Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1368
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 24 nov 2023 09:31

Wilders' partijprogramma is met betrekking tot de sociale voorzieningen zeker links. Hij wil bijvoorbeeld de huurtoeslag verhogen, tandartsverzekering in het basispakket, verhogen van het minimumloon en het verlagen van de sociale huur en hij is voor het afschaffen van het eigen risico. Met betrekking tot criminaliteit wil hij doen wat wetenschappers afraden (zwaardere straffen / afschaffen van taakstraffen). Met betrekking tot het klimaat ontkent hij waar talloze klimaatwetenschappers voor waarschuwen. Verder bestaat er godsdienstvrijheid voor een deel van de Nederlanders en zijn er nu mensen die geboren zijn in dit land die zich niet meer welkom voelen doordat er gekozen is meneer Wilders.

De linkse stemmer kan prima leven in een samenleving waarbij een rechts kabinet is verkozen door de kiezer. De linkse stemmer heeft er mogelijk wat moeite mee dat er gekozen is voor iemand die wat xenofobische trekjes heeft en een (deels) ongrondwettelijk partijprogramma heeft opgesteld. Maar goed we gaan het zien. Een groot deel van zijn ideeën is toch niet realiseerbaar. Ik verwacht een hoop teleurgestelde kiezers en dat stemt mij tevreden.
Laatst gewijzigd door ColumsbusMJ op 24 nov 2023 09:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3205
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 24 nov 2023 09:32

thestudent schreef: 23 nov 2023 07:08
lugosi schreef: 23 nov 2023 06:25
daniel1975 schreef: 23 nov 2023 04:13 https://nos.nl/l/2498867

Pesticiden reductie 2030 afgeschoten in Europees parlement. Past wel bij het sentiment van vandaag.
De conservatieve lobby ism de chemie reuzen hebben hun werk goed gedaan :-(
Pesticiden zijn gewoon een fantastische uitvinding. Er zijn veel meer voordelen aan het pesticidengebruik dan nadelen. Er wordt nu nogal makkelijk gedaan dat fytofarmaceutische producten onze levenskwaliteit en levensduur bedreigen terwijl het historisch gezien net omgekeerd is.
Dat de chemie-lobby hun best heeft gedaan, dat zal wel (als scheikundige zal ik wel bevooroordeeld zijn) maar liever die lobby dan de groene (lees rode) lobby die ideologisch ipv feitelijk te werk gaat en geen oplossingen biedt.
Daarom gaat het ook zo fantastisch met het insectenbestand in zowat heel west europa...

Alle raporten over insectenstand zijn echt drama drama in NL

We wachten wel tot er geen insect meer rondvliegt zeker?

C02 an sich is zelfs iets waar ik me met alle vormen van vervuiling die we hebben het minst zorgen om maak.
Ik begreep van radio1 dat het voorstel zo verwatert was, dat ook partijen als de groenen tegenstemden. Liever geen deal dan een slechte deal. Nu kunnen de ministers er nog een keer over stemmen. Verder zijn er volgend jaar nieuwe verkiezingen voor Europa en daardoor mogelijk een herkansing. Hoewel ook daar een verschuiving naar rechts aannemelijk is.

Gebrek aan diversiteit gaat uiteindelijk ook ten koste van mensen. Direct of indirect zijn we ons dus zelf aan het uitroeien. Als ik Lugosi zo lees, is dat de oplossing voor een demografisch vraagstuk. Drastisch maar effectief.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13449
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 nov 2023 10:16

JPAR schreef: 24 nov 2023 09:27 Op zorg, onderwijs etc mag Wilders van mij los gaan. Marktwerking uit veel gebieden wegnemen lijkt me zeer verstandig. Op andere vlakken vind ik het moeilijk zoals hij erin staat. Maar dat moeten we gaan ervaren.

Overigens denk ik dat juist de VVD, wiens stokpaardje de marktwerking is, hier niet mee akkoord gaat. Als Wilders dat dan op moet geven om te regeren is het weer VVD dat bepaalt. Daarom dat ik GL-PvdA eerder ook koppelde aan Wilders. Waarom zou je niet een brede coalitie opzetten met de afspraak dat er gebieden zijn waar je vantevoren over afspreekt dat je het daar niet mee eens bent en er op een andere manier een meerderheid gevonden moet worden?
Dat heb ik ook wel gedacht hoor.

