Wat was Uw vraag precies, Edelachtbare? Ik meende de vraag van de wederpartij beantwoord te hebben binnen het door hem geschetste kader.
Het grote verkeersregelstopic (NL)
https://forum.infopolitie.nl/viewtopic. ... 77#p471458afrit13 schreef: ↑25 dec 2019 16:17 Wannneer is iets een 'parkeerterrein'? Blauw bord met een witte P? Staat dat hier? En is daarmee dan de voorrang geregeld? Of is dat pas geregeld als het de uirit van een parkeerterrein vormgegeven is als een uitrit? In bovenstaande situatie is het geheel juist compleet ingericht als gelijkwaardig kruispunt.
Dus graag een onderbouwing dmv wetsartikelen ipv 'iets roepen'...
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
En hoe herken ik, vanaf de hoofdweg, of iets alleen maar een parkeerterrein is?Orlok schreef: ↑25 dec 2019 17:32https://forum.infopolitie.nl/viewtopic. ... 77#p471458afrit13 schreef: ↑25 dec 2019 16:17 Wannneer is iets een 'parkeerterrein'? Blauw bord met een witte P? Staat dat hier? En is daarmee dan de voorrang geregeld? Of is dat pas geregeld als het de uirit van een parkeerterrein vormgegeven is als een uitrit? In bovenstaande situatie is het geheel juist compleet ingericht als gelijkwaardig kruispunt.
Dus graag een onderbouwing dmv wetsartikelen ipv 'iets roepen'...
Nog wat leesvoer.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
Als we op die flauwe manier doorgaan: een leeg parkeerterrein is geen parkeerterrein?
Maar ik meen het toch echt serieus: hoe kan je vanaf de positie van de fietser in het getoonde voorbeeld zien dat het ALLEEN maar een parkeerterrein is wat aansluit van rechts?
hier dan: zijstraat van rechts of een uitrit van een parkeerterein (want er staan auto's geparkeerd deur aan deur.....)
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 25 dec 2019 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Vragensteller Buzz zal uiterlijk a.s. vrijdag een uitgebreide reactie geven.
Kan wel alvast verklappen dat de betreffende gemeente destijds o.a. reageerde met... "Wij vinden dat de gemiddelde weggebruiker op de hoogte moet zijn van de regels. Het is een situatie die absoluut gerechtvaardigd en duidelijk is."
Overigens ben ik wel benieuwd of er nog anderen enig idee hebben. Mag van mij ook best 'n eerste ingeving zijn, hoor.

Kan wel alvast verklappen dat de betreffende gemeente destijds o.a. reageerde met... "Wij vinden dat de gemiddelde weggebruiker op de hoogte moet zijn van de regels. Het is een situatie die absoluut gerechtvaardigd en duidelijk is."
Overigens ben ik wel benieuwd of er nog anderen enig idee hebben. Mag van mij ook best 'n eerste ingeving zijn, hoor.

Geel en groen komen van het parkeerterrein af. Zij weten dan toch dat het geen doorgaande weg is maar een uitrit van een parkeerterrein. Voor blauw is het onduidelijk en lijkt het een straat van rechts maar tegen de tijd dat ze er zijn kunnen ook zij het zien.
Conclusie: verkeersbord met een P op de lege paal zou meer duidelijkheid verschaffen.
Conclusie: verkeersbord met een P op de lege paal zou meer duidelijkheid verschaffen.
o'7o
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16768
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als ik de motorrijder of fietser zou zijn zou ik voorrang verlenen aan de auto's die van rechts komen.
Er staan, althans ik zie ze niet, geen borden dat zij voorrang hebben en dan geld voor mij de voorrang van rechts.
Als ik op de "grote" weg rij kan ik niet weten dat dit "enkel" de uitrit van een parkeerterrein is. Het zou zo maar kunnen dat dit een dwarse straat is waar de uitgang van de parking op uitkomt. Het gezond verstand in mij zou de auto's van rechts voor laten.
Uiteindelijk komt het er niet op aan wie het "recht" heeft maar om heelhuids thuis te komen. Wat heb je eraan dat je omver gereden wordt maar in je "recht" bent.
Een kennis van mij, bij een ongeval dat niet vandoen heeft met de in dit topic geschetste situaties, was in zijn recht. Hij heeft nu een kunstbeen. De enige troost is dat hij om de zoveel tijd zijn nieuwe been niet zelf moet betalen.
Voorkomen is beter dan genezen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Die maatregelen daar zijn er niet voor niets gezien het aantal ongelukken wat daar gebeurde en na de invoering van al deze maatregelen nog steeds gebeurt.MarkVeenstra schreef: ↑24 dec 2019 11:27 [...]
Het gaat dus om het bord onder het waarschuwingsbord, de slinger die volgt, de omgekeerde drempel die volgt en de paaltjes in het fietspad. En alle maatregelen van beide kanten:
google maps
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4473
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
@Buzz, sorry voor het misquoten, is ook zo'n gepriegel op een smartphone....
vwb de voorrrangsvraag:
Bij een gelijkwaardige T-splitsing moet je altijd bewust zijn dat het verkeer op de doorgaande weg denkt voorrang te hebben. Bestuurders die vanaf die hoogbouw komen hebben weer voorrang op de groene en gele bestuurders.
vwb de voorrrangsvraag:
Bij een gelijkwaardige T-splitsing moet je altijd bewust zijn dat het verkeer op de doorgaande weg denkt voorrang te hebben. Bestuurders die vanaf die hoogbouw komen hebben weer voorrang op de groene en gele bestuurders.