Pagina 117 van 132

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 12 sep 2019 10:36
door daniel1975
Ja belachelijk. Wel veruit het beste verkrijgbaar.

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 12 sep 2019 10:44
door De Tukker
daniel1975 schreef: 12 sep 2019 10:36 Ja belachelijk. Wel veruit het beste verkrijgbaar.
...het beste verkrijgbaar, betekent dit dat er veel winkels mee vol liggen omdat 'ie door zijn prijs nauwelijks wordt verkocht? :lol:

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 12 sep 2019 12:40
door RVV
daniel1975 schreef: 12 sep 2019 09:18 Haha, nee hoor.
Hard fietsen met er SP is niet moeilijk; kwestie van een sterke motor en (met name!!) het juiste traject.
Niet meer patserig dan een willekeurig “vandaag gefietst topic” ;-) :P

Het is alleen heel erg grappig om regelmatig te zien dat gebruikers van andere merken SP’s roepen dat ze net zo snel zijn. Dat is gewoon pertinent niet zo.
Wil niet zeggen dat die andere fietsen minder zijn. Vaak goedkoper en soms juist beter afgemonteerd.
Beste koplamp nu goedgekeurd verkrijgbaar is de Supernova M99 Pro: zit alleen op de ST5, maar ook op verschillende andere merken die duidelijk goedkoper zijn. Misser dat die niet op de ST3 zit bijvoorbeeld.
Trek heeft nu bijv met de Allant+ serie een supermooi licht frame op de markt gezet, maar helaas slechts 350W.
Kan bij Stromer ook nog wel wat dingen verzinnen hoor:
- de M99 pro lamp ook op de iets lagere modellen
- 30kg is wel heel zwaar
- langere spatborden (levendige handel in 3d geprintte verlengers nu)
- andere cassette opties (gewoon good old 10sp voor maximale uitwisselbaarheid)
- tubeless ready velgen
- negatieve stuurpen in assortiment opnemen (je vangt nu veel wind)
Ik plaag maar ;-)

Verder vind ik het wel interessante materie om te lezen ook al behoor ik niet tot de doelgroep. Zo leer je weer wat

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 12 sep 2019 13:18
door daniel1975
I know, vandaar de knipoog ;-)

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 14 sep 2019 22:22
door supermasj
gene schreef: 11 sep 2019 20:37 Meeste fabrikanten denken er duidelijk anders over en kiezen voor de middenmotor.
Dat is mogelijk. Maar als je naar de verkoopcijfers in België kijkt (waarschijnlijk de grootste speed-pedelec markt ter wereld), zie je dat de consument - ondanks de veel duurdere aanschafprijs - duidelijk voor de fiets met achterwielmotor kiest. Stromer is absoluut marktleider (2498 exemplaren in de eerste 6 maand van 2019). R&M verkoopt 1824 exemplaren, en een relatieve nieuwe speler als Klever (ook middenmotor) is met 520 stuks derde.

Ik heb een tijdje een speed-pedelec met Bosch middenmotor gehad, ik was echt blij toen die de deur uit was.

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 15 sep 2019 08:28
door alien
roos1 schreef: 29 aug 2019 18:20Ik rij al 2 jaar met een badass box om mijn sensor heen.
gene schreef: 30 aug 2019 00:21Ik heb de speedchip-S gemonteerd in een Bosch performance cx.
Alvin-94 schreef: 10 sep 2019 16:52Ik heb het hier laten doen (Bosch motor)
https://www.ebikeoutdoor.nl/techniek/tuning/
Ik nodig jullie van harte uit mij een keer aan te tikken met je brommert. Dan ga ik een paar weken in de tuin zitten en ga jij erachter komen wat ik per uur aan mijn opdrachtgevers factureer.

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 15 sep 2019 10:07
door roos1
En jij rijdt natuurlijk nooit te hard in de auto. Door rood met de fiets. Nooit een opgevoerd brommertje gehad. Altijd netjes binnen de lijntjes gekleurd.

Ga bij de politie werken. Dan kan je er iets van zeggen. Maar houd nu gewoon je mening voor je.

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 15 sep 2019 12:32
door MarkVeenstra
roos1 schreef: 15 sep 2019 10:07 En jij rijdt natuurlijk nooit te hard in de auto. Door rood met de fiets. Nooit een opgevoerd brommertje gehad. Altijd netjes binnen de lijntjes gekleurd.

Ga bij de politie werken. Dan kan je er iets van zeggen. Maar houd nu gewoon je mening voor je.
Ja precies, want alleen als je bij de politie werkt mag je hier een mening over hebben...ow en als je zelf de overtreding begaat natuurlijk, dan ook. :?

Zie deze mening nou maar als waarschuwing. Een bon voor te hard rijden, of door rood is voor jezelf, maar te overzien. Onverzekerd een ongeluk veroorzaken met lichamelijk letsel kan je eigen faillissement betekenen. En dát beseffen de meeste mensen nou net niet.

Beetje als die 2 Nederlandse youtubers die bij area51 veel te ver Amerikaans militair grondgebied oprijden en verwachtten dat 't niet zo erg zou zijn en het allemaal wel los zou lopen als ze gepakt gingen worden....

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 15 sep 2019 13:07
door Jans
roos1 schreef: 15 sep 2019 10:07 En jij rijdt natuurlijk nooit te hard in de auto. Door rood met de fiets. Nooit een opgevoerd brommertje gehad. Altijd netjes binnen de lijntjes gekleurd.

Ga bij de politie werken. Dan kan je er iets van zeggen. Maar houd nu gewoon je mening voor je.
Maar ik ben het wel met hem eens. Trouwens, als je je mening niet meer op een forum mag geven, wat blijft er dan nog over van een forum?

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 15 sep 2019 13:33
door daniel1975
alien schreef: 15 sep 2019 08:28 Dan ga ik een paar weken in de tuin zitten en ga jij erachter komen wat ik per uur aan mijn opdrachtgevers factureer.
Buitenaardse prijzen denk ik :mrgreen:

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 15 sep 2019 13:45
door RVV
Opzich heb ik geen probleem met het “opvoeren” van e bikes. Mits de bestuurder/fietser weet wat de mechanische grenzen van zijn fiets zijn en de fysieke grenzen van zijn eigen kunnen zijn. Dat laatste ontbreekt vaak door gebrek aan ervaring. Wielrenners zullen dat probleem niet kennen. Speed pedelecs opvoeren naar 60 plus vind ik wel uitermate onverstandig.

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 15 sep 2019 13:50
door daniel1975
Vergis je niet; een “stadsfiets” heeft geen geometrie om 45km/u te rijden. Dat is echt wel een wezenlijk verschil. Ik zie ook mensen met creaties rondrijden op een Stromer (verhoogde stuurpen, stevige riserbar, soms zelfs nog verhogende bar-end) waardoor ook die onvoldoende onder controle is imho.
Bij zulke snelheden heb je m.i. een relatief laag zwaartepunt nodig en een goede drukverdeling over de wielen.