misschien wat té) gedreven fanatieke werkethos kunnen (Van Nieuwkerk).
Dus hulde dat TW weer zijn werk op kan pakken.