Vandaag geklust aan de fiets
Dank voor de link, Hans. Zit er ook over na te denken om een GRX crankstel op mijn vakantiefiets te plaatsen, dus wellicht komt dit filmpje nog van pas.
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
En en ?DDX schreef: ↑28 nov 2022 16:06Via bike-components.de maar een cs-r7100 casette besteld om het even uit te proberen.wasbeer2006 schreef: ↑20 nov 2022 16:07 Ik ook, kan toch nooit enorm schelen sram en shimano mtb 12 speed zijn goed uitwisselbaar.
Wat een beroerde uitleg. Derailleurs instellen in het begin met een kabel nog bevestigd, ik dacht dat we dat stadium toch wel voorbij waren.Hanz Bé schreef: ↑19 dec 2022 13:58Philippos schreef: ↑19 dec 2022 13:42Misschien de URL delen hier voor de overige klussers?Hanz Bé schreef: ↑19 dec 2022 13:19 ……. Maar ik ben met behulp van een handig YouTube filmpje van het kanaal “Free to cycle” kanaal aan de gang gegaan. Alles opnieuw afgesteld en het loopt/schakelt als een zonnetje. Dus ook vol- cross chaining.
Een GRX-crank kan (op mijn frame) dus prima met een Shimano 105 weg derailleur!
Uw wens is…….
https://youtu.be/_rQQjCEkbPU
Niet zijken maar reiden !
Ach, bij de eerste afstelling zit ie nog vast. Geen probleem omdat je de derailleur hebt verlaagd, de kabelspanning hebt gelost, en dus alle speling hebt. Daarna gaat ie alsnog los, voor de verdere stappen in de afstelling.
En het resultaat bepaalt m.i. uiteindelijk of de uitleg/het filmpje bruikbaar is. Zoals eerder gezegd, de voorderailleur schakelt na afstellen met deze instructie als een zonnetje.
Dus wat mij betreft, uitstekende uitleg.
En het resultaat bepaalt m.i. uiteindelijk of de uitleg/het filmpje bruikbaar is. Zoals eerder gezegd, de voorderailleur schakelt na afstellen met deze instructie als een zonnetje.
Dus wat mij betreft, uitstekende uitleg.
Kijk, als je het zonder het filmpje niet had gekund is het filmpje inderdaad van uitstekende uitleg.Hanz Bé schreef: ↑23 dec 2022 21:51 Ach, bij de eerste afstelling zit ie nog vast. Geen probleem omdat je de derailleur hebt verlaagd, de kabelspanning hebt gelost, en dus alle speling hebt. Daarna gaat ie alsnog los, voor de verdere stappen in de afstelling.
En het resultaat bepaalt m.i. uiteindelijk of de uitleg/het filmpje bruikbaar is. Zoals eerder gezegd, de voorderailleur schakelt na afstellen met deze instructie als een zonnetje.
Dus wat mij betreft, uitstekende uitleg.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Eindelijk ertoe gekomen om de remmen van de gravelbike eens te ontluchten en de blokjes te vervangen. Ik hou van SRAM maar die DOT is toch een smeerlapperij. Al bij al heeft het weer een klein uur geduurd vooraleer beide remmen gedaan waren. Een nadeel: die nieuwe swisstop organic pads kwelen als de pest. Ongetwijfeld de hele straat wakker van de jankende voorrem.
Uno-X Mobility or bust!
Vandaag eindelijk de nieuwe drivetrain gemonteerd op de Kona Paddywagon singlespeeder en de achternaaf ge-repacked. 17t RVS kransje (Ali), SRAM 11s ketting en 40t narrow/wide kettingblad (Ali) gemonteerd met geile oil slick bladboutjes (Ali). Eergisteren nieuwe Griffos eronder gegooid. Die Griffos zijn tegenwoordig 33 mm ipv. 32 mm. Hmmm, ze waren altijd al bijna 33 mm dus dat hebben ze er nu ook maar opgezet. De tire clearance met de Griffos is krap. Heel krap, het loopvlak "streelt" de voorvork. Wordt vanzelf beter bij slijtage van de noppen. Achterband was zo nodig nog krapper die liep te veel aan bij 3.5 bar. 2.5 bar was OK (zonder problemen mee gereden vanmiddag). Maar, met de nieuwe aandrijflijn is de ketting 2 schakels langer waardoor het wiel verder naar achteren staat in het frame en daarmee heeft de band weer genoeg ruimte onder de achtervork brug. Met de oude Griffo had ik geen problemen, daar waren de noppen immers al afgesleten. Enfin morgen de MTB route van Gieten rijden op de Paddy, jippy.
Gisteren het kettingblad 50 (50/34 Campa Chorus 11s) van mijn winterfiets vervangen. Na meer dan 23000 km zijn diensten te hebben bewezen waarvan de helft als winterfiets en hierbij slikken, regen, hagel, continue natte wegen, pekel en alle andere winterse ellende voor mij en samen met mij te hebben getrotseerd is het oude blad met verdiend pensioen.