Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Commentaar op commentaar

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 01 apr 2025 09:29

fatmodul schreef: 01 apr 2025 06:58
Dubbeldekker schreef: 31 mar 2025 22:48
Orlok schreef: 31 mar 2025 21:49
Vlaams is geen officiële taal. 😉
Kwestie van definitie. Het is inderdaad geen officiële taal maar eerder een dialect van het Nederlands.
Maar in Vlaanderen wordt Nederlands gesproken en het taalgebied waar Nederlands wordt gesproken in België noemt men het Vlaamstalige gebied.
En daarnaast heb je dus nog drie andere taalgebieden in België.

Ik heb het zelf niet verzonnen hoor! Het is gewoon een feit.
Net als de prijs van stokbrood in Frankrijk
Nee hoor, dat is geen feit, dat is gewoon het Nederlandstalige gebied en wordt ook zo genoemd. Nog nooit gehoord dat iemand het het vlaamstalig gebied noemt.
Vlaams is zeker geen dialect, het is een taalvariëteit. Vlaams wordt ook wel Belgisch-Nederlands of Zuid-Nederlands genoemd. Welke term gebruikt wordt hangt af van welk politiek effect men beoogt.
Naast het Vlaams bestaat het Noord-Nederlands; dit is de taalvariëteit die men in Nederland gebruikt.

De reden waaom Vlaams geen officiele term is waarmee de taal aangeduid wordt, is er een van politiek historische achtergrond, net als de reden waarom Belgen nog altijd rijden met witte nummerplaten met rode letters op hun wagen.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 01 apr 2025 09:32

CampaYolo schreef: 31 mar 2025 20:56 En hoe zit t dan met met Bavikhove?
Mensen van daar worden standaard altijd ondertiteld door de VRT heb ik vernomen.

..........
Als ik het goed heb is Eli Iserbyt van Bavikhove en wordt die niet ondertiteld door vrt.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 01 apr 2025 09:51

daniel1975 schreef: 01 apr 2025 09:25 Zeker niet, was oerstom en veel te veel.
Maar die publieke afstraffingen anno nu zijn niets beter dan de schandpalen uit de Middeleeuwen. Jij en ik zouden ook weer aan het werk mogen na onze straf te hebben ontvangen.
Echt geen idee wat het met werk van mij te doen zou hebben. Wat als er een bekende van je tussen de auto en de boom of vangrail zou zitten?

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 01 apr 2025 09:51

lugosi schreef: 01 apr 2025 09:29 Naast het Vlaams bestaat het Noord-Nederlands; dit is de taalvariëteit die men in Nederland gebruikt.
Dacht dat in NL ABN de variëteit, zoals je dat noemt, is die gesproken wordt.

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 01 apr 2025 10:01

lugosi schreef: 01 apr 2025 09:32
CampaYolo schreef: 31 mar 2025 20:56 En hoe zit t dan met met Bavikhove?
Mensen van daar worden standaard altijd ondertiteld door de VRT heb ik vernomen.

..........
Als ik het goed heb is Eli Iserbyt van Bavikhove en wordt die niet ondertiteld door vrt.
Kijk eens aan. Toch leuk om te horen dat het betoog van Gerrit Callewaert 15 jaar na dato gehoor heeft gekregen.

Voor mensen die Gerrit niet kennen:
https://youtu.be/X1heZeJSZIU?si=AczBopKBWDzp9GCu
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 01 apr 2025 10:42

:lol:
Geweldig
Adversity is the Catalyst of Change

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 01 apr 2025 10:45

Jans schreef: 01 apr 2025 09:51
Maar die publieke afstraffingen anno nu zijn niets beter dan de schandpalen uit de Middeleeuwen. Jij en ik zouden ook weer aan het werk mogen na onze straf te hebben ontvangen.
Echt geen idee wat het met werk van mij te doen zou hebben. Wat als er een bekende van je tussen de auto en de boom of vangrail zou zitten?
En als m’n kat een hond was zou ze blaffen
Adversity is the Catalyst of Change

