Innovatie waar we wél op zitten te wachten?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Van die 4mm zal effectief 2mm overblijven door meer inzakken van de achterband ivm hoogste gewichtbelasting.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid HC
Dat zou kunnen natuurlijk. Ik had die combo op mijn vorige foil en vond ik fijn, 28 voor 30 achter, maar op deze vind ik hem minder.daniel1975 schreef: ↑10 apr 2025 08:22 Van die 4mm zal effectief 2mm overblijven door meer inzakken van de achterband ivm hoogste gewichtbelasting.
Ik rijd nu met twee 30mm (netto 32) achter 3.3 a 3.5 bar en voor 3.8
Op 3.3 voor vind ik hem niet lekker, terwijl de 28mm (30 netto) heerlijk reed op 3.5
Ik zit wat te klooien met het stuur, de nieuwe red hoods vind ik te klein, heb er nu zelf wat extra rubber onder geplakt en dat is al beter. heb een soort kuiltje bij het stuur ik wil het gewoon helemaal vlak.
Meteen 1 voor de innovaties, waarom leveren ze niet diverse hoods, dikker, dunner anders. Elke hand is anders.
Ik heb echt geen grote handen, maar ik vind ze dun, (te) lang en hard. De vorige vond ik fijner
-
- Forum-lid
De band achter zachter dan voor, is dat ook een innovatie waar wij wel op zitten te wachten?
-
- Forum-lid
Dat ziet er inderdaad veelbelovend uit.bigfloor schreef: ↑09 apr 2025 17:15Iets wat daar heel dicht in de buurt komt is er al (zit op de Step-One E-Bike van mijn vrouw):Klein_Verzet schreef: ↑09 apr 2025 13:41 Waar ik wél op zit te wachten, is een fiets zonder ketting, zonder derailleur, maar met een variomatic, oftewel een continu variabele transmissie, geïntegreerd met AI die de ingestelde cadans afstemt op het vermogen. Bovendien mag, nee moet de fiets zwaarder worden omwille van de veiligheid (er mag best een kilootje, wellicht 2 bij), met daarbij de win-win situatie vanwege het feit dat zo'n CVT het zwaartepunt verlaagt, én tel daar bij op dat die lelijke asymmetrische remschijf aan het achterwiel de prullenbak in kan, als AI z'n werk een beetje slim (ABS) uitvoert.
https://enviolo.com/nl/producten/#automatic
Heb via de app alleen de trapfrequentie eenmalig ingesteld
-
- Forum-lid HC
Nee zeker niet, dat is mijn noodgreep omdat de bredere band op de lagere spanning teveel rolt.ColumsbusMJ schreef: ↑10 apr 2025 11:46 De band achter zachter dan voor, is dat ook een innovatie waar wij wel op zitten te wachten?
Daarom ga ik ook weer een maat smaller, maar ik rijd is eerst op.
Ik wilde gewoon eens testen wat nou voor mijn gebruik en wensen de ideale bandbreedte is. Dat was helaas de breedte die ik vooraf al dacht en dat is circa 30mm netto op een 23c velg. Die rijd ik dan rond de 3.5 bar net een beetje wat ik ga doen, in de bergen ietsje zachter in de polder iets harder
- CampaYolo
- Forum-lid
Over innovatie en druk gesproken, ik lees net dat ze bij Visma weer hebben getest met een variabel bandendruk systeem.
Ik ben benieuwd of en wanneer dit systeem nou eens écht zijn intrede gaat doen in het peloton. Het wordt al een paar jaar telkens voor Roubaix met veel bombarie aangekondigd, maar erg populair lijkt het nog niet te zijn onder de potentiële gebruikers van zo'n systeem.
Ik ben benieuwd of en wanneer dit systeem nou eens écht zijn intrede gaat doen in het peloton. Het wordt al een paar jaar telkens voor Roubaix met veel bombarie aangekondigd, maar erg populair lijkt het nog niet te zijn onder de potentiële gebruikers van zo'n systeem.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Marianne Vos is er al wereldkampioene sprint mee gewonnen en gebruikte het ook in 1 van de voorjaarsklassieker.CampaYolo schreef: ↑10 apr 2025 15:58 Over innovatie en druk gesproken, ik lees net dat ze bij Visma weer hebben getest met een variabel bandendruk systeem.
Niet zijken maar reiden !
- CampaYolo
- Forum-lid
Klopt, en Ferrand Prevod zou er vorige week ook mee gereden hebben. Het expirimenteren is weer een stapje verder, maar een echte populaire gamechanger is het nog niet bepaald.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
-
- Forum-lid
WK gravel gewonnen (in sprint tegen ene Kopecky)