Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 6434
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
27 okt 2022 18:19
i-mac schreef: ↑27 okt 2022 17:15
Dan ga ik die kopen. Ik heb de band nog eens bekeken, en het is echt maar een klein gaatje. Toch vreemd dat de latex (Squirt met beadblocks) zijn werk niet doet. Ik heb de band met het gaatje naar onderen gezet, maar de latex bleef minimaal uit het gaatje komen. Ik heb de band eraf gehaald, en ik was wel verbaasd dat er nog zo weinig latex in zat.
Ik heb hier thuis een potje Rema Tip Top Solutie vulkaniseervloeistof staan. Zou ik het gaatje hiermee gestopt krijgen? Zonder plakker wel te verstaan. Of zou dit in conflict komen met de latex?
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/shop ... V&usqp=CAE
Ik zou zeggen gewoon proberen, zolang er geen hoge druk op staat zou dat best kunnen werken. Zelf heb ik inmiddels al een aantal malen een klodder Bison Rubber Repair tot volle tevredenheid in mijn 25mm tubelessbanden (tot 6,5bar) gebruikt.

Heb dat ook in het tubeless topic al aangegeven, maar men blijft toch plakkers gebruiken, wat ook werkt, daar niet van.

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
i-mac
i-mac
27 okt 2022 20:28
Ik had hier nog die bison liggen, dus een klodder op het gaatje gemikt. Mag nu een nachtje drogen, en morgen dan de band weer monteren en vullen met latex. Wordt vervolgd … En dank voor de tips.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 14376
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
28 okt 2022 11:11
Das opzich wel een goed idee, rubber lijm.
-
i-mac
i-mac
29 okt 2022 20:37
Soms vraagt een mens zich waarom je een bepaald stuk gereedschap in huis hebt gehaald. Ik heb zo'n Milkit booster, om de tubeless banden makkelijk te laten ploppen. Maar je raadt het al, na één keer is de kop al stuk. En dat alleen al vervangen kost maar liefst €30. Intussen staan her en der op het internet al de nodige besprekingen, en die kop blijkt een zeer teer iets te zijn. Dat wordt het dus niet (meer).
Dus dan maar kijken voor een kleine compressor. Maar welke?
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16721
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Lcsmet
29 okt 2022 21:03
i-mac schreef: ↑29 okt 2022 20:37
..........Dus dan maar kijken voor een kleine compressor. Maar welke?
Daar is in het
tubeless topic al een aardig boompje over opgezet.