hugovl
Forum-lid

hugovl 01 apr 2025 10:57

fatmodul schreef: 01 apr 2025 09:28
daniel1975 schreef: 01 apr 2025 09:09 Ik ben blij dat onze vlaamse vrienden er minder krampachtig mee om gaan dan hier in NL. Ja het was oerstom, ja als publiek figuur heb je ook een voorbeeldfunctie. Maar ben benieuwd of alle criticasters nooit een glas teveel hebben gedronken voor het rijden of iets anders stoms.
In NL wordt je carrière gesloopt zonder proces (Borsato na 4 jr nog steeds geen zaak of bewijs) of omdat de woke-groepering niet tegen een (misschien wat té) gedreven fanatieke werkethos kunnen (Van Nieuwkerk).
Dus hulde dat TW weer zijn werk op kan pakken.
Wat heeft met een glas teveel achter het stuur in vredesnaam met woke te maken. Dat vergoeilijken van drankmisbruik en met alcohol rijden is echt kwalijk. Soms is het gewoon tijd om iets dat al nooit mocht ook daadwerkelijk zo te benoemen in plaats het meesmuilend met de mantel der liefde te bedekken. Is dat woke? Dacht het niet.
En neen, nog nooit met een glas teveel op gaan rijden om je vraag te beantwoorden.

Edit: dit staat los van tweede kansen die eenieder verdient.
Daniel stelt volgens mij ook dat het "oerstom" is. Dus wie vergoelijkt hier het rijden met alcohol?
Het gaat hem (terecht imo) om de vraag, wanneer is een straf genoeg?
In dit geval zal denk ik niemand met een publiek figuur willen ruilen, die om wat voor reden dan ook en hoe stom zijn eigen gedrag ook is, wordt gekapitteld in de media.

Ik denk dat dat effect niet te onderschatten is, ook wat dat mentaal met mensen doet.

Ja het is een publiek figuur, ja de media mag daar iets van vinden. Maar het is wel helemaal anno nu dat vervolgens het gross van de mensen denkt dat ze hier ook nog even hun plasje over moeten doen. (Versterkt door de meningenfabriek die social media heet)

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 01 apr 2025 11:12

Dubbeldekker schreef: 01 apr 2025 10:45
Jans schreef: 01 apr 2025 09:51
En als m’n kat een hond was zou ze blaffen
Geweldig

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 01 apr 2025 11:23

Jans schreef: 01 apr 2025 09:18 Gelukkig reed hij alleen de auto in de prak en deels zichzelf. Ik wil over zoiets best krampachtig doen als je het zo wilt noemen. Ach toch maar een klein beetje teveel alcohol. Je kunt het vergoelijken met "een glas teveel".
Nou, de bestuurder van de botsabsorbeerder raakte ook gewond (licht). En Jans, je hebt gelijk, was niet een glas teveel. Er wordt gesproken over 14 glazen, dus dat zijn 12 a 13 teveel (alhoewel ik vind dat je gewoon niet moet drinken als je rijdt).

Ik vind inderdaad niet dat je gecanceld hoeft te worden voor een fout (tot in bepaalde mate), maar door het stof lijkt me prima, en de ongemakkelijkheid van Waes is ook een vorm van door het stof gaan lijkt me.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 01 apr 2025 13:02

michiel831 schreef: 28 mar 2025 07:45
synapse schreef: 25 mar 2025 16:40 Ik weet niet of ik niet goed gekeken heb, maar ik kon Milaan San Remo alleen op Eurosport bekijken....
Veel keuze in commentaar had ik dan ook niet. Maar ik kijk sowieso meestal met weinig geluidvolume.

Worden de andere klassiekers wel door de NOS en de VRT uitgezonden of heeft Eurosport het alleenrecht?
Geen idee hoe oud je bent.

Maar mijn opa begon in zijn laatste jaren ook te klagen dat ze bij het journaal steeds zachter gingen praten.
Beetje late reactie, maar:
Ik ben stokoud, en slechthorend, maar je conclusie is het tegenovergestelde van wat ik bedoelde.
Ik zet het volume van de TV bij wielerkoersen altijd erg laag. En dus echt laag op stand 3 of 4.
Courir c'est mourir un peu

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 01 apr 2025 13:11

Overigens ging het tussen mijn voorlaatste en laatste post over heel veel dingen, maar nauwelijks over commentaar :mrgreen:
Courir c'est mourir un peu

Plaats reactie