Vandaag geklust aan de fiets
Geen idee wat porum zou moeten betekenen maar het klinkt niet positiefOrlok schreef: ↑13 sep 2022 10:11Een goudkleurige cassette met een zilverkleurige ketting vind ik geen porum, neem dan ook een goudkleurige ketting.hayes schreef: ↑13 sep 2022 09:06 Gewoon omdat het kan... Very bling.
Weet zelf nog even niet wat ik er van vind
https://i.vgy.me/KecbWF.jpg
Het is een gouden...
Nu ook gloednieuw. De cassette zal al snel iets minder goud worden en dan matchen ze beter.
In real life ook mooier dan op deze foto.
Op het werk ook wel eens gehad. En we zijn/waren ook van het principe, als het werkt, werkt het. Helaas zijn er best wel wat figuren die momentsleutels na gebruik niet terug naar 0 draaien en daarna na maanden weer eens ermee aan de slag gaan. Wij hebben helaas (al komt het niet vaak voor) wel eens een momentsleutel die de kalibratie/controle niet haalt. MOgelijk heeft je FM hier nog nooit van gehoord, maar een momentsleutel kost nu ook weer niet de wereld. MIsschien kan je eens ergens iets lenen en direct bij de fm de proef op de som nemen?
Mocht vroeger al niet: goud en zilver combineren. Het was óf goud óf zilver.Orlok schreef: ↑13 sep 2022 10:11Een goudkleurige cassette met een zilverkleurige ketting vind ik geen porum, neem dan ook een goudkleurige ketting.hayes schreef: ↑13 sep 2022 09:06 Gewoon omdat het kan... Very bling.
Weet zelf nog even niet wat ik er van vind
https://i.vgy.me/KecbWF.jpg
Rondje fietsen met de gravelbike. Piep-piep-piep in het trapritme.....
BB30 lagers aan gort, zat een behoorlijke speling op. Naja, vervangen is eigenlijk zo gebeurt en nu SKF 61806 2RS erin. Benieuwd of dat iets uitmaakt.
Alles zo goed mogelijk in marine vet gezet, zal altijd iets schelen.
BB30 lagers aan gort, zat een behoorlijke speling op. Naja, vervangen is eigenlijk zo gebeurt en nu SKF 61806 2RS erin. Benieuwd of dat iets uitmaakt.
Alles zo goed mogelijk in marine vet gezet, zal altijd iets schelen.
Dogma F
Raadsel: ik rijd sinds zaterdag met andere wielen en sindsdien heb ik bijgeluiden voornamelijk als ik op de 15t van de cassette rijd. Op de 17t is het minder aanwezig en op de 14t is het helemaal weg (en op de 19, 13, 12 en de rest ook). Nu is de 15t wel het kransje dat het meest wordt gebruikt. Het is een Ultegra 11-28 cassette trouwens. Deze zit er nu 3300km op. Ik rijd twee DA kettingen die ik om en om wissel. Eén ketting heeft bijna 3000km erop zitten en de ander 3200km. Ik heb trouwens nog niet de kettingmeter op de ketting gelegd. Kettingbladen zijn ook pas 3300km gebruikt.
De wielset is een nieuwe Ksyrium SL. Om deze in te bouwen heb ik de as moeten wisselen. Dat heb ik gedaan met de op de oude as al aanwezige montagepasta.
Na de eerste rit toch maar de boel uit elkaar gehaald en voorzien van iets meer montagepasta. Simpelweg om dat dan uit te sluiten. Daarnaast de boel goed schoongemaakt en de ketting weer voorzien van smeermiddel. In de tweede rit was het ongeveer 20km weg alvorens het geluid weer tevoorschijn is gekomen.
Rara dus?.... Op de zomerwielset was niets te horen trouwens. Dus ik ben geneigd om het in de wielset te zoeken...maar als het geluid zich alleen voordoet op het meest gebruikte kransje dan lijkt het meer op slijtage van de ketting of cassette. Al zou ik dat wel snel vinden. En waarom hoorde ik dan niets op de andere wielset?
Iemand een idee? Ik heb in ieder geval al een bestelling uitstaan om kransje 17 en 15 te vervangen en ik heb ook maar meteen een ketting meebesteld. Dus als het slijtage is dan moet het straks goed zijn. Of moet ik in een andere richting zoeken?
De wielset is een nieuwe Ksyrium SL. Om deze in te bouwen heb ik de as moeten wisselen. Dat heb ik gedaan met de op de oude as al aanwezige montagepasta.
Na de eerste rit toch maar de boel uit elkaar gehaald en voorzien van iets meer montagepasta. Simpelweg om dat dan uit te sluiten. Daarnaast de boel goed schoongemaakt en de ketting weer voorzien van smeermiddel. In de tweede rit was het ongeveer 20km weg alvorens het geluid weer tevoorschijn is gekomen.
Rara dus?.... Op de zomerwielset was niets te horen trouwens. Dus ik ben geneigd om het in de wielset te zoeken...maar als het geluid zich alleen voordoet op het meest gebruikte kransje dan lijkt het meer op slijtage van de ketting of cassette. Al zou ik dat wel snel vinden. En waarom hoorde ik dan niets op de andere wielset?
Iemand een idee? Ik heb in ieder geval al een bestelling uitstaan om kransje 17 en 15 te vervangen en ik heb ook maar meteen een ketting meebesteld. Dus als het slijtage is dan moet het straks goed zijn. Of moet ik in een andere richting zoeken?
Ride bikes, not tanks!
https://www.encyclo.nl/begrip/geen_poru ... tootgevend.
Geen porem, is denk ik een typisch nederlandse (wellicht amsterdamse) uitdrukking. Ik woon in omgeving Amsterdam en hier vaak gebruikt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Even teruggrijpen op mijn bericht op de vorige pagina. Geluid is er nog steeds. Ik heb nu een Campa body besteld zodat ik het wiel ook even in mijn andere fiets kan zetten. Als het geluid daar ook aanwezig is dan kan ik in ieder geval uitsluiten dat het fiets / drivetrain specifiek is.
Ride bikes, not tanks!
Vandaag even de 9270 calipers gemonteerd. Erg fijne calipers om te monteren en te ontluchten, was dus eigelijk zo gebeurd. Ware het niet dat ik de remleiding achter iets moest inkorten om een nieuw olijfje en insert pin te plaatsen. Het oude olijfje/ringetje zat niet mooi recht - en ja als het goed kan - dan moet het ook goed.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Niet vandaag, wel gisteren. Mijn gravelracer even in orde gemaakt na klein schuivertje. Pat gericht, derailleur afgesteld en nieuw stuurlintje. En de bergcassette weer vervangen door de good old 11-28. Verder een complete schoonmaakbeurt.