Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 23 jul 2024 18:16

Is het overdreven? wellicht
Is het erg? nee totaal niet. Dus als dit de 'dirt' is die ze kunnen opgraven, dan wens ik ze veel succes

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 23 jul 2024 18:18

lugosi schreef: 23 jul 2024 16:26
koekiesbakker schreef: 23 jul 2024 10:41

Is het misschien omdat dat 'blank links' Israël ziet als een westerse kolonie die met de steun van de westerse wereld een genocide aan het plegen is op het Palestijnse volk? 'Wij' zijn volgens hen de daders en de Palestijnen het slachtoffer. Volgens die redenering is het niet raar dat je dan hier de straat op gaat. Sudan zien zij wellicht dan weer als een intern conflict waarin wij dus niet de dader zijn, dus protesteer je daar niet tegen.
Israel een Westerse kolonie?

Er is een verschijnsel bij linkse activisten dat men in Frankrijk 'islamo-gauchisme' noemt.
Bijvoorbeeld La France Insoumise.
In andere Europese landen zijn er ook gelijkaardige banden tussen linkse verenigingen en moslimactivisten.

De motivering is niet eenvoudig te duiden, maar bijvoorbeeld het schitterende boekje Hitler in de Polder van wijlen Joost Zwagerman toont toch aan dat bij sommige linkse activisten de kritiekloze islamadoratie zijn bron vindt in de afkeer voor het Christendom/Katholicisme en meer uitgebreid in de Westerse cultuur en zijn waarden die er van doordrongen zijn.

Historisch is er ook een verband met de koude oorlog waarbij linkse verenigingen de Palestijnen steunden vanuit een antikapitalistisch en anti-imperialistisch perspectief.
Deze en de bijdrage daarna vind ik wel heel interessant. Vanavond even meer over lezen!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2024 18:52

Vicenza schreef: 23 jul 2024 18:16 Is het overdreven? wellicht
Is het erg? nee totaal niet. Dus als dit de 'dirt' is die ze kunnen opgraven, dan wens ik ze veel succes
Zou pas lachwekkend zijn als ze als we/them aangesproken zou willen worden ;-)

@lugosi: heb je toevallig linkjes naar relevant leesvoer?
Interessante materie, maar snappen doe ik het niet. Al die blonde vrouwen die staan te demonstreren moeten maar wat blij zijn dat ze in het westen leven en niet in streng islamitisch gebied. Ik ben oprecht geïnteresseerd waar die gedachtenkronkel vandaan komt.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 23 jul 2024 18:52

Vicenza schreef: 23 jul 2024 18:16 Is het overdreven? wellicht
Is het erg? nee totaal niet. Dus als dit de 'dirt' is die ze kunnen opgraven, dan wens ik ze veel succes
Nu ik heb daar geen mening over, maar zodra je zo'n positie (of een ander belangrijk ambt) ambieert gaat alles uitgeplozen en uitvergroot en geframed worden, je moet er maar zin in hebben.
Als je ziet dat ze bij Kavanaugh 40 jaar terug gingen in de tijd, over een vermeend incident in zijn studententijd, om hem een belangrijke carrière trachten te ontzeggen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16716
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 jul 2024 19:16

daniel1975 schreef: 23 jul 2024 18:52
Vicenza schreef: 23 jul 2024 18:16 Is het overdreven? wellicht
Is het erg? nee totaal niet. Dus als dit de 'dirt' is die ze kunnen opgraven, dan wens ik ze veel succes
Zou pas lachwekkend zijn als ze als we/them aangesproken zou willen worden ;-)

@lugosi: heb je toevallig linkjes naar relevant leesvoer?
Interessante materie, maar snappen doe ik het niet. Al die blonde vrouwen die staan te demonstreren moeten maar wat blij zijn dat ze in het westen leven en niet in streng islamitisch gebied. Ik ben oprecht geïnteresseerd waar die gedachtenkronkel vandaan komt.
Ik denk in de basis de reizen van hippies en ander werkschuw, langharig tuig naar alle plekken waar goede hasj vandaan komt :mrgreen:

Laten we ook niet vergeten dat de islamitische wereld enkele decennia geleden een stuk progressiever was dan nu (op een paar bolwerken na). Laat het een waarschuwing zijn voor ons. Als je ziet wat voor krachten er achter het huidige, westerse conservatisme schuil gaan, is woke maar een heel klein probleempje.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2024 19:32

Iets luchtigers: Blue Band mag woord 'room' niet gebruiken in naam plantaardige boter https://www.nu.nl/economie/6321828/blue ... boter.html

Waarom mag een plantaardige zuivelvervanger geen Room gebruiken in de naam en mag nep kipfilet, gehakt, etc wel vleesnamen gebruiken?
Less is bore

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 23 jul 2024 19:40

Volgens mij omdat ze het gehackt, en speck etc noemen.
Dus de oplossing voor blue band is het "roowm" noemen. En nu ga ik even heel snel die naam deponeren

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4980
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 23 jul 2024 19:41

Dan kun ie margarine ook wel roomboter noemen. En witbrood volkorenbrood.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 23 jul 2024 19:41

Ook weer een storm in een glas water. Kennelijk is room een beschermde term volgens de Europese regelgeving?

Als suggestie zou ik de naam aanpassen naar droomboter.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3202
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 23 jul 2024 19:49

Boter is toch ook beschermd? Daarom hebben wij pindakaas en geen pindaboter, zoals het in het Engels heet.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 23 jul 2024 19:53

Ik vind het echt lastig dat je als persoon niet meer kan veranderen in de ogen van sommigen. Je kan de beste kwalificaties hebben, en het hart op de juiste plaats hebben, maar als je 40 jaar geleden een misstap hebt gedaan kan je zo afgeschreven zijn.
Nu heb ik geen politieke ambitie, verre van zelfs, maar toch merk ik ook dat ik geregeld meer oppas met wat ik zeg dan dat ik eigenlijk zou willen

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 23 jul 2024 19:59

EmPeHa schreef: 23 jul 2024 19:49 Boter is toch ook beschermd? Daarom hebben wij pindakaas en geen pindaboter, zoals het in het Engels heet.
Daar gaat mijn geweldige idee. Droombutter klinkt toch minder.

Gesloten