I know myself like no one else
Nothing to defend
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 14376
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
30 okt 2022 08:33
Ik heb zoiets, al 15 jaar. Ander merk Gude, maar volgens mij is het hetzelfde, ziet er ook zo uit tot aan de knoppen.
Inderdaad veel over geschreven, maar ik vind het inmiddels onmisbaar, gisteren nog de ventilatie rooster in huis schoon geblazen, scheelt toch uit elkaar halen. ( wel van binnen uit doen -:))
https://www.hbm-machines.com/nl/p/miche ... compressor.
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 6434
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
30 okt 2022 10:32
Met een geluidsniveau van 95 dB(A) is dat best (te) veel lawaai en dus gehoorbescherming nodig.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Koen87
- Forum-lid
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 26 aug 2013 10:25
Koen87
30 okt 2022 18:08
jbams schreef: ↑14 okt 2022 13:38
Vraagje over lekbestendigheid.. ik heb in 400 km offroad al 3x lek gereden (voor). 3x een klein miezerig scherp puntje van een plant (denk ik). Ik rijd niet overdreven lage druk (meestal 3 bar) en vooral in de randstad waar de onverharde paden veel worden bereden. Er zit een WTB Nano (40 mm) op.
Als jullie dit zo lezen; is het normaal om zo vaak lek te rijden? Ligt het wellicht aan de band? Of zou dit gewoon toeval kunnen zijn?
Ik heb dezelfde erop liggen, WTB nano (zonder SG2), welke standaard op mijn Topstone 1 Alu zaten. Dus gewoon met een binnenbandje erin. Ondertussen vier keer lek gereden in +/- 1000km. Qua levensduur vallen ze me wat tegen, de achterband is al behoorlijk wat profiel kwijt en dat terwijl ik +/- 30% op asfalt ermee rijd. Al vind ik ze op de weg, grint en in lichte modder prima grip hebben. Ik ben nu dan ook opzoek naar een soortgelijke band, maar eentje die iets betrouwbaarder en tubeless-ready is.
Edit: 4x lek i.p.v. 3.
Laatst gewijzigd door
Koen87 op 31 okt 2022 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
nijkie
- Forum-lid HC
- Berichten: 9389
- Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
- Locatie: Ernem
nijkie
30 okt 2022 20:51
Koen87 schreef: ↑30 okt 2022 18:08
jbams schreef: ↑14 okt 2022 13:38
Vraagje over lekbestendigheid.. ik heb in 400 km offroad al 3x lek gereden (voor). 3x een klein miezerig scherp puntje van een plant (denk ik). Ik rijd niet overdreven lage druk (meestal 3 bar) en vooral in de randstad waar de onverharde paden veel worden bereden. Er zit een WTB Nano (40 mm) op.
Als jullie dit zo lezen; is het normaal om zo vaak lek te rijden? Ligt het wellicht aan de band? Of zou dit gewoon toeval kunnen zijn?
Ik heb dezelfde erop liggen, WTB nano (zonder SG2), welke standaard op mijn Topstone 1 Alu zaten. Dus gewoon met een binnenbandje erin. Ondertussen drie keer lek gereden in +/- 1000km. Qua levensduur vallen ze me wat tegen, de achterband is al behoorlijk wat profiel kwijt en dat terwijl ik +/- 30% op asfalt ermee rijd. Al vind ik ze op de weg, grint en in lichte modder prima grip hebben. Ik ben nu dan ook opzoek naar een soortgelijke band, maar eentje die iets betrouwbaarder en tubeless-ready is.
Vredenstein Aventura 38mm.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
-
hayes
hayes
30 okt 2022 21:27
Ik had op m'n Topstone ook WTB liggen. Met binnebandje wel. Daar ben ik ook enkele keren mee lekgereden. Verder reden ze héél fijn. Maar sleten inderdaad nogal snel .
Ik heb nu Schwalbe G-One Allround & Bite tubeless. Nog maar 1 keer lek op toch een 2000-3000 km en makkelijk gedicht door de latex.
-
i-mac
i-mac
31 okt 2022 10:10
Orlok schreef: ↑27 okt 2022 18:19
Zelf heb ik inmiddels al een aantal malen een klodder Bison Rubber Repair tot volle tevredenheid in mijn 25mm tubelessbanden (tot 6,5bar) gebruikt.

Heb dat ook in het tubeless topic al aangegeven, maar men blijft toch plakkers gebruiken, wat ook werkt, daar niet van.
De klodder Bison werkt

Gisteren de tubeless weer op de velg gelegd en een portie latex ingespoten (met een spuit). En kijk, de band blijft netjes op druk.
Ik ga wel nog ietsje van de Bison nog op de buitenkant van de band doen, op de plaats waar het gaatje zat.
-
Koen87
- Forum-lid
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 26 aug 2013 10:25
Koen87
31 okt 2022 19:13
nijkie schreef: ↑30 okt 2022 20:51
Koen87 schreef: ↑30 okt 2022 18:08
jbams schreef: ↑14 okt 2022 13:38
Vraagje over lekbestendigheid.. ik heb in 400 km offroad al 3x lek gereden (voor). 3x een klein miezerig scherp puntje van een plant (denk ik). Ik rijd niet overdreven lage druk (meestal 3 bar) en vooral in de randstad waar de onverharde paden veel worden bereden. Er zit een WTB Nano (40 mm) op.
Als jullie dit zo lezen; is het normaal om zo vaak lek te rijden? Ligt het wellicht aan de band? Of zou dit gewoon toeval kunnen zijn?
Ik heb dezelfde erop liggen, WTB nano (zonder SG2), welke standaard op mijn Topstone 1 Alu zaten. Dus gewoon met een binnenbandje erin. Ondertussen drie keer lek gereden in +/- 1000km. Qua levensduur vallen ze me wat tegen, de achterband is al behoorlijk wat profiel kwijt en dat terwijl ik +/- 30% op asfalt ermee rijd. Al vind ik ze op de weg, grint en in lichte modder prima grip hebben. Ik ben nu dan ook opzoek naar een soortgelijke band, maar eentje die iets betrouwbaarder en tubeless-ready is.
Vredenstein Aventura 38mm.
Bedankt voor de tips Hayes & Nijkie.
Hoe breed vallen de Vredesteins?