Als PVDA/GL ook de immigratie zou willen aanpakken had Frans premier geweest.
Er is vrijwel niemand die snapt dat je dat niet zou willen aanpakken.

Wat ik het meest gevaarlijk aan de PVV vind is het europa standpunt en referenda.
Je moet er toch niet aan denken dat er een referenda komt over een bv nexit en de dag ervoor net iets mis gaat met een aanslag of iets anders raars........ Referanda vind ik echt het aller slechste idee ooit.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 24 nov 2023 10:17

Iedereen die denkt dat we makkelijk zonder Biodiversiteit kunnen en dat klimaatproblemen toch een beetje ver van het bed is raad ik van harte aan om niet al te.ver van huis eens lekker te gaan fietsen, best nog op de MTB in de Harz in Duitsland.

Ik ben geen fan van Wilders en veel van zijn opvattingen, maar ook niet van die van Timmermans. In mijn ogen is het dus door de hond of de kat gebeten worden. Minder marktwerking in de zorg ben ik (als zorgmens) van harte voor. Maar wat Wilders voorstelt kan gewoon echt niet. Geen eigen risico is best een goed idee. Waarom? Zorg mijden ondanks dat je het nodig hebt wordt zo tegen gegaan. Op de lange termijn levert dat een besparing op. Uitgestelde Org is vaak veel complexer en dus duurder. Echter... het eerlijke verhaa is dan wel dat het gevolg is dat je zorgpremie wel omhoog zal moeten gaan, om vervolgens enigszins stabiel te blijven. Verlagen kan dan echt niet! Helemaal al niet als je ouderwetse verzorgings en verpleeghuizen zou willen gaan bouwen. Een alternatief daarvoor dat zou wel kunnen in combinatie met woningen voor jongeren en dat er zo ook nog Mantelzorg plaats zou kunnen vinden. Zo sla je 2 vliegen in 1 klap. Dat soort constructies geloof ik zelf heel erg in. Maar gewoon "net als vroeger" dat niet.
En dan nog om dat soort plannen te kunnen realiseren hebben we niet de juiste mensen in Nederland en zou het migratievraagstuk naar Canadees model wel eens heel behulpzaam kunnen zijn...
Laatst gewijzigd door depoldertoerist op 24 nov 2023 10:21, 2 keer totaal gewijzigd.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

marsman
Forum-lid
Berichten: 2552
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 24 nov 2023 10:18

Breaking news. VVD wil niet in het kabinet, maar gaat wel gedogen. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik had het niet verwacht. Kan zo maar zijn dat Wilders het nakijken heeft. Zonder de VVD lukt een zuiver rechts kabinet niet.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1713
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 24 nov 2023 10:28

marsman schreef: 24 nov 2023 10:18 Breaking news. VVD wil niet in het kabinet, maar gaat wel gedogen. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik had het niet verwacht. Kan zo maar zijn dat Wilders het nakijken heeft. Zonder de VVD lukt een zuiver rechts kabinet niet.
Was te voorzien, een cordon sanitaire.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5001
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 nov 2023 10:29

marsman schreef: 24 nov 2023 10:18 Breaking news. VVD wil niet in het kabinet, maar gaat wel gedogen. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik had het niet verwacht. Kan zo maar zijn dat Wilders het nakijken heeft. Zonder de VVD lukt een zuiver rechts kabinet niet.
Gedogen... en dan na een jaartje laten klappen... :mrgreen: dat hebben we eerder gezien ;-)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13449
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 nov 2023 10:39

Aan de ene kant snap ik het, aan de andere kant is het gewoon een hele vuile streek naar je burgers toe en zo kennen we de VVD de laatste jaren.
Ze zijn de campagne al weer aan het voeren.......

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 nov 2023 10:51

uninvitedguest schreef: 24 nov 2023 10:28
marsman schreef: 24 nov 2023 10:18 Breaking news. VVD wil niet in het kabinet, maar gaat wel gedogen. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik had het niet verwacht. Kan zo maar zijn dat Wilders het nakijken heeft. Zonder de VVD lukt een zuiver rechts kabinet niet.
Was te voorzien, een cordon sanitaire.
De VVD heeft zelf jarenlang de concurrentie klein gekregen door ze in de regering toe te laten. Waarom zouden zij wel met open ogen in dezelfde valkuil stappen? Dat heeft met cordon sanitaire niks te maken. NSC, PVV en BBB mogen samen een minderheidskabinet vormen, zonder dat ze aan de gevaarlijke knoppen kunnen draaien. Zowel voor de VVD, NSC en het land lijkt mij dat de meest leefbare optie.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8830
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 nov 2023 10:56

Wat is er vuil aan? Gewoon wat toch altijd gezegd is? We hebben teveel verloren, dus we doen even een stap terug. Voor welke burgers zou het een vuile streek zijn?

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1713
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 24 nov 2023 11:05

wasbeer2006 schreef: 24 nov 2023 10:39 Aan de ene kant snap ik het, aan de andere kant is het gewoon een hele vuile streek naar je burgers toe en zo kennen we de VVD de laatste jaren.
Ze zijn de campagne al weer aan het voeren.......
+1, VVD laat net als de afgelopen 13 jaar opnieuw zien dat ze schijt aan de kiezer/ burger hebben.
Je kon het al aan zien komen toen werd aangekondigd dat het niet aan de VVD was, PVV laten worstelen en dan zelf weer aan het roer. De gevestigde politieke kliek heeft te lang op de arrogantie van de macht geteerd en is te laat wakker geworden, met als resultaat deze verkiezingsuitslag. En nu moet het ineens hersteld worden?????

Heb deze keer niet op de PVV gestemd, maar als het niet lukt om een nieuw kabinet te vormen, lees dat we opnieuw naar de stembus moeten, stem ik alsnog op de PVV. Hoop dat er nog veel meer mensen dit gaan doen, zodat de gevestigde kliek nog meer op hun nummer gezet wordt.

Toevoeging:
Dit heeft niks meer met landsbelang en volksvertegenwoordiging te maken, maar weer met politieke spelletjes.
De PVV verzocht partijen om over hun schaduw heen te stappen. Welnu, de VVD lukt dit blijkbaar niet.

Oproep aan alle bestuurders/ politici:

Beste mensen, stop met die politieke spelletjes en stel niet de partijpolitiek maar het landsbelang centraal.
Dat is waar de kiezer behoefte aan heeft.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1713
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 24 nov 2023 11:22

Ernie C. schreef: 24 nov 2023 10:51
uninvitedguest schreef: 24 nov 2023 10:28
marsman schreef: 24 nov 2023 10:18 Breaking news. VVD wil niet in het kabinet, maar gaat wel gedogen. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik had het niet verwacht. Kan zo maar zijn dat Wilders het nakijken heeft. Zonder de VVD lukt een zuiver rechts kabinet niet.
Was te voorzien, een cordon sanitaire.
De VVD heeft zelf jarenlang de concurrentie klein gekregen door ze in de regering toe te laten. Waarom zouden zij wel met open ogen in dezelfde valkuil stappen? Dat heeft met cordon sanitaire niks te maken. NSC, PVV en BBB mogen samen een minderheidskabinet vormen, zonder dat ze aan de gevaarlijke knoppen kunnen draaien. Zowel voor de VVD, NSC en het land lijkt mij dat de meest leefbare optie.
De VVD heeft de voorzet nu gegeven, ik voorspel je dat er nu meer partijen gaan volgen omdat ze nu verwachten dat er geen kabinet over rechts gevormd kan worden.
En de verklaring die Yesilgoz hiervoor geeft; is het nu echt nodig om anderhalve dag over zo'n stukje tekst na te denken????
Hierdoor wordt de grootste groep kiezers opnieuw genegeerd ( lees, voorlopig alle rechtse kiezers)
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gesloten