Pagina 521 van 524
Re: Tubeless
Geplaatst: 01 okt 2024 10:04
door verhto
latex van schwalbe, en idd kleef hard vast, en met mesje maak ik putten in de rand van de band... da nu na 4 jaar tubeless fietsen, het eerste negatieve punt ... dus maar een biba gestoken.
Re: Tubeless
Geplaatst: 01 okt 2024 21:43
door chris80
Het is tijd voor nieuwe banden op mijn Zipp 303s wielen. Nu heb ik er 3 op het oog:
Schwalbe pro one TLE: Heb ik er nu op en ging allemaal best prima, enige is dat de achterband redelijk snel druk veriest.
Continental GP5000 S TR: In het verleden vaak met de GP4000 gereden en was daar erg tevreden over. In het begin wel wat negatieve reacties gelezen over de 5000, maar ik zie nu overwegend positieve reacties
Pirelli P Zero race TLR: Geen enkele ervaring mee, wel eens leuk om weer eens met wat anders te rijden. Wel lees ik dat deze band er soms onmogelijk om te krijgen is?
Iemand ervaring met de Zipp 303s en bovenstaande banden? En wat zouden jullie aanraden?
Andere tips zijn ook welkom
Re: Tubeless
Geplaatst: 02 okt 2024 01:30
door derxx
Ja de latex van Schwalbe (of Doc Blue, dat is hetzelfde spul) is een draak om van de band af te krijgen. Afgelopen weekend wielen waar ik een set 28mm Schwalbe Pro One TLE op had liggen voorzien van Michelin Power Gravel v2 banden (De DTSwiss wielen zijn van wat hogere kwaliteit dan de standaard Cube GR2.3 wielen). Latex die ik daarin had zitten was Orangeseal. Aangezien die banden nog prima zijn (ong 1000km ofzo) wilde ik ze schoonmaken en dan op voorraad leggen. Die Orangeseal trok je zo van de band af. Sommige stukjes iets harder, maar als tip wat ik gezien heb zou je een grote harde gum kunnen gebruiken. Zeker voor de randen. Maar het grootste gedeelte trok ik er zo in eens groot vel uit.
Heb nog ong 250ml Doc Blue staan, die ik dus niet meer ga gebruiken. Ik vond het al niet al te best sealen (orangeseal gaat STUKKEN beter), en schoonmaken is niet te doen.
Re: Tubeless
Geplaatst: 02 okt 2024 06:31
door CampaYolo
chris80 schreef: โ01 okt 2024 21:43
Het is tijd voor nieuwe banden op mijn Zipp 303s wielen. Nu heb ik er 3 op het oog:
Schwalbe pro one TLE: Heb ik er nu op en ging allemaal best prima, enige is dat de achterband redelijk snel druk veriest.
Continental GP5000 S TR: In het verleden vaak met de GP4000 gereden en was daar erg tevreden over. In het begin wel wat negatieve reacties gelezen over de 5000, maar ik zie nu overwegend positieve reacties
Pirelli P Zero race TLR: Geen enkele ervaring mee, wel eens leuk om weer eens met wat anders te rijden. Wel lees ik dat deze band er soms onmogelijk om te krijgen is?
Iemand ervaring met de Zipp 303s en bovenstaande banden? En wat zouden jullie aanraden?
Andere tips zijn ook welkom
Ik heb een half jaartje met die Pirelli's gereden, maar ik kon er niet aan wennen.
Om een of andere reden had ik er niet het volste vertrouwen in in een snelle bocht. Vraag me niet waarom, het zal wel tussen mijn oren zitten.
Het was inderdaad een waar ongenot om die dingen de 1e keer om de velg te krijgen. Eenmaal om de velg ploppen ze er wel zo op. Zelfs zonder sealant bleven ze toch zeker een paar uur op druk.
(Wel op andere velgen dan jij hebt)
Nu weer op de conti gp5000. Ik vind het fijne banden sinds dat duitse vlaggetje er af is.
Re: Tubeless
Geplaatst: 02 okt 2024 12:49
door SantaSCSI
Orlok schreef: โ30 sep 2024 09:56
a) geen of onvoldoende sealant;
b) slechte sealant.
Helaas beide niet van toepassing
. Zat nog maar een 3tal weken nieuwe sealant in en zeker voldoende. Voor de rest geen muc-off fan maar hun sealant heeft mij wel al een paar maal geholpen.
Intussen blijft de band toch gewoon op druk na gisteren nog eens goed opgepompt te hebben
.
Re: Tubeless
Geplaatst: 16 okt 2024 12:10
door fietsslak
Iemand enig idee wat ik fout doe?
Rit 1: ik rij lek, maar bijpompen naar 3 bar en de sealant houdt het.
Rit 2 (dag erna): gat gaat weer open en blijft open. Peatyโs plug (zoโn model vette pijpenrager) erin en ik kon weer naar huis
Rit 3 (2 dagen later): zelfde gat (zo lijkt het) is weer open. Die plug is van buiten weggesleten, maar ik neem aan dat er een prop in de band blijft zitten, toch?
Dat ritje nog wel een uur met 1,5bar kunnen uitrijden tot thuis, maar fijn is anders.
Nu eerst ff vers bandje opleggen. De oude GP5000S TR had er ook al een paar duizend opzitten, maar leek nog niet al te erg versleten. Even kijken of/hoe ik dat ga fixen.
Re: Tubeless
Geplaatst: 16 okt 2024 12:51
door CharlieP
Sealant misschien "end of life"? Houdbaarheid van dat spul schijnt nogal kort te kunnen zijn.
Re: Tubeless
Geplaatst: 16 okt 2024 13:14
door fietsslak
Dat idd kunnen. Denk dat er na dag 3 sowieso weinig sealant meer in zit
Re: Tubeless
Geplaatst: 16 okt 2024 14:13
door Orlok
fietsslak schreef: โ16 okt 2024 12:10
Iemand enig idee wat ik fout doe?
Rit 1: ik rij lek, maar bijpompen naar 3 bar en de sealant houdt het.
Rit 2 (dag erna): gat gaat weer open en blijft open. Peatyโs plug (zoโn model vette pijpenrager) erin en ik kon weer naar huis
Rit 3 (2 dagen later): zelfde gat (zo lijkt het) is weer open.
Die plug is van buiten weggesleten, maar ik neem aan dat er een prop in de band blijft zitten, toch?
Dat ritje nog wel een uur met 1,5bar kunnen uitrijden tot thuis, maar fijn is anders.
Nu eerst ff vers bandje opleggen. De oude GP5000S TR had er ook al een paar duizend opzitten, maar leek nog niet al te erg versleten. Even kijken of/hoe ik dat ga fixen.
Dat is nou juist het nadeel van dat soort 'vette pijpenrager', die worden er op den duur er uit geperst want het heeft geen prop die in de band blijft zitten. "Dynaplug" daarentegen heeft aan het eind van zo'n 'vette pijpenrager' een messingpunt die wel in de band blijft zitten.
Re: Tubeless
Geplaatst: 16 okt 2024 14:29
door fietsslak
Nadeel daarvan is dat ze bijna overal uitverkocht zijn
Re: Tubeless
Geplaatst: 16 okt 2024 14:52
door Orlok
Daarom wil iedereen ze hebben natuurlijk.
Re: Tubeless
Geplaatst: 16 okt 2024 15:06
door dickw
fietsslak schreef: โ16 okt 2024 14:29
Nadeel daarvan is dat ze bijna overal uitverkocht zijn
Waar zijn ze dan niet uitverkocht?