Natuurlijk kan het nog steeds bij de echte racefietspecialisten. Maar net als jij eerst zelf zoeken naar dingen als wielen en stuur maakte het leuk. Ik heb de laatste tijd ook gekeken naar een nieuwe fiets, maar bij bijvoorbeeld Ridley en Giant zijn het allemaal eigen onderdelen, dus laat maar zitten.Slowracer schreef: ↑11 okt 2024 18:44Dat kan nog steeds. Ik heb, alles bij elkaar, behoorlijk wat tijd en kilometers gestoken in mijn zoektocht. En als ik de spullen, ruimte, geduld en vaardigheden had, zou ik het ook nog zelf in elkaar zetten. Helaas heb ik een behoorlijk gebrek aan een groot deel daarvan, dus laat ik het in elkaar zetten over aan iemand die het allemaal wel heeft.
Soms niet heel blij met mijn nieuwe fiets - of ben ik een dinosaurus?
prj
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40005
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Giant heeft dan weer wel hele goede eigen onderdelen. Zeker op de mid en hoog segment fietsen is dat echt niet verkeerd. Beter dan het zware Most of Synchros.
@slowracer: wel heel benieuwd naar totaal plaatje.
@slowracer: wel heel benieuwd naar totaal plaatje.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13688
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat valt toch ook wel mee. Syncros is net welke serie je hebt.
Mijn stuur weegt 342 gram, dat toch niet heel zwaar een roval weegt in de zelfde maat 333 gram. (Nagewogen)
Mijn stuur weegt 342 gram, dat toch niet heel zwaar een roval weegt in de zelfde maat 333 gram. (Nagewogen)
Zojuist in het Time topic de wielset beschreven die er in gaat komen . Als je genoeg inbeeldingsvermogen hebt, zijn alle onderdelen op het www te vinden en wellicht kan je dan een voorstelling maken. Mij lukt het overigens niet en zal nog even geduld moeten hebben. Het financiële plaatje zit rond de 9k.
Time is (almost) on my site
Zeker, die Capital SL wielen mogen ze hier toch afleveren.wasbeer2006 schreef: ↑12 okt 2024 09:45 Dat valt toch ook wel mee. Syncros is net welke serie je hebt.
Heb 6 weken geleden nieuwe fiets in gebruik genomen, doordat je bepaalde sturen prettiger vindt, wielen mooier en lichter, is het project duurder dan als ik het frame afgemonteerd gekocht had. Dus het wordt soms er niet voordeliger van, maar wel meer je eigen fiets.prjz schreef: ↑11 okt 2024 19:30Natuurlijk kan het nog steeds bij de echte racefietspecialisten. Maar net als jij eerst zelf zoeken naar dingen als wielen en stuur maakte het leuk. Ik heb de laatste tijd ook gekeken naar een nieuwe fiets, maar bij bijvoorbeeld Ridley en Giant zijn het allemaal eigen onderdelen, dus laat maar zitten.Slowracer schreef: ↑11 okt 2024 18:44Dat kan nog steeds. Ik heb, alles bij elkaar, behoorlijk wat tijd en kilometers gestoken in mijn zoektocht. En als ik de spullen, ruimte, geduld en vaardigheden had, zou ik het ook nog zelf in elkaar zetten. Helaas heb ik een behoorlijk gebrek aan een groot deel daarvan, dus laat ik het in elkaar zetten over aan iemand die het allemaal wel heeft.
In het verlengde hiervan: bij vrijwel alle fietsen zijn de kabels tegenwoordig volledig weggewerkt. Mooi als je een elektronische groepset hebt, maar hoe zijn de schakelprestaties bij mechanische groepen? Iemand daar recente ervaring mee? Bijv. nieuwe TCR, Defy, Isaac Vitron.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40005
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Waarom zou je nog mechanisch gaan rijden met deze moderne frames? Voegt echt totaal niks toe.
Less is bore
Vind de nieuwe Defy een mooie fiets. Net iets minder agressief als een TCR, zeker geen typische endurance fiets (als die al bestaat).
Maar goed, dat frame is full internal. Ongeacht groepset. Ikzelf vind 12-speed 105 (non Di2) meer dan de prima schakelen, maar vraag me af hoe dat op lange termijn functioneert.
Dit is slechts een voorbeeld. Punt is misschien meer; wil je een modern frame, maar geen di2, dan blijft er weinig over (?).
Maar goed, dat frame is full internal. Ongeacht groepset. Ikzelf vind 12-speed 105 (non Di2) meer dan de prima schakelen, maar vraag me af hoe dat op lange termijn functioneert.
Dit is slechts een voorbeeld. Punt is misschien meer; wil je een modern frame, maar geen di2, dan blijft er weinig over (?).
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40005
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
105di2 is een fantastische groep. No way dat ik die nog mechanisch zou aanschaffen.
Alleen als je gaat reizen met de fiets door de niet-westerse wereld oid zou ik mechanisch overwegen.
Alleen als je gaat reizen met de fiets door de niet-westerse wereld oid zou ik mechanisch overwegen.
Less is